Wie start er ook met ivf, IUI of icsi in Sept/ Okt/Nov 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    JJ,

Ik heb zoveel symptomen die op zwangerschap zouden moeten wijzen :D alles behalve een positieve test :p om gek van te worden!
    Ik vind het alleen wel vreemd dat ik vorige ronde een "gewone" korte cyclus had, ook wel allerlei symptomen maar zodra de pregnyl er uit was ook direct ongi (op DPO 10!) dus ik heb geen seconde hoeven te denken aan een zwangerschap en nu heb ik alle tijd over :p en getest maar nog niet posi.. Ik weet niet wat ik denken moet, maar idd zsm duidelijkheid is welkom! En als het door de zooi komt dan maar zsm de troep eruit en door..
    Bij jou sleept het ook lang door! Die troep! Bah :(

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je houdt het spannend zeg, Zoetjes ;)

Flo, hoe gaat het met de bijwerkingen?

Hier voel ik me gewoon zwanger, durf het eigenlijk gewoon niet hardop te zeggen haha. Stomme rothormonen. Dat het maar gauw maandag mag zijn en dat ik dan lekker ongesteld mag worden. Dan kunnen we weer de wachtweken in voor de cryo :D

3. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    JJ,

De spanning is er nu wel af :(.
    Eerst witte test geplast :D kan ik heel goed, ben daar erg deskundig in geworden :p en vervolgens toch ook maar wat rood gespot bij afvegen.. We wisten eigenlijk al dat het niet kon! En ook dat het niet goed zou zijn als je zo laat en zo weinig HCG aanmaakt.
    Nu maar afwachten hoe snel en met hoeveel pijn de troep eruit gaat...en wat de arts gaat/wil onderzoeken. Ik hoop op een grondig onderzoek!!
    Zal me ook niet verbazen als mijn nieuwe cyclus op de achtergrond al langer is gestart..voorheen had ik dat ook met de utro, maar nu door de DHEA en Gonal weet ik niet wat precies ik kan verwachten. Ik zat inmiddels wel al DPO 17 na IUI, vorige ronde werd DPO 10 alweer CD 1..

Ik denk dat het universum een geintje wil uithalen met mij...vorig jaar op 19 december start ongi en dus begin van de zwangerschap en nu heeft mijn lichaam samengespannen met het universum om toch zo dicht mogelijk bij die datum te komen...krijgen we dan een complete herhaling van zetten? :);) voor de zwangerschap ben ik akkoord, rest wil ik niet meer :p:D

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nou vooruit dan, we worden samen een setje voor januari :D
    Jij ongi over een of 2 dagen, ik over een week en dan hop weer de mmm in, met positief resultaat ;)

5. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh zoetje wat K dit, getver! Had zo anders gehoopt voor je. En laten we idd gaan voor die zwangerschap!

Hier ondertussen ongesteld geworden...vandaar die tranen en gedoe met vriendje....kan ook de opstapeling van deca zijn. Reageer ik nogal heftig op, ben wel een hormonster!

6. Ikwij1982

Ikwij1982 Lid

11 nov 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zoetje,

Gadver, overtijd zijn is ook zo wat als je negatief blijft testen. Dan idd misschien beter als het losbarst, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Hoop met je mee dat ze je in het ziekenhuis eens goed gaan onderzoeken, want als je weet wat er misschien mee speelt en de boel moeilijker maakt, kunnen ze dat aanpakken om het makkelijker te maken.

Ik vandaag voor het eerst na mislukte tp weer op normale manier ongesteld geworden, alleen nu na 5 weken (ipv vaste 28 dagen), om dat eisprong in 3e week kwam.....
    Dus op naar de volgende in januari en dan weer bellen met ferti voor vervolg.

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Oh Ikwij, moet je een maand extra wachten door kerstsluiting :(??
    Lekkere kerstgedachte van het ziekenhuis, he ;)
    Al die meiden over de zeik met kerst omdat ze toevallig net even verkeerd ongesteld werden :p

8. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Zoetje..... Gatsie, niet zwanger zijn is al confronterend en dan ook nog op zo'n manier! Sterkte meid.

