JJ, Goed dat je al zo snel weer op gesprek gaat en dat je vooruit kijkt en niet meer verdrietig bent!
Lekker he, echt starten en ervoor gaan! Heb je last van bijwerkingen van Gonal? Of merk je er nog niks van? Wanneer mag je weer voor een fm? @vanochtend 2e fm gehad, laatste prik Gonal gezet. Bms was 9,9, links 1 folli van 17 en 1 van 15,5 en rechts, mijn dominante kant....niets! kleintje van vorige week niet te vinden, ook na drukken, onderuitzakken nergens te bekennen... Hoewel ik wel groeipijn en steekjes ook rechts heb...raar! Maar de arts is happy met mijn 2 follikels links en stiekem praten we al over de IVF...nu is het wachten dus op een posi ovu test en dan de IUI inplannen. Aangezien ik toch best veel last van brandend maagzuur,misselijkheid en puistjes heb mag ik stoppen met de DHEA. Die was toch ruim over de normaalwaarde heen. Ik merk wel dat mijn buik rechts ook erg gevoelig is voor/door de prikken en ook beurzig aanvoelt. Misschien toch per ongeluk te vaak op dezelfde plek geprikt?
Dank je meis. Nee we gaan niet overstappen want het Flevo kon hier niets aan doen. Zowel de artsen in het flevo als de laboranten in het Vu wisten niet waarom het niet bevrucht is. De eitjes waren goed, de waardes waren allemaal goed en ook de zaadjes waren voldoende (die zijn opgewekt in het VU). We houden nog steeds wel hoop maar gaan nu ook voor andere opties kijken.
Wat bedoel je met andere opties? ICSI zou sowieso een betere stap kunnen zijn en als je niet wilt overstappen..
Meiden, vanaf wanneer merkten jullie eigenlijk iets vd Gonal-F?? Ik ben heel blij hoor dat ik geen bijwerkingen heb!! Maarre, ik voel niets rond m'n eierstokken ofzo... Of is het daar (4e dag Gonal-F) nog veel te vroeg voor? Krijg nu soms rond het opstaan en in slaap vallen heel lichte opvliegers vd deca, maar zolang dat alles is, teken ik ervoor! Zoetje, fijn dat je met de DHEA mag stoppen. Ik hoop dat je met de IVF in het vizier, stiekem toch zwanger wordt deze keer! Duimduim
Hoi Mieksel, Ik heb nooit bijwerkingen gehad vd gonal. Kreeg alleen last vd eierstokken na de pregnyl spuit. Hoop voor u hetzelfde
Mieksel, Ook ik heb amper tot geen last gehad van de Gonal tijdens het prikken. Pas na 6/7 dagen prikken wel een gevoelige, ietwat beurzige buik en als m'n eitjes wat groter zijn voel ik ze beter zitten. En soms wat venijnige groeipijntjes en steken maar dat heb ik ook in een "normale" cyclus dus heeft niets met Gonal te maken. Ook is het elke cyclus weer anders bij mij. Ditmaal heb ik amper steken gehad terwijl ik vorige keer regelmatig naar adem moest happen en nu ook nog geen pijnlijke of zware boobs. Wat ik nog niet weet is of de kwaaltjes na de IUI nu ook weer de kop gaan opsteken en of dat door de Gonal kwam/komt. De arts wist ook niet of het door de DHEA kwam. Misschien kan mijn acu er morgen ook nog iets van zeggen..het blijft gissen en zoeken en steeds weer opnieuw ervaren Dank je wel! Ik hoop ook nog dit jaar zwanger te worden maar ben bang dat deze IUI geen goede timing heeft...dus op naar IVF/ICSI eind Jan/begin februari.
Wat ik al vermoedde...mijn eitjes waren al helemaal verdwenen..enkel wat vocht als bewijs van de eisprong..dus ik ben bang dat de timing van de IUI way off zat Terwijl we juist een hele hoge score van de semen hadden dus ik baal enorm dat we daar niet optimaal van kunnen profiteren!! Gelukkig hebben we het zelf nog extra gezellig gemaakt na het zetten van de pregnyl en hebben we nog een spontane kans. Ook sprak de arts al over de volgende poging waarbij hij toch nog van IUI uitgaat...ik heb zelfs al weer een nieuwe prikpen en pregnyl mee. Ik heb steeds 2 mooie follikels, semen is goed ze geloven echt dat we zo een goede kans maken...ik wou dat ik dat ook zo zag. Nu maar eerst dit afwachten en dan denk ik dat we toch weer even moeten gaan praten.. Ik mag ook weer aan de utro ivm korte Lf maar ik heb dat bewaard voor als ik weer zwanger ben of een echte goede kans maak en nu weet ik het niet..
Zoetje, dat is wel balen ja... hoop heel erg dat jullie toch nog door jullie eigen gezelligheids momentje zwanger zijn geworden! Mieksel, ik kreeg meteen va dag 1 bij de gonal erge hoofdpijn en misselijk, na ongeveer een week begon het een beetje te zeuren en te trekken bij mijn eierstokken.
