Hi Anne, Leuk dat je weer even komt gluren Wauw, je jurk ook al uitgezocht..dat is wel al een hele stap! En ook ik herken het, dacht vorig jaar ook dat het mijn laatste kerst en oud & nieuw zonder kind zou zijn... Het was me ook op het nippertje gelukt vorig jaar zwanger te raken en...nu... Nu is er weer bijna op de kop af precies een jaar voorbij en..ik sta nog steeds met lege handen Ik vind dat liedje ook best irritant maar ik stoor me meer aan allerlei commercials en vooral zenders die zelfs een moeder kind thema hebben, bah!! Radio staat vaak uit maar tv helaas vaak wel aan, films en series kan ik zelf bepalen maar helaas de commercials niet.. Ik word gek van de CB reclame over hun ovu testen alsof je als je hun testen gebruikt opeens wel zwanger bent!, de grootste Zweedse die van kleine ruimten mooie huizen maakt voor gezinsuitbreiding, de (rode) provider die met z'n nieuw supersnel 4g internet promoot met een vrouw die effe snel bevalt..al die reclames voor baby en peutervoeding. Maar vooral de reclames waarin het ideale beeld van een gezin wordt geshowd en tja, het is kerst dus we worden doodgegooid met smeuïge familie taferelen.. Bah! Bah. Ook omdat ik natuurlijk hartstikke jaloers ben en ook mijn eigen gezin wil Laten we hopen dat het voor ons allen de laatste kerst en oud & nieuw zonder kids of kids erbij is!!
Mieksel, wat fijn dat je niks gevoeld hebt. Infuus? Lijkt me heerlijk hihi. Ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn toen ze aan rechts begonnen toen. Ik ben vandaag op gesprek geweest en ben er achter dat ik toch niet helemaal op de hoogte was van de 3 rondes. Onze eerste tp is mislukt, maar daar en tegen hebben we wel 3 cryo's over. Maar ik dacht dus, poging 1 is geweest en dan worden die andere cryo's verdeeld over de 2 andere pogingen. Maar vandaag hoorde ik, dat die cryo's allemaal nog bij ronde 1 horen...dus mocht het met deze niks worden, dan kan ik dus nog 2 keer een punctie krijgen als er iets in te vriezen valt...en dat wist ik dus niet. Tot en met 5 januari is de ferti hier dicht, en dan moet ik op 6 januari bellen om door te geven wanneer mijn periode begonnen is. Dan weer wachten op eisprong, goede ontdooiiing en dan terug plaatsen in eigen cyclus. Hoe gaat het met iedereen?
Ook dat ken ik :x We waren een tijdje geleden een verjaardag aan het vieren van familie toen ik opeens een whatsapp berichtje van mijn beste vriendin kreeg....ze begon met: "hey leef je nog, alles goed?", dus toen ik zei dat het wel ging vroeg ik hoe het maar haar ging kreeg ik als antwoord "goed, heel erg goed zelfs!"...... En toen wist ik het meteen, en vroeg, oh ja...ben je zwanger? Ja dus. Toen sloeg mijn feeststemming wel even over en zat ik bijna met tranen in mijn ogen. En toen kreeg ik dus: ja, ik wilde je het eigenlijk niet zeggen, nog niet..." Ja, daar word ik dan boos om , dan krijg je het slachtoffer gedoe. Ik had liever gehad dat ze het me face to face had verteld en niet via een berichtje. Dus een week niks meer van me laten horen en toen vroeg ze of het wel ging. Toen heb ik ook maar gewoon gezegd dat ik het even heel slecht trek, dat ik wel blij voor haar ben, maar dat het voor mij weer een klap in mijn gezicht was. En idd, die reclames...ppppfff, die van cb ja..daar word ik helemaal des duivels van. Het lijkt de laatste tijd wel of alles wat met baby te maken heeft me irriteerd.
Mooi Mieksel en we duimen erder voor mooie bevruchtingen! Het is net een horde wedstrijd.... en weer een stapje dichterbij/ verder.... Zoetje we duimen ook voor jou! Anne fijn dat je er even was...en snap je geraaktheid, zet 'm op! Hoop dat het trouwen je positieve energie geeft. Ikwij hihi wat rot dat je poging is mislukt en hihih wat een mooie wending toen jullie hoorden dat de cryo's bij poging 1 horen! Wat ik rot vind dat ik nog steeds mailtjes krijg, met zoveel weken zwanger, ondanks dat ik me netjes heb afgemeld....deze week zou 40 weken zijn. Jullie herkennen het lees ik. Keep going!