Flo, ook al niet leuk. Ti's geen vrolijke boel hier zeg. Knuffel

Ikwij, fijn dat je weer ongi bent en je lijf weer op regel. Ergens is het misschien ook wel fijn, even rustig de feestdagen in zonder geprik en hormonen...

@hier: geen bijzonderheden, just waiting...

9. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal negatieve berichten hier.. Dikke knuffel voor iedereen..

Op wie wachten we nu het eerst voor een pos bericht?
    Ben jij dat niet Mieksel ?

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Volgens mij gaan we allemaal nu een beetje gelijk op? Lijstje?

JJ ongi 23/24 dec --> start cryo, terugplaatsing half januari

11. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    JJ ongi 23/24 dec --> start cryo, terugplaatsing half januari

Butterfly 18 dec start suprefact, 29 dec menopur.. Punctie rond 10 jan ?

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Flo,

Wat vervelend voor je dat je in een hormonster verandert door die rot deca!! Ik hoop dat het nu weer wat beter gaat met je! :)

En idd, laten we maar gaan voor de spontane zwangerschap :p voor het einde van het jaar. Deze vreemde ronde is nu wel over al is zelfs mijn ms van slag. Ik had met zoveel toegevoegde progesteron en alle andere kwalen wel meer stolsels ipv slijm verwacht en veel meer pijn. Ondanks dat ik toch al een volle dag ongi ben valt het me nog mee...of het moet nog echt gaan losbarsten, oh oh ;)

Morgenochtend hoop ik meer te weten over hoe verder en misschien waarom etc. Maar als ik jullie zo beluister JJ en Ikwij was jullie cyclus ook aardig van slag.. Ik dacht dat het bij mij kwam door de DHEA maar het zou dus ook de Gonal kunnen zijn.. Wat ik wel vreemd is waarom ik dan vorige ronde een "normale" cyclus had..

@butterfly, ik denk dat Mieksel, jij en Flo voor goed nieuws kunnen gaan zorgen, wij moeten nog iets langer wachten dankzij de fijne kerstgedachten van onze zkhen :p:D

@mieksel, al iets bekend over je evt cryo? :)

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Meiden, ik hoop jullie na de kerst met een mooie boodschap te verblijden! ;) En dat jullie daarop allemaal snel mogen volgen, het liefst met een spontane zwangerschap. Gewoon een gezellig kerstkindje!
    Verder nog in afwachting van bericht over cryo. Ik had vandaag bericht verwacht, maar de post zal er wel langer over doen met de kerstdrukte. En verder stiekem een piepklein rompertje gekocht. Gewoon, omdat ik erin geloof... Ik weet dat de kans klein is etc, maar ik wil toch nu positief denken en die celletjes in mn baarmoeder laten voelen dat ik erin geloof. Hopelijk is het embryootje nu ingenesteld.

Flo, sterkte met terugvechten tegen je hormonster...

Zoetje, hoe irritant, zelfs je ms van slag. Pff!

Butterfly, morgen weer beginnen, fijn!!

Voor de overige meiden: knuffel!

14. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi Mieksel, geloof er maar in! Leuk je romper...ik heb op 6 december het zelfde gedaan ;)

Zoetje fijn dat je ongesteldheid je mee valt. Al is het nu een schrale troost.