Jullie zijn lieverds! Ik hoop het uiteraard ook maar als je al zolang vruchteloos bezig bent is de hoop op spontaan wel een beetje weg Bij mij is alles zo kort...korte LH piek (woensdagmiddag om 14uur positief, om 18.30 liep het al terug) vervolgens springt mijn ei rond de 24 uur (uitgaande van vorige ronde LH piek en echo/IUI) en dan ook nog korte LF, ik moet er echt bovenop zitten om niets te missen. Het is echt onwijs jammer van de 23,4 mln na opwerking, dat aantal hebben we normaal gesproken niet eens als VCM totaal! Ik vroeg echt of we het over dezelfde man hebben hij heeft nog nooit eerder over de 100 mln geproduceerd! Ik hoop natuurlijk dat hij woensdagavond ook zo goed heeft geproduceerd maar dat zullen we nooit weten! Dit voelt echt als een enorm grote gemiste kans! Zometeen naar de acu, als er al een bevruchting (lang leve IVF dan heb je die hindernis in ieder geval gehad!) heeft plaatsgevonden kunnen we misschien nog een innesteling bevorderen. Zal ik toch ook nog maar aan de utro gaan? Heeft dat zin?
Zoetjes, schrik even van je berichtje. Wat naar. Maar ja, aan de utro meid!! Nu Het kan je alleen maar helpen met innestelen, geeft wel vervelende bijwerkingen, maar die heb je je hele zwangerschap als het blijft plakken Ik duim voor je!
Hoi Zoetje, Ik heb gehoord dat je utrogestan moet nemen als je je cyclus plat gelegd hebt tijdens ivf of icsi ronde, maar dit was nu niet het geval zeker, Nu echt kwaad zal het zeker niet kunnen. Succes !!!!!!
JJ, Ik had de hele nacht al ervan wakker gelegen, was er al bang voor dus schrikken deed ik niet meer vanochtend maar je kent het he de teleurstelling blijft net zo groot! Misschien dat ik daarom even ietwat teruggeslagen ben en na een goede nacht het wel weer hoopvoller kan bezien.. Het is wel een tijdje geleden dat ik ze daadwerkelijk gebruikt heb maar bijwerkingen had ik niet, vond het wel vies spul en veel liep er ook zo weer uit dus of ik er nou echt baat bij heb.. @butterfly, Klopt, in een IVF/ICSI als je hele cyclus heeft platgelegen moet je wel omdat je corpus luteum ook uitgeschakeld is door de hormonen bijv,de deca en de neussprays e.d. Maar omdat mijn cyclus/corpus luteum niet is platgelegd zou ik zelf voldoende progesteron moeten aanmaken om het gele lichaam in stand te houden tot de placenta het vanaf week 12 van een evt zwangerschap overneemt. Mijn progesteron was 54 geprikt en mijn Bms was vandaag 11,5 dus een mooie dikke laag om in te nestelen en ik heb altijd een mooie 3-laagse Bms. Het is nu puur om mijn ietwat korte LF nl 10 dagen te verlengen maar ik ga er een beetje van uit dat aangezien alles bij mij zo kort duurt een evt bevruchting/innesteling ook snel zal plaatsvinden. Ik wilde destijds utro omdat ik hier op zp had gelezen dat mijn ma gekenmerkt/vooraf gegaan door bruinverlies wellicht ermee voorkomen had kunnen worden. Misschien had het andere oorzaken, dat zullen we ook nooit weten maar bij een volgende zwangerschap wil ik het absoluut gebruiken. Het kan ook geen kwaad maar aangezien ik ook nog de Chinese kruiden en straks de acupunctuur heb..is het dan nog nodig om nog meer troep in mijn lichaam te stoppen..moet nog bijkomen van de DHEA en nu weer van de pregnyl.
Utrobolletjes verlengen je lf, dus ik zou ze zeker inbrengen Zoetje. Volgens mij hoort korte lhpiek en luteale fase bij vervroegde overgang, ik heb dat nl ook...
Maar ik zit niet in de vervroegde overgang en als ik in de overgang zou zitten zou het voor mij niet vervroegd zijn aangezien mijn leeftijd daar beter op aansluit Ik schrijf wel mee in poffertjes topic maar ik ben meer DOR dan POF. Korte LF kan duiden op een progesteron tekort, maar hoeft geen belemmering te zijn voor zwangerschap en ik zit vaak net op de grens en zonder überhaupt te weten wat mijn Amh of LF of zelfs piek te zijn toch zwanger geraakt dus staar je daar svp niet op blind! ik heb hier heel veel dames met testdrang voorbij zien komen met of ook korte LH pieken of juist pieken van een aantal dagen??...het kan blijkbaar allemaal. Het is puur dat ik als vergelijkend warenonderzoek met de action LH testen extra heb getest waardoor ik nu weet dat ik een korte LH piek heb.. Je kunt ook zeggen dat de test niet goed is uitgevoerd of ongeldig is omdat het niet met het 2e plasje is uitgevoerd maar na 2 liter water en 20 pitstops verder.. misschien heeft mijn lichaam altijd al 1 echte knal LH piek opgeleverd en de rest er net tegenaan maar heb ik dat nooit geweten omdat ik simpelweg er niet mee bezig was. maar belangrijker dan die lh piek is het tijdstip van eisprong waardoor je een verkeerde timing van IUI of misschien zelfs IVF krijgt. Nu weet ik het omdat ik hier een echo krijg voor de IUI maar lang niet alle ziekenhuizen of klinieken doen dat! Even kijken wat de acu zegt, die heeft liever geen hormonentroep in mijn lijf en ik ook liever niet. En als je ongi echt doorbreekt houdt de utro het ook niet tegen je lijkt het uit te stellen, meer bruinverlies dan echt rood etc, maar achter de schermen in je lichaam gaat de cyclus van afbouw en opbouw gewoon weer door. Heb je al een uitgangsecho gehad? Hoe gaat het prikken?