Ohhh helaas zuuske.. Hopen op een super iui Hier ook alleen maar uitstel. Nu willen ze weer een echo maken bij mijn vriend terwijl ze dat eigenlijk maandag al zouden doen. Ahhhh krijg iets van die gynaecoloog muts...had ze toch al meteen kunnen doen al die onderzoeken. Lijkt wel of dat ze het zolang mogelijk uit willen stellen. Had gedacht al lang begonnen te zijn met de pil
@ Zuuske oh jammer zeg, maar wie weet komt het goed, Ook hier nog steeds niet begonnen, periode laat op zich wachten en testen zijn licht positief, maar hou me nergens aan vast, gewoon afwachten. Als mijn periode zondag niet begint moet de hele planning weer opschuiven .
Hallo dames, vandaag eerste decapeptyl geprikt en het is mijn eerste IVF poging, ik krijg benauwd als ik lees hoeveel pogingen heel wat dames hier al ondergaan hebben en mislukt zijn Ik hou jullie op de hoogte en ik lees graag jullie verhalen door. Ik duim voor iedereen en alvast mijn bewondering voor de vrouwen die na zoveel pogingen steeds door gaan Groetjes Vika74
Hallo dames, Mag ik mee kletsen. Ik moet morgen ochtend bij de gynaecoloog komen erna bij de verpleegkundige en een bijkomst met een groep???. Morgen bijna 3 maanden de pil geslik ben blij dat ik daar mee mag stoppen weer. Wie weet wat mij morgen te wachten staat ?
Hallo dames Gezellig..hopelijk hebben we iets aan elkaars verhalen en steun! Zelf duurt het bij mij ook lang voordat we een startsein krijgen. Vriend moet 7 mri terug naar uroloog voor echo...hope so dat we dan eindelijk kunnen startte
Miran!? Lees ik spontaan zwanger? Wat te gek!! Gefeliciteerd, hoop dat het goed is! Lobke, irritatie-punt nummer 1: wachten..... wachten op een afspraak....wachten in de wachtkamer....wachten op de adviezen en plannen van de arts.....wachten op het onderzoek....wachten op de uitslag....wachten op de start vd behandeling.....wachten op je eisprong....wachten op je menstruatie.....wachten op dat enen wonder...en in alles ben je compleet machteloos. Zuur! Als ik de tijd sneller kon laten gaan zou ik dat voor ns allemaal doen Vika, geen paniek, voor iedereen loopt de MMM anders. Maandag had ik zooooo'n buikpijnen, niet normaal. Echt van die dubbelklap steken. wellicht mn darmen daar heb ik vaker last van. Maar zo halverwege de dag begon ik te twijfelen... begon me de meest stomme drama's in mijn hoofd te halen... buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Infecties van de punctie. Heb gewoon gewerkt en later op de dag was het weg. Het zeurt af en toe nog een beetje. Weet je wat het gekke is.. ik ga uit van een mislukte iui (as allways), omdat bij 1e ivf bleek dat onze eitjes en zaadjes niet goed samenwerken en ben me al mentaal aan het voorbereiden op icsi in juli. (pff wat nog ver weg, over wachten gesproken) Zoetje, weet je al wat het gaat worden? IVF of icsi?
Hi meiden, mag ik ook met jullie meelezen, schrijven enz enz? Ik krijg zaterdag te horen of mijn 3e en tevens laatste cryo goed is ontdooit en als dat zo is de tp. We hopen natuurlijk heeeeel hard dat die blijft zitten anders hebben we in mei de 2e ICSI.
Ik wil ook graag mee kletsen. Ik krijg vrijdag 10 mei een cryo tp. Mijn eerste icsi was geen succes, en bij de tweede poging heb ik een vmk gehad. Nu nog 6 cryo's in de vriezer. Nu maar hopen dat het goed komt. Iedereen veel succes.....
Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb vandaag een Hysteroscopie gehad maar er is niets uitgekomen dus nu krijg ik deze maand een terugplaatsing van 2 cryotjes van mijn 4e ICSI poging.
Welkom Sammy, Wat een pech heb je al gehad. Maar mag ik vragen wat een hysteroscopie is? Ik heb geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen. Weet je al wanneer je de tp ongeveer gaat krijgen? Ik moet nog een weekje wachten tot de tp. Ik krijg er 1 per keer. Ik slik nu ook vitamine B en tarwekiem-olie capsules. Op aanraden van andere dames. Het zou goed zijn voor de innesteling en een dikker slijmvlies. Ik hoop dat het helpt.