Oh ja, haha die van CB. Groen en geel wordt ik er van :x Oh wat is het makkelijk om zwanger te worden als je die gebruikt Hoe is het zoetjes? Heb je nog wat hoop? Of al stiekem getest? Zo te zien gaan de meeste van ons hier eind december, begin januari weer van start. Hopelijk is januari een betere maand voor ons allen Ikwij, dat was een positieve verrassing Hadden ze dat dan niet gemeld. Januari hoop ik ook een cryo teruggeplaatst te krijgen, uit poging 1. Mieksel, hopelijk zijn ze morgen alledrie bevrucht en delen ze de komende dagen mooi door! Fijn dat het pijnloos was. Na mijn eerste miskraam heb ik me nooit meer ergens voor aangemeld voor ik een goede echo had gehad en het kindje had gevoeld. Dat is dus het nadeel, je wordt de rest van de tijd nog overspoeld met zwangerschapsdingen waar je alleen maar verdrietig van wordt
Hooooi Flo en JJ, Nee ik wist het echt niet, volgens mij hebben ze me dat nooit verteld , maar idd dat was wel een hele fijne verrassing. Ja lijkt zeker of veel van ons dec/januari weer verder gaan, leuk, dan blijven we gelijk op gaan Zoetjes al bijna testen he, spannend!!! Duim voor je hoor
Flo, Bah! Die mails blijven komen ondanks afzeggen dat is erg confronterend!! Jij zit er nu ook in midden in, ik denk ook steeds aan "dan of dan moet de eisprong dus zijn geweest, bevruchting moet eind december zijn geweest, 4 januari innestelingsbloeding (we gingen eten met vrienden en ik dacht nog sh** moet ik me nu snel nog omkleden, een broek aan, "goh wat ben ik vroeg ongi" en ...je raadt het al, wij gaan 4 januari weer met dezelfde vrienden uit eten... Still going strong Lief dat jullie mee duimen, ik hoop morgen een streepje te piesen Nee, heb dus niet meer, ook niet stiekem getest. Hoop? Tja, als je bovenstaand verhaal leest ben ik met een soort herhaling van zetten bezig dus...en bovendien de statistieken zeggen dat " 80% van alle gezonde stellen binnen het jaar zwanger worden" nou, wij zijn "gezond" verklaard en dat jaar is weer bijna om dus volgens die statistieken en kansberekening kan het niet anders dan dat ik heel snel ( heb nog 1 spontane ronde dit jaar) zwanger MOET zijn
Positief blijven Zoetjes, heel goed Over gekke toevalligheden......ik kreeg een curettage op 1 augustus 2007, onze dochter is geboren op 1 augustus 2008 Ik ben 4!!!!! x precies in de derde maand zwanger geworden
Hebben jullie ook in de rustmaand van die gekke dingen? Volgens mij heb ik mijn eisprong gehad zondag, maar totaal geen last van mijn borsten?! Normaal worden ze wat pijnlijker...tepels ook totaal niet gevoeld. Had net wat last met zitten, was wat pijnlijk. Net of mijn lijf nog een beetje moet afkicken ofzo. Heb naar mijn eisprong toe vaak hoofdpijn gehad, heb ik normaal echt nooit.
Ik heb deze maand voor het eerst een eisprong gevoeld...dat is voor mij best gek ja. Wel direct geklust,maarja ook dat is weer afwachten. Als ik mijn normale cyclus heb, moet ik donderdag menstrueren, en anders de 19e, omdat mijn eisprong een week later was. Ben wel op oorlogspad de laatste dagen en trek echt heel weinig hihi.
