wie start nog meer iui januari 2016

Discussion in 'MMM clubs' started by babytjuh12, Nov 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

Jul 18, 2015
    1,515
    90
    48
    Female
    Wij hebben maandag gesprek. Zaad is nooit heel top geweest daarom ook gelijk met iui begonnen. Maar goed genoeg voor iui. Januari na een nachtdienst van mn vriend waren er ook maar 600.000 over. Maand erna op een vrije dag 1.8 miljoen! En nu tussen t werk door en steeds groter wordende prestatiedruk 0!
    Hij zit er erg mee en weet niet hoe t anders kan. De druk wordt natuurlijk erg hoog!
    We willen kijken of we evt. Zaad kunnen invriezen zodat hij op een relaxed moment zonder druk dat die dag een behandeling is wat kan inleveren. Of evt door met icsi. Als dat mag? Aangezien we nog maar 2 iui hebben gehad in 5 maanden tijd...... t is wat!
    zelf zegt mn gevoel gewoon met icsi te moeten beginnen. Telkens is er wel iets, als mn eisprong niet op zondag is, is t zaad wel weer niet goed en ga zo maar door. Ben gewoon beetje klaar met deze behandeling eerlijk gezegd.....

2. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

Jul 18, 2015
    1,515
    90
    48
    Female
    Dankje!
    Ook spannend weer dus babytjuh!
    Verschrikkelijk telkens die pijn bij endometriose!
    Hoop nog steeds voor jullie dat t snel raak mag zijn!
    Ben er wel achter dat je dit traject niemand gunt.......

3. PME

PME Actief lid

Feb 24, 2015
    107
    0
    0
    Alblasserdam
    Jeetje Babsvdh wat een pech zeg!! Het zit jullie echt niet mee. Ik snap heel goed dat je klaar bent met de behandelingen....sch*tziek wordt je er af en toe van.

Ik heb in het begin weleens gereageerd en verder niet meer over nagedacht. Totdat ik ineens deze column weer voorbij zag komen. Ik was toch wel benieuwd of er al zwangere zijn onder ons.

Zelf ben ik met de 2e IUI bezig. Morgen inseminatie, maar het voelt gewoon niet goed. Herkennen jullie dat? Sowieso is er veel onduidelijkheid waarom het bij ons niet lukt, wat het zo onzeker maakt, en wat is de kans dat het met IUI wel lukt??? Het lukt al die maanden al niet! Endometriose HOEFT niet in de weg te staan zegt de arts...nee hoeft niet nee... :/. Maar stel dat het WEL in de weg staat? OWwwww...word moe van mezelf!

4. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

Nov 23, 2015
    1,116
    522
    113
    Kleine kat, hoe was de echo en natuurlijk met de rest van de vragen?

5. suikerklontje

Nov 23, 2015
    1,116
    522
    113
    Babs, idd vervelend dat het telkens wel ergens aan ligt... Maar je gebruikt geen hormonen voor je eisprong dan? Want dan heb je dat nooit in het weekend en is het zelf te regelen.
    Snap dat het voor je vriend/man ook heel vervelend wordt zo. En idd druk erop werkt ook niet echt mee.

6. PME

PME Actief lid

Feb 24, 2015
    107
    0
    0
    Alblasserdam
    Hey meiden,

Ik heb een vraagje;
    Vandaag was mijn tweede inseminatie IUI en tot groot ongenoegen verliep het niet helemaal lekker....
    Mijn baarmoedermond hield stijf haar lippen op elkaar. Er zat een pieeeepklein gaatje aan de rechterkant van mijn baarmoedermond waar dat slangetje doorheen moest en toen dat eindelijk gelukt was bood de baarmoeder zelf weer weerstand. Alsof er iets voor zat waardoor het slangetje niet verder kon. Uiteindelijk is toch gelukt zonder hulpmiddelen...fieuww....Uiteraard vroeg ik wat het kon zijn, maar daar kreeg ik niet echt antwoord op. Hebben jullie dit weleens meegemaakt?

7. Twinkk

Twinkk Actief lid

Jan 27, 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    PME
    Daar heb ik niet precies ervaring mee. Maar wel met gekke baarmoeders :p. Ik had vandaag ook mijn 2e inseminatie en zowel de eerste als de tweede keer moesten ze erg zoeken naar de ingang van de baarmoedermond. Hij ligt wat scheef ofzo waardoor ze dan dat slangetje wat moeten buigen ofzo.