Hoi Knorretje, dat is een onderzoek waarbij ze je baarmoeder mond ingaan met een camera zodat ze kunnen zien of er poliepen, verklevingen of vleesbonen zitten. Ze kunnen niet verklaren waarom, maar het schijnt dat je na het onderzoek meer kans heb om zwanger te raken. Ik slik hoge dosis vitamine d, foliumzuur, omega 3, tarwekiem capsules en ik drink granaatsap voor de terugplaatsing tot een week na de terugplaatsing.. En deze keer gebruik ik utro bollen. Ik heb 9 mei echo dan is het al dag 15 van me cyclus dus hoop rond 13 mei ofzo tp. Spannend he! Succes!
Hoe gaat bij jullie met de behandelingen verder...valt het mee? Snap dat het emotioneel wat van je vraagt
Sammy, 4 icsi pogingen al? Jeetje wat slopend, kan ik me voorstellen. Heb je de 4e zelf betaald of vergoed gekregen? Knorretje, spannend volgende week! Lobke, de ene dag valt het mee, de andere dag kan ik er weer helemaal doorheen zitten. Al de hormonen werken daar ook niet zo goed bij . Ik vind vooral alles heel lang duren, de artsen zijn natuurlijk voorzichtig met je lichaam dus voor ons geld steeds een wachtmaand tussendoor. Realiseerde me net dat we afgelopen woensdag al 3(!) jaar bezig zijn. nondeknetters wat een tijd. Hoe gaat het met jou? Zie je er tegenop? Als je vragen hebt, misschien kunnen we elkaar antwoorden geven. Behalve op de vraag; wanneer lukt het nou eens eindelijk.
Lobke ik heb het soms ook zwaar maar meestal pas als de behandeling mislukt is of als ik een maand moet wachten. Zuuske ik heb em vergoed gekregen ben in december snel overgestapt naar PNO die vergoeden een 4e poging als je arts vind dat et nog zin heeft. Het is soms wel slopend ja. Vooral na de miskramen is het gevoel helemaal zo sterk en heb ik vaak gedacht we zouden nu een baby van zoveel maanden hebben. Jij bent ook al een tijd bezig zeg. Ze wilde bij ons ook eerst 6x iui doen toen ben ik meteen naar ander ziekenhuis overgestapt en die zeiden meteen icsi. Waarom heb jij elke keer een rustmaand tussendoor?
@ Lobke, wat zuuske al schrijft. De ene dag is beter dan de andere. Het is ook verschillend per persoon. En ook welk ziekenhuis je hebt scheelt ook. Bij elk ziekenhuis is de behandeling anders. Ander schema, medicatie en ook de pijnstilling bij de punctie verschilt nogal. Wat ik je als advies kan geven : laat het op je af komen. En stel veel vragen aan de artsen en verpleegkundigen. Ze hebben vaak simpele maar goede adviezen voor allerlei situaties die zich voordoen tijdens de behandeling. En natuurlijk kun je hier ook altijd hier je verhaal kwijt. Ik heb er zelf altijd wel baat bij om het van me af te schrijven. @ Sammy ik ben ook verzekerd bij pno. Ook overgestapt in december. Het geeft me veel rust dat ik weet dat de vierde poging ook vergoed wordt. Ik worstel zelf ook wel eens met de gedachte rondom mijn miskraam. Er zijn in mijn omgeving een paar stellen die hun kindje verwachten rond de tijd dat ik ook moeder zou zijn geworden als alles goed zou zijn gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk voor je is. De gedachte, als alles goed was gegaan dan..... Maar ik ga een kaarsje voor ons branden en duimen dat onze droom toch in vervulling mag gaan.
Ja knorretje dat snap ik. wij waren in november weer zwanger van de 3e poging en toen ging et mis dus snel overgestapt naar PNO. trouwens, als je van je ziekenhuis een brief krijgt met het invriezen van de cryos wat je moet betalen. Staat erop dit kan je niet declareren bij je ziekenfonds maar PNO vergoed dat wel! Ik zag dat in het vergoedingen overzicht dus had em gewoon op gestuurd en hun hebben et betaald. Ik zag ook staan dat ze een vierde en eventueel volgende poging vergoeden dus had gebeld en als je arts vind dat et nog zin heeft krijg je een 5e poging ook vergoed. Dat is wel een fijn idee! Maar ik hoop voor jullie allemaal dat het zo ver niet hoeft te komen. Ik hoop zo dat ik voor me 25ste verjaardag een positieve test heb!
Helaas niet onverwacht gisteren menstruatie gekregen. Meteen zkh gebeld omdat met een maand overslaan icsi in de zomerstop valt en daarna zit ik (hopelijk) met nieuw werk. Lijkt me niet zo handig dan in de eerste werkweken steeds naar het zkh te moeten. Mag gelukkig meteen starten met de pil (wel weekje doorslikken ivm vakantie) en dan eind juni/beging juli icsi. Heb volgende week nog afspraak bij arts om alles door te spreken.