Ik heb geen andere optie dus ik blijf maar positief Euuhm, ik hoop niet dat je nu weer tot augustus gaat wachten! Tja, het kan dat je lichaam nog van slag is maar ik had ook tijdens mijn rust rondes dat je stiekem/onbewust toch let op allerlei signaaltjes van je lijf en het je probeert gek te maken Oftewel ook zonder kunstmatige troep hebben wij hormonen die tekeer gaan en ons tot actie willen manen
Nee hoor Zoetjes, zolang wacht ik liever niet. Maar het was zo gek er zat precies een jaar tussen. Maar ik wil best wel eind augustus bevallen hoor Dat zou betekenen dat de komende cryo lukt, haha, en ik weer iets te vroeg beval zoals mij gewoon is
Zoo, Mooie witte streep gepiest Helaas geen tweede, zelfs in de verste verte niet. Dus geen utro meer genomen en wachten op de ongi. Vrijdag is pas officieel 14 dagen na IUI dus dan kan ik bellen naar de kliniek voor een afspraak. Wat we ook gaan doen, ik wil eerst weten waar mijn pijn rechts onderin de buik en al die gekmakende kwaaltjes vandaan komen als ik niet zwanger ben. Misschien reageer ik alsnog te heftig op de Gonal en moet ik eens wat anders proberen of sowieso overstappen van IUI naar IVF
Knap van je Zoetjes , zo'n witte streep Maar ook echt wel balen, meid, dikke knuf! Kunnen die kwaaltjes niet van de utro komen? Dan is je progesteron nl heel hoog, net als in een zwangerschap, mijn lijf reageerde wel alsof ik zwanger was op die dingen Misschien is ivf wel wat voor jullie. Veel maakt het ook niet meer uit, de gonal gebruik je al, pregnyl ook en utro. Je hebt dan misschien wel meer eitjes en hopelijk wat cryo's, zodat je meer kansen hebt. Wellicht blijkt dat er wel meer aan de hand is, waardoor er geen eitje bevrucht word en icsi nodig is. Ik roep ook maar wat hoor, niet om je bang te maken
JJ, Vorige ronde geen utro gebruikt, toch dusdanig heftige krampen dat ik werd herinnerd aan mijn miskraam, behoorlijk heftig dus! Vorige ronde nog wel DHEA geslikt maar deze ronde niet meer. Voorheen in lokale zkh zowel pregnyl als utro gebruikt tijdens IUI in eigen cyclus, ook geen heftige klachten als nu..dus wat is er veranderd in de tussentijd? DHEA geslikt, zware Chinese kruiden gedronken en Gonal gespoten. DHEA ben ik al mee gestopt maar mijn waarde was wel erg hoog, misschien geeft dat enorme disbalans in mijn hormoonhuishouding en ik weet niet hoe snel dat weer zakt of wat ik er tegen kan doen. Maar van de zomer toen ik dacht dat er een cyste zat, voelde m'n buik ook zwaar en beurs en ook wat felle steken en krampen dus misschien zit er al langer iets wat er niet hoort en wat nu weer heftiger reageert door de hormonen. Ik ben niet bang voor IVF, ik wil zelfs ICSI zodat ik zeker weet dat er een bevruchting plaatsvindt! Maar omdat we "gezond" zijn zien ze geen reden of toegevoegde waarde om IVF te doen. We zijn eerder ook op natuurlijke manier zwanger geraakt dus we kunnen het zelf beter! Deze arts vond gezien mijn keurige FSH en andere hormoonwaarden dat we "nog tijd hadden" voor 2 IUI's om de dosis en meds voor IVF juist vast te stellen. Toen ik bezwaarlijk keek zei hij nou, eentje dan maar nu gaat hij zomaar door voor nummer 3. En dat gaan we niet zonder tekst en uitleg doen.. Het heeft waarschijnlijk te maken met het lullig uitkomen van mijn cyclus tijdens de kerst sluiting etc. Maar gezien deze klachten wil ik wel eerst dat hij kijkt naar mijn reactie. Inderdaad kan of zal er hormonaal iets even niet goed zijn en dat moet uitgezocht en opgelost worden voor ik zomaar weer ga prikken..
