Hallo dames, Wij mogen geheel onverwacht morgen voor onze 8ste IUI. Waren er van uit gegaan dat deze vrijdag zou plaatsvinden maar ivm hemelvaart mogen we morgen komen. Nu zit ik alleen met een vraag. Door menstruatie en werk hebben we 2wkn geen seks gehad. In de formulieren staat altijd vermeld dat in de voorafgaande periode minimaal 2 en maximaal 7dgn geen zaadlozing mag plaatsvinden. Totaal niet bij nagedacht om dit tijdens mijn bezoek te vermelden en te vragen hoe en wat. Vanavond het gezellig maken (wat waarschijnlijk ook zou gebeuren ) ?? Ben bang dat anders het zaad te oud is.
Hoi, Ik heb bij mijn IUI te horen gekregen dat er absoluut geen onthouding hoeft plaats te vinden. Het zaad ververst zich ook zelf, vandaar dat mannen ook soms een zaadlozing hebben zonder hiervoor klaar te hoeven komen of zelfs opgewonden hoeven te zijn. Dus het zaad ververst zichzelf en je kunt ook gewoon seks hebben. Geniet ervan vanavond en hopelijk is het deze keer raak! Liefs Linda
hoi Liz, wanneer is precies je iui? echt direct morgen of mag je morgen nog pregnyl zetten en is het dan 2 dagen later (dus donderdag). Dat klinkt me wel wat logischer in de oren als je had verwacht vrijdag pas te gaan. Als dat zo is, dan zou ik het vanavond of morgen zeker nog gezellig maken. Als het echt morgen is, weet ik het niet goed. Als er minder dan 24 uur tussen zit, kan het de kwaliteit wel echt beïnvloeden. En weet je trouwens zeker dat lizman het niet in zijn eentje nog wat recenter wel gezellig heeft gehad? Misschien lullig om te vragen, maar vascaman weet inmiddels dat ie daar rekening mee moet houden en ververst de boel zelf dus ook wel regelmatig... Maar deelt dat niet altijd uit zichzelf mee hoor! Mocht je nog meer dan 24 uur hebben zou ik het er op wagen. Bij ons is de kwaliteit tot nu toe altijd beter geweest met korte tijd tussen inleveren en vorige keer, dan met heel lang er tussen.
Mijn IUI is morgen om 16.30u. Straks al pregnyl gespoten en manlief moet om 14u zijn zwemmers brengen. Manlief heeft het zichzelf helaas niet gezellig gemaakt Bedankt voor het meedenken..
Dus vriendlief heeft 14 dagen niet ververst? Wij hebben dat ook een keer gehad, voor IVF, maar toen was de normaal prima kwaliteit echt een heel stuk minder. We hadden toen net geen miljoen zwemmers... En dat terwijl ik nu net die keer 13 eicellen had... De kwaliteit van de slechts 2 ontstane embryo's liet toen ook te wensen over... Denk dat-ie beter toch nog even kan eeeh, verversen... Maar da's mijn ervaring... Succes!
jeetje wat lastig! ik durf je niet te adviseren. Ik geloof dat ik het alleen nog zou doen als je vriend normaal goede zaadkwaliteit heeft. Als het normaal als magertjes is, zou ik het er niet op wagen... Vind het trouwens wel gek dat je iui zo erg vervroegd wordt ivm hemelvaart? Is je follikel dan wel groot genoeg? Bij mij gaan ze altijd uit van 36-40 uur na pregnyl, als er niet al door je eigen lijf een lh-piek aan de gang is... Maar goed, heb ook het idee dat ze bij mij ook niet altijd een goede timing hebben hoor.
o jee, tegenstrijdige berichten. Maar misschien kan ik je er dan wel in gerust stellen dat vascaman ook een keer de avond voor testen heeft "ververst". Toen was de kwaliteit hetzelfde als anders. Dus gezien juulzon haar verhaal, misschien toch nog maar ff doen dan?
Sluit me aan bij Vasca idd. Overigens ook voor wat betreft het vervroegen van de IUI. Best vreemd. Weet je hoe groot je follikel was de vorige keer? Afin, op hoop van zegen zullen we maar zeggen!!!
Laatste maanden had ik een regelmatige cyclus van 28dgn. Mijn folikel was vandaag 18.7. Donderdag zijn ze niet aan het werk ivm hemelvaartsdag en woensdag was alles al bezet. Daarom morgen. Ik denk dat we het vanavond maar gezellig gaan maken!
Liz: goedzo! Denk dat dat goed is!!! Nogmaals, succes! Plaats je in dit topic ook even hoe het over 15 dagen is afgelopen ?
@liz: goed dat je gekozen hebt! Maar wat ieoor ook zegt: ik zou het nu maar zo snel mogelijk gezellig maken o ja en ik zou het dan woensdag aan het eind van de dag nog een keer gezellig maken, omdat je dan net je eisprong gehad hebt. Voor de zekerheid.
Wederom eens met Vasca ! Wordt een gezellige boel bij Liz ! Denk dat Liz-vriend dat vast niet erg vindt
Positief nieuws! Met maar 16u ertussen toch een goede uitslag voor ons! 1.2 miljoen zwemmers (afgelopen 2 keren 1.3 en 1.2) en 50%beweegelijk (afgelopen 2 keren 40%). Denk toch wel dat we een kansje maken. Duimen dat ze mijn ei vinden!
joepi! das zeker goed nieuws Ik hoop ook dat ze nu nog de goede weg vinden Enne, morgen ook nog even gezellig maken he! Laat je t over 2 weken weten?