Nou ja, ze doen maar, als het uiteindelijk ze maar lukt. Alleen voelt het nu echt niet goed. Vorige keer hadden we 17 miljoen zaadjes, toen was het ook niet gelukt. Nu hebben we er maar 6 miljoen.... voelt toch als minder kans ofzo. Toen ze alles er weer uit haalde, slangetje en eendebek enzo, kwam er echt een hoop rommel mee. Helemaal vochtig tussen mn billen. Dus ik denk dat alles er toen weer uitgekomen is ofzo. Voelt echt nutteloos nu al... :s. Mn ei was ook nog niet gesprongen. En dat doet altijd nogal pijn dus ik weet ook dat ie nu nog steeds niet gesprongen is. Volgens mij was dit veel te vroeg :s.

Ben hier trouwens ook weer even niet geweest. Vind het lastig tijd voor te maken. Maar ga wel mn blogje bij houden :)

8. PME

PME Actief lid

Feb 24, 2015
    107
    0
    0
    Alblasserdam

Dat herken ik ook wel hoor. Mijn baarmoedermond is ook moeilijk te vinden, doordat deze gekanteld is. Dusssss...mijn baarmoeder ligt gekanteld..én de opening is zeeer klein...én mijn baarmoeder zelf biedt weerstand. Niet echt gastvrij die baarmoeder van mij... :( Hopelijk staat dit niet de innesteling in de weg mocht het gelukt zijn.

Een uurtje na de inseminatie kwam er bij mij ook van alles uitlopen. Heb ook het idee dat het deze keer niet helemaal lekker is gegaan...
    Maar 6 miljoen is prima toch?? Je hebt er maar eentje nodig joh! ;)

9. Twinkk

Twinkk Actief lid

Jan 27, 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ja je gaat je dan wel af vragen, misschien niet zo vreemd dat die zaadjes dan zelf de weg ook niet goed kunnen vinden he ;).

Ja ik weet dat er ook dames hier zijn die veel minder hadden dan 6 miljoen, alleen ik vergelijk zo met vorige keer en dan voelt het gewoon veel hopelozer nu.

10. PME

PME Actief lid

Feb 24, 2015
    107
    0
    0
    Alblasserdam
    Dat snap ik heel goed! Je wilt weer hetzelfde resultaat als vorige keer eigenlijk en alles wat minder is baart zorgen. Maar beter 6 miljoen met een olympische winnaar dan 70 miljoenen zonder zwemdiploma...;)

11. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 miljoen ïs toch prima.

Vorige maand hadden wij 7 miljoen minimaal moet je er 1 miljoen hebben geloofk.
    In vu ïs ook zo dat ze maar iets van 1ml inspuiten en daar zitten dan die 7 milj in in snap niet als er zoveel zijn dat het zo lang moet duren bij ons alleen.

Als ENDOMETRIOSE niet in de weg zou staan waarom duurt dan zo lang. Haat die endometriose. Maja moeten er mee leven.

12. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel.
    Hoop volgende week weer iui te hebben.

Nee dit traject gun je egt niemand valt wel heel zwaar

Hoop dat het ook voor jou allemaal gaat lukken en icsi mag doen

13. Twinkk

Twinkk Actief lid

Jan 27, 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Misschien staat het al ergens hoor, maar hebben ze bij jou gekeken naar je endo? Want ik heb begrepen als er verklevingen in je eileiders zitten het dan wel in de weg kan staan. Ik heb met die reden er wel iets aan laten doen. Er zat namelijk een endo cyste op mn eistok die in de weg KON zitten. Niet dat het veel geholpen heeft trouwens..... was in augustus vorig jaar en nog steeds niet zwanger en ook niet perse minder menstruatie klachten.

14. Kleinekat

Kleinekat Lid

Dec 7, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    ja ik heb morgen de iui!! Eicel was gisteren 17,5mm dus heb gisterenavond ook mijn pregnyl moeten zetten.
    Inmiddels ook begonnen met m'n bloedverdunners. Ik vind het best wel spannend, ik hou niet zo van medicatie.
    Uit de bloeduitslagen kwam dat ik een antifosfolipiden syndroom heb waardoor ik bij een zwangerschap antistoffen ga aanmaken waardoor een miskraam een vergrote kans heeft.
    Zoals ik al eerder schreef ga ik deze ronde wat minder met alles wat ik in m'n lichaam voel bezig zijn. Althans... Dat ga ik proberen:)
    Had de eerste iui echt het gevoel dat het raak was dus die klap kwam best hard aan.
    Laura. Hoe is je vakantie? Of moet je nog gaan?

15. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja ze hebben in oktober endo weggelaserd.
    Daarna 3 maanden lucrin gehad. Eerst iui afgelast 2de mislukt en nu hopen op 3 de volgende week.
    Maar 1ste menstruatie ging goed was ik helamaal blij da ik gewoon kon werken enzo had wel rugpijn maja als dat was. Maar vorige week was het weer drama misselijk overgeven alles...en nu nog zo'n last van me rug dat ik 2 a 3 uur slaap 's nachts en dan weer wakker ben en weer 2 a 3 uur slaap enz.

16. suikerklontje

Nov 23, 2015
    1,116
    522
    113
    Oh dat komt er nog even bij dan kleine kat dat van die bloedstolling of je niet al genoeg heb zeg maar.
    Ik wens je heel veel succes met er zo min mogelijk aan te denken wat er gebeurd in je lichaam, als het je gelukt is graag tips want hier lukt dat voor geen meter.
    Ik ben nog niet op vakantie, volgende week pas heerlijk 2 weken "rust" en helaas rust tot mei met de volgende ronde. Maar wie weet doet de vakantie wel even goed qua lichaam maar zeker voor geest.

Iedereen succes die net inseminatie hebben gehad en voor de andere natuurlijk ook heel veel succes waar alles weer komen gaay

17. Kleinekat

Kleinekat Lid

Dec 7, 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Helaas is onze iui niet doorgegaan.
    Het volume was niet genoeg...
    Op naar volgende ronde :(

18. Twinkk

Twinkk Actief lid

Jan 27, 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Kleine kat: Ah balen zeg! :(

Babytjuh, ook vervelend zeg. Je denkt dan eigenlijk dat het weer terug is dan?

19. Clxx

Clxx Lid

Apr 2, 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden

Zelf heb ik nooit op forums geschreven maar ik heb wel twee jaar lang heel fanatiek meegelezen. Ik was op zoek naar informatie, maar toch eigenlijk nog veel meer naar positieve verhalen. En daarom wil ik nu mijn verhaal graag met jullie delen. Misschien hebben jullie er iets aan.

Toen ik na een jaar proberen maar niet zwanger werd zijn mijn vriend en ik naar de huisarts gegaan. Zij heeft het zaad van mijn vriend getest en dat was helemaal goed. Omdat ik zelf nog jong was (toen 23) heeft zij ons geadviseerd het nog een half jaar te proberen. Toen dat half jaar op niets uitdraaide werden we doorgestuurd naar een fertiliteitskliniek. Na meerdere onderzoeken zijn we daar, net als meerdere van jullie 'onverklaarbaar onvruchtbaar' verklaard en kregen we nogmaals een half jaar de tijd om het zelf te proberen. Als dat op niets uit zou draaien moesten we in januari 2016 terug komen voor de start van een iui traject. Zwangerschap bleef uit en uiteindelijk zijn wij deze maand begonnen met IUI. Ondanks dat mijn cyclus en eitjes prima waren moest ik hormonen spuiten om de optimale situatie te creëeren. Vrijdag 4 maart spoot ik mijn eerste spuit puregon 75 Mg en maandag 14 maart had ik twee eitjes van 18,5 mm en 20 mm. Die avond mocht ik de pregnyl zetten en woensdag vond de inseminatie plaats.
    Om eerlijk te zijn had ik 0,0 vertrouwen in de hele behandeling. Voor het eerst in lange tijd voelde ik me echt weer depressief door het hele gebeuren.
    Woensdag 30 maart was ik nog niet ongesteld en mocht ik testen. Maar omdat ik er van overtuigd was dat het uitblijven van mijn ongesteldheid weer een grapje van mijn lichaam was en ik na 253 negatieve testen een echte test angst had ontwikkeld deed ik het niet. Vrijdag 1 april moest ik wel, omdat ik voor maandag een afspraak zou moeten maken voor ronde 2. En wat denk je..... zwanger!!!

Ik besef het nog steeds niet. En aangezien het nog zo pril is ben ik me er pijnlijk van bewust dat er nog van alles mis kan gaan. Maar ey ik ben zwanger!! Het kan dus wel gewoon!!
    Ik besef dat wij heel veel geluk hebben gehad dat het bij de eerste ronde raak was. Maar dat betekend ook dat het bij de 3e de 6e en de 12e kan lukken!
    Geef de moed dus absoluut niet op. Je bent al zo ver gekomen!! Heel veel succes met alle behandelingen. Jullie worden vast allemaal geweldige, lieve mooie super mama's!

Liefs!

20. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

Jul 18, 2015
    1,515
    90
    48
    Female
    Mooi verhaal dank. Ben alleen ook erg benieuwd hoeveel zaadcellen er zijn ingebracht?

Share This Page