Jufbibi, Er is geen enkele reden gevonden waarom we niet op een natuurlijke manier zwanger zouden kunnen raken (en het is ons al een keer spontaan gelukt!) behalve dat ik er de tijd en het geduld niet voor heb... dus kies ik ervoor om daar hulp bij te zoeken.. In het zkh maakten ze ook wel eens opmerkingen over carrierjagers en dan op late leeftijd bedenken dat je kids wil. Ik vond het schandalig dat ik ze moest vertellen dat het bij ons een kwestie was van niet eerder de juiste partner vinden. Het was heel raar dat ik mezelf moest blijven verdedigen.. In deze kliniek had de arts heel goed de vragenlijst gelezen en wist dus al op voorhand dat ik mijn vriend pas op latere leeftijd had leren kennen en had alle begrip voor onze situatie. Ja, we hebben de pech dat het niet meer vergoedt wordt maar we hebben het er graag voor over en zeker bij mensen die ons willen helpen en het ons echt gunnen. Ik geloof dat ik pas de 20e, 14 dagen na IUI zou mogen testen als ik al niet eerder ongi ben..zit nu nog pas op DPO 5 dus veel te vroeg om me zenuwachtig of gek te maken
JJ, Hoe is het gegaan? Hoe voel je je? Weet je al hoeveel cryo's je hebt? Hoe is het met het gips van oma
Ohhhh Butterfly das echt niet leuk meid!! Ben je zoals Zoetje het zei ook niet te vroeg? Wat was je eigenlijke testdatum dan? Wie weet test je die dag wel positief...of kan dat niet meer??? Zoetje, Fijn dat je nu een goede arts hebt gevonden die in jullie gelooft, das het belangrijkste toch. Vervelend als mensen zo snel een oordeel over je klaar hebben en je echt verhaal niet kennen. Ik vraag me altijd af waar die mensen zich dan toch weer mee bemoeien. Van de week maakte ik het in de supermarkt nog mee dat een verkoopster die ik van vroeger ken had gehoord dat ik een huis aan 't bouwen ben met m'n vriend...en toen zei ze er achteraan: "En dan eindelijk zeker eens aan kinderen beginnen.." :x Nou, dan moet ik zoooo hard tot 10 tellen (zeker met die extra hormonen) om haar niet over de toonbank te trekken. Maar daarna bedenk ik me maar dat er ook gewoon veel "domme" mensen zijn die vaak niet beter weten en waar alles altijd zomaar komt aanwaaien. Succes JJ1980...hopelijk positief nieuws voor jou!
Jufbibi, Domme mensen prima maar het zou verboden moeten worden dat die domme mensen als fertiliteit arts bepalen wie ze wel of niet helpen! Ik had toevallig een aantal dames hier op zp die in hetzelfde zkh en dus ook bij dezelfde arts liepen..de behandeling verliep heel anders en dat zou echt niet mogen! Jammer dat ik niet eerder ben weggegaan daar! Er zijn genoeg momenten geweest dat ik hem ook graag even achter zijn bureau vandaan wilde trekken en eens flink de waarheid vertellen en nog kan ik me er erg over opwinden! :x soms overweeg ik een klacht in te dienen maar wat heb ik eraan? Ik heb hem wel eens op een nette vriendelijke manier geprobeerd duidelijk te maken (nadat ik tot 100 had geteld..) dat hij op een eerlijkere manier had moeten communiceren en me niet zo lang aan het lijntje had moeten houden, dat zal ik hem altijd kwalijk nemen! Ik hoop hem straks met mijn dikke buik tegen te komen (hij is namelijk ook gynaecoloog in ons lokale zkh en als ik zwanger geraak zal ik toch weer naar dat zkh moeten) of een leuk geboortekaartje te sturen, denk dat dat meer voldoening schenkt en dat heb ik veeeeel liever
Ik ga zeker morgen nog testen en officiële testdag is woensdag pas, maar ga er niet meer van uit... Ik blijf wel voor jullie duimen )
Nee Butterfly, dat doe ik ook...er vanuit gaan dat het niet goed is. Hopelijk hebben we het beide mis...zou mooi zijn! Succes! Hoeveel cryo's heb jij nog?
Geen enkele cryo.. Hadden 5 eicellen, daarvan waren er 4 goed, 3 bevrucht.. 2 teruggeplaatst maar die derde was niet goed genoeg om in te vriezen.. Dus we beginnen helemaal opnieuw. Mocht wel niet klagen, heb maar 7 dagen moeten stimuleren en had geen bijwerkingen.. Dus op 14 dagen was zelfs de TP al achter de rug.
Hij/zij zit er in!! Nog 2 eskimootjes in de vriezer Het ziekenhuis was wat 'teleurgesteld' over het resultaat, ik ben dan weer blij dat er eskimootjes zijn butterfly, wat zuur van je test, hopelijk was je te vroeg!
JJ, Fijn! En nu lekker broeden ook erg fijn dat je cryo's hebt maar ik begrijp het zkh ook heel goed gezien het aantal follikels die je had tijdens de stimulatie..