Wellicht dat het aan de kerstsluiting ligt, maar leuk is anders Ik snap ergens wel dat ze jullie niet direct overzetten naar ivf, want je kan dus natuurlijk zwanger raken! Ivf of icsi is ook wel het laatste wat ze doen, en naar wat ik begrijp kun je daarna geen iui meer doen (wordt niet vergoed geloof ik) Mijn menstruatie na het gebruik van al die hormonen was ook echt niet normaal. Wat een pijn heb ik vrijdagavond gehad, terwijl het zondag pas losbarstte met bloedverlies Ik geloof wel dat je dat relateert aan je miskraam, want serieus ik dacht dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ofzo. Het trok na een paar uur en veel kruiken wel weg. Nu, 3 dagen na mijn eisprong gaat mijn tandvlees bloeden Dat heb ik altijd alleen als ik zwanger ben, dus kun je nagaan hoe lang al die medicijnen doorwerken in je lijf!!! Een vriendin van mij had ook eens een cyste, ze kon ook niet meer lopen van de pijn!
JJ, Ik weet dus niet zeker dat het een cyste was, het was zomersluiting in het zkh, ik had alle zwangerschapskwaaltjes en vooral ver over tijd! Maar allemaal nega testen. Op de volgende ronde, tijdens de fm niets te zien dus zei de arts dat het een cyste geweest kan zijn, en onlangs met dat slijmpropje vertrouw ik het even niet. Ik voel het gewoon. Ook als ik buk,buig, rek strek etc. Er zit iets wat er niet hoort, net als toen met het dode weefsel Wij moeten sowieso alles zelf betalen dus maakt het niet uit, alleen gezien onze leeftijden en daardoor kwaliteit van mij eitjes wil ik nu wel eens haast maken! Ik word er helaas niet jonger op alleen al dat zou een goede reden voor IVF/ICSI moeten zijn! Ik geloof best dat die troep die we spuiten, slikken voor nog meer ellende kan zorgen en best lang ook! Er zijn momenten dat ik ook denk, er zit iets in mijn eileider heb ik een bbz..maar dan zou ik sowieso eerst HCG moeten aanmaken...en niet zo'n klein beetje ook geloof ik.. Nu eerst maar even naar de Fysio..
Owww Zoetjes wat balen en dat hadden we toch helmaal niet afgesproken....grrrr sterkte meid!! En idd ICSI is wel veel lelastender voor je lichaam ( en geest) maar de slagings kanen zijn ook hoger. Is dit maar weer een plekje geven en dan weer verder denken en doen.
Flo, Zolang er nog geen bloed en vooral veel te veel voor een innesteling is, is er nog hoop! Toch? Ik heb inmiddels van mijn acu begrepen dat juist door de hormonen het nog wel weken kan duren voor ik posi test of ongi word, zij denkt dat de symptomen toch veel meer weg hebben van een zwangerschap. Anderzijds zou het stagnatie kunnen zijn en zou ze kunnen opheffen door mijn kruidenmix aan te passen met andere, bewegende, kruiden maar dan moet ik eerst echt ongi worden. Dus ik moest vooral niet zo ongeduldig zijn en braaf afwachten wanneer m'n testen wel positief gaan worden.... of totdat ik ongi word. Met ICSI weet je gewoon zeker dat er een bevruchting plaatsvindt, lijkt mij juist een grote kopzorg minder Nu is het nog maar de boel bij elkaar brengen (met een beetje mazzel op het juiste moment!) en afwachten of de natuur wel zijn gang gaat op mijn rotte eieren , IVF of punctie is al meer zekerheid dat je follies daadwerkelijk eitjes bevatten maar ook weer afwachten of de zaadjes er wel doorheen komen maar ICSI slaat mooi een aantal stappen over. Het kan altijd nog bij de innesteling fout gaan natuurlijk of zelfs nog later maar een aantal belangrijke hordes kunnen wel op die manier genomen worden. Of ik nou spuit voor IUI of ICSI zal het aantal dagen of prikjes niet anders maken, wel de dosering uiteraard en misschien moet ik om menopur vragen ipv Gonal of beter nog een combi ervan. Misschien mag ik dat helemaal niet vergelijken maar zo voelt het voor mij wel. Ook de spanning telkens weer, gaan m'n follies groeien, is de timing IUI wel goed, etc.etc. Dan dezelfde spanning, zou het..., voel ik...,is het...,dan de testen..sh** te vroeg misschien, nee de pregnyl, wachten, wachten en dan alsnog de teleurstelling. Ik denk dat ik zo ook mijn lichaam aardig belast Dan liever met iets wat veel meer slagingskans heeft