Ik sta nog steeds hoor ;) Donderdag echo, deze is eerder gepland ivm kerstmis. ( ik heb wel mazzel)

15. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Daar ben ik weer,

Vanochtend echo gehad, niets raars op de eierstokken te zien!
    Bms was een smalle laag 0,3mm, links zat wat klein grut en rechts een follie van 6,7mm. (Is het niet raar op CD 2 al een follie van 6/7mm?) Verder bloed laten onderzoeken op evt HCG, witte bloedlichaampjes, bezinking, DHEA en op mijn verzoek op vrije T4 en anti TPO. Plek van de pijn zou een ontsteking van de blinde darm of de eistok kunnen zijn maar zowel de echo als bloedbeeld geven geen acute ontsteking aan, gelukkig want ik heb hem toch even een paar uur geknepen.. HCG was uiteraard niet meetbaar laag, zeg maar gerust niet aanwezig geweest, niet eens een zweempje :p
    DHEA en anti TPO is nog even afwachten en verder is het aan mij of aan mijn huisarts hier nog iets mee te doen of niet. Deze ronde verder niets meer doen behalve zelf bijhouden wanneer welke kwaal de kop opsteekt (als dat weer gebeurt in een niet gestimuleerde cyclus) en zelf beslissen of en wanneer we verder gaan. Maar hij hoorde graag een "spontaan zwanger" bericht en wilde me deze ronde (en evt een volgende) die kans gunnen :D so we are on our own for now :)

Inmiddels ook nieuwe kruiden gehaald bij mijn acu en dat samen met de ms die vandaag gelukkig minder "waterig" is moet maar de boel reinigen, sussen en nieuwe energie geven..
    En voor het "wetenschappelijke werk" zal ik eens een (waarschijnlijk nieuwe) huisarts raadplegen. Huidige heeft wat steken laten vallen het afgelopen jaar..:(

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

'Fijn' dat er niets is gevonden, Zoetjes! Al had het leuker geweest als je wel zwanger was ;)
    Ik hoop dat jullie in deze rustmaand een mooi nieuwjaarscadeautje mogen krijgen:D

Ohhhh meiden, ik vind een rustmaand echt niets hoor, ben aan het aftellen tot maandag :D

17. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    JJ,

Het is tegenstrijdig, ik ben blij dat er niets is gevonden, ik baal want er is niets gevonden terwijl ik nog steeds pijn heb, moe, misselijk en kouwelijk ben. Het moet toch ergens vandaan komen en nee, het zit niet in mijn hoofd, beste arts :(

Ik denk dat er niets anders op zit dan een rondje huisarts doen maar dat is ook al een probleem, weet even niet zo goed wat nu het beste is... Nieuwe huisarts vinden die van aanpakken en doorzetten is (waar vind ik die zo snel? En hoe snel kun je een goede band opbouwen?) of juist de steken van huidige huisarts gebruiken om een goed gesprek aan te gaan over de te verwachten medewerking (gevoelsmatig ben ik klaar met hem na eerder niet serieus te zijn genomen en van kastje naar muur te zijn gestuurd dus niet zo happig op) maar wel misschien de snelste manier om dingen gedaan te krijgen... Had al eens eerder contact gezocht met een hele andere dokterspraktijk, ziet er op de website etc goed uit maar werd moeilijk gedaan omdat ik niet binnen het postcodegebied zou vallen -na uitdrukkelijk navraag en mijn akkoord dat bij spoedeisende hulp ze er misschien niet binnen een kwartier zou kunnen zijn was ik er ook een beetje klaar mee.. Ze zitten op misschien 10 min rijden dus ik snap niet waar ze een probleem van maken maar dat voelde niet als welkom! Ook moest ik me eerst inschrijven en akkoord voor overname medische dossiers geven nog voor er een kennismakinggesprek kon plaatsvinden, dat vind ik niet prettig, ik wil eerst eens praten, kijken, voelen of er een klik is en hoe ze over bepaalde dingen denken en als dat prima is dan over gaan. Denk ik daar te moeilijk over? Is het raar wat ik verwacht of wil?
    Ik ben enkel van huisarts gewisseld door verhuizing naar een andere stad heb dus geen ervaring met tussentijds wisselen. Jullie wel? Wat zouden jullie doen?

18. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoetje, tja ha poeieren je graag af. Snap het wel, hebben het druk! Is het een idee om toch binnen je postcode gebied te zoeken? Dat ze je niet eerst willen ontvangen en dat je dan pas over stapt vind ik gek. Gaat idd toch om de klik met de ha? Iemand in jouw omgeving die wel goede ervaringen heeft met een andere ha?
    Wat betreft je "klachten" is het mischien je lijf die zegt: ho stop, eerst opladen en dan weer verder? Hormonen doen een enorme aanslag op je lichaam. Daarnaast op je geestelijk gestel ook. Nou ja ik denk maar mee, als ik er totaal naast zit met je het maar zeggen.
    Was die follikel een cyste? In ieder geval sterkte!!

19. suus85

suus85 Actief lid

11 mei 2013
    362
    0
    16
    NULL
    Zal mezelf ook ff bij het lijstje zetten!

Suus85 NOD 23/24 dec, januari eerste cryo TP als de echo goed is!

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hoi Flo,

Bedankt voor het meedenken!!:)

Binnen mijn eigen buurt/wijk kom ik uit op de overkoepelende organisatie van mijn huidige arts en houd ik hetzelfde probleem, zelfde systeem etc. Daarbuiten is er niet veel keus EN ze moeten ook nog nieuwe patiënten willen aannemen, dat maakt de keuze nog beperkter...:(
    Deze praktijk adverteerde ergens in de zomer en nu weer opnieuw dat ze nieuwe patiënten aannemen en ze zitten echt op nog geen 5 km afstand...naast mijn sportschool dus ik weet dat het echt maar 5 minuten rijden is, zeg 10 minuten als alle stoplichten op rood staan...en misschien had de assistente een rotdag toen ik haar aan de lijn had maar vriend was na mijn verhaal "er wel klaar mee" en dat begrijp ik en als dat altijd zo gaat daar heb ik er ook geen zin of vertrouwen in.
    Een vriendin was ook helemaal klaar met deze organisatie en kon met oude huisarts van haar ouders mee en die zit nu dus met 2 kleine kids wel 15 km verderop en dik half uurtje rijden! Dus uitzonderingen zijn altijd mogelijk..

Ik heb al wat langer "vage" klachten als vermoeidheid, hoofdpijn, haaruitval, misselijkheid, brandend maagzuur, droge ogen, droge huid, pijn in de buik etc.etc. Van die typische dingetjes die van alles en niets kunnen duiden. Er wordt te makkelijk geroepen dat het stress is, ik erken dat er wel degelijk stress is in mijn leven, zeker sinds ik in de mmm zit en het maar niet lukt om mijn diepste wens uit te zien komen. Maar door vast te houden en te staan op meer onderzoeken ben ik ipv "niet meer stressen en neem maar wat Rennies" er uiteindelijk achter gekomen dat ik lactose intolerant ben, dat de vermoeidheid geen "jetlag of stress van mijn conflict op het werk" was maar gewoon een flinke vitamine D gebrek...
    En zo kan ik er nog een paar opnoemen..:(
    Het is alleen vervelend dat je zelf continue moet vragen, tot aan zeuren toe en de info uit ze moet trekken en als je zelf meedenkt het niet altijd door iedereen word gewaardeerd..
    Ook in perioden zonder hormonen en zelfs zonder behandelingen heb ik deze klachten wel eens gehad, gelukkig niet zo extreem pijnlijk als nu maar ik geloof best dat de hormonen het vele malen erger hebben gemaakt. Wat betreft geestelijk gestel, ik ben door de acu en de Chinese kruiden juist enorm veel rustiger geworden en de start bij deze kliniek gaf me nog meer positieve energie. Ik vind het ook heel goed en ben er blij mee dat de arts gisteren direct onderzoek deed en bloed laat onderzoeken etc. Ik zou er nog meer blij mee zijn geweest als er direct iets was gevonden en dus ook een oplossing..maar hij heeft vanuit zijn kant voor nu alles gedaan wat hij kon.

Nee, die follikel werd door hem niet bestempeld als cyste! Vreemd he:(

Deel Deze Pagina