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum, ook wij zijn bezig met ICSI. Vandaag is wachtdag 8 na terugplaatsing. Dit is voor ons de eerste poging. Iedereen hier kent denk ik wel de onzekerheid, de spanning en het geduld wat je maar op te brengen hebt. Ik hoop op dit forum met jullie te kunnen kletsen, omdat er in de "buitenwereld" toch een soort van onbegrip is naar ons dames die niet zwanger worden door een keer met hun vingers te knippen.
Ikwij, welkom. Spannend, jij zit al op dag 8 van de wachtdagen. Hopelijk snel positief nieuws! Zoetje, ik begrijp het ziekenhuis ook wel hoor. Uiteindelijk heeft ze maar een follikel of 12 aangeprikt zei ze. Ik vind het wel oke, we hebben wellicht nog 2 extra kansen. Gezien veel reacties hier mogen we niet klagen Over niet klagen gesproken, nu heb ik ook van de utro geen bijwerkingen?! Alleen dat ik wat sneller uit mijn slof kan schieten Hoe was dit bij jullie? Anne en Butterfly, heeeeeel veel succes met testen morgen!!
@jj veel succes in de wachtweken!! Ik heb vanmorgen negatief getest dus het zal niks worden deze ronde
a ik hoop dat we goed nieuws krijgen vrijdag, dan mag ik bloed laten prikken. Zit nog erg te twijfelen of ik stiekem thuis eerder zal testen, maar ben daar nog niet over uit. Ik weet niet of het door de Utro komt...maar ook ik ben niet te genieten . Hoever ben jij nu met alles?
JJ wat fijn, nu lekker broeden! Zoetje, ja belachelijk dat het zo is gegaan! Sowieso mensen hebben altijd makkelijk praten... Maar voor een fert arts is dat natuurlijk helemaal schandalig! Wel fijn dat je evt ook nog spontaan zwanger kunt raken... je weet maar nooit! Welkom Ikwij1982. Ik voel me vandaag iets beter... gister de hele dag doorlopend gejankt. Vandaag ben ik er klaar mee... ga er voor 95% van uit dat ik niet zwanger ben maar ga zelf niet meer testen. Hier ook bloedtest (en urinetest) in het ziekenhuis... mocht ik toch zwanger zijn hoor ik het dan wel! Maar ga er serieus waar echt niet meer vanuit! Vanavond komt mijn lief thuis en daar word ik dan weer heel erg blij van!
@Anne: Op hoeveelste wachtdag zit jij nu? Ik ken dat hoor, van de week een kleine woordenwisseling met vriend lief, en ik heb echt serieus een half uur zitten huilen. Toen hij vroeg waarom het nog niet over was kon ik alleen nog maar "ik weet niet waarom" zeggen. Wie weet is het voor ons een goed teken.
JJ, Ik ben voorzichtigheidshalve al een doemdenker..ze hebben er maar uiteindelijk de helft aangeprikt..waarom? Waarom ontnemen ze je de kans op meer of misschien betere bevruchtingen.. Ik ga er vanuit dat alles goed gaat maar what if?? Je bent dan wel een dure punctie kwijt, ze hadden je ook minder kunnen laten stimuleren, minder kans op overstimulatie etc.etc. Maar het is jouw poging, jouw lichaam en als jij het goed vindt, wie ben ik dan om er iets van te vinden Die twee extra kansen ga jij niet nodig hebben! Utro gaf bij mij ook geen bijwerkingen!
Ikwij, Welkom! Ik zou om een evt erge teleurstelling te voorkomen eerst maar eens thuis testen, althans dat lijkt mij prettiger! Voel je al verder al iets wat op zwangerschap kan duiden?
Anne, Ik heb de maanden dat ze in het zkh mijn eisprong gemist hadden zo gehoopt dat ik weer kon melden dat het onszelf wel gelukt was maar helaas kwamen we niet verder dan een erg lange cyclus (33 dagen, normaal 24) waarbij ik wel allerlei kwaaltjes had maar negatief bleef testen. Of iets heeft geprobeerd in te nestelen of het was een cyste geen idee maar tegen de tijd van de volgende fm was alles weer normaal. Fijn dat jij je weer beter voelt en vandaag is je lief weer terug, yeaahh Je voelt vaak zelf het beste aan..de ergste teleurstelling heb je nu wel gehad en mocht het toch raak zijn is het dubbel verrassend!
@ Zoetje, Ja ik zit er wel aan te denken hoor, maar bang voor teleurstelling he. Of ik iets voel wat er op kan duiden? ja lastig, ik had geloof ik op dag 3,4 en 5 best wel last van kramp in onderrug, net iets minder dan bij ongi pijn, maar wel vervelend. En op dag 5 in de ochtend een hele harde steek in mijn baarmoeder, misschien innesteling. Verder zit mijn neus elke dag dicht, linker borst opeens nog groter en wat pijnlijk. Misselijk ben ik ook geweest, en nu de laatste 3 dagen heel erg moe. En buikpijn op en af. Maar ik zal nog 4 dagen moeten wachten. Misschien dat ik morgen een testje ga wagen
Jaaaa dat snap ik maar al te goed Zoetje. Erg zeg dat dat zo moest gaan met jullie arts...schandalig eigenlijk. Ik weet niet of je iets hebt aan het indienen van een klacht...of dat nut heeft en wat ze er dan verder mee doen? Een geboortekaartje is misschien wel hetgeen de meeste voldoening geeft ja.