Welkom mama's!! Lief dat je er aan denkt. Het zaad was weer op niveau van februari; 1,9 miljoen na opwerken. Top nieuws dus aangezien we door kunnen met iui. Werd me toch wel iets te benauwd als we nu, na 2 x iui al over moeten naar icsi. Ga je zo aftellen in mogelijkheden en dat is nu nog niet nodig. Volgende maand met puregon en pregnyl weer iui. Hoe gaat het met jullie?
Mijn partner had 24 miljoen zaadcellen wat super pos. Was nu zitten we in onze wachtweken en zoals bij iedereen het hatelijke gedeelte van heel dit gebeuren. Als het bij mij nu weer mislukt krijg ik een echo van de baarmoeder om te zien of alles wel ok is. Daarna hebben nog 2 pogingen iui te gaan en dan stappen we de IVF trein op. Voor alle nieuwe mama's hier veel succes. Wij duimen mee voor jullie.
Eindelijk ben ik zaterdag begonnen met injecteren van decapeptyl. Omdat ik een cyclus heb tussen de 28-34 dagen is die laatste week altijd frustrerend. Als ik met 28dagen nog niet ongesteld ben geworden gaan mijn hersenen toch weer hun eigen leven leiden en heb ik weer allemaal zwangerschaps kwaaltjes (die er natuurlijk niet zijn) op dag 35 toch maar een test gedaan en die was negatief. Zaterdag middag eindelijk ongesteld. Maandag 30-5 op controle of we verder kunnen met menopur. Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze niets qua aantal zaadcellen zodat je niet te veel laat beïnvloeden aan het aantal (negatief als het er weinig zijn en positief als het erveel zijn) dus het zeg mij niet zoveel, al heb ik wel 1x gevraagd en toen waren het er 5milj, dus die 24 klinkt wel heek goed. Hopen dat alles goed is bij jullie steffie. Eindelijk volgende maar weer starten Babs!
Goedenavond, Jullie kennen mij niet omdat ik niet zo`n schrijver ben, echter heb ik wel heel wat keren hier mee gelezen omdat ik dan het gevoel had niet alleen te zijn in de strijd. Vaak had ik het gevoel dat het nooit goed zou komen, dat iedereen om mij heen maar zwanger raakte behalve ik. Klinkt misschien beetje lullig maar fijn dat niet alleen ik niet zwanger raakte. Waarom dan nu wel een bericht? Ik kom jullie positief nieuws brengen waar jullie misschien wat hoop en positiviteit uit kunnen putten. Ik had totaal geen vertrouwen in IUI. Zelfs een gesprek gehad met de arts met de vraag of we niet IVF kunnen gaan doen i.p.v de nog 3 verplichte IUI`s. Het antwoord was nee. Mijn man en ik legde ons erbij neer dat we na de zomer konden beginnen aan IVF, daar lagen onze kansen. En toen een wonder! IUI werkt dus echt, het kan! want na de 4de IUI poging ben ik zwanger geraakt. Afgelopen week de eerste echo gehad met 7 weken en een mooi kloppend hartje <3. Blijf hoop houden, het kan echt! groetjes, Collinda
Ey Collinda , eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er ten volle van. En idd geeft je verhaal ons idd goede moed want hier is de 2de iui poging mislukt. Wat idd echt balen is het begint metaal wel zwaar te wegen ik krijg maar 4 iui kansen voor we overstappen naar IVF dus heb nog 2 te gaan en nu na u bericht te lezen geeft het terug wat meer hoop dat het mss toch nog lukt via deze weg. Veel succes alvast. Grtjs Steffi
Collinda gefeliciteerd met je zwangerschap, idd eindelijk een keer goed nieuws, hopen dat het bij onze laatste behandeling ook mag lukken en dat we ivf mogen overslaan. Vandaag naar het ziekenhuis voor controle, alles was goed en we mogen starten met menopur en volgende week weer terug. Wel gevraagd voor starten ivf, helaas voor mijn gevoel wat minder nieuws. Ik had gehoopt gelijk door te mogen maar moeten weer een intake en bloedprikken enz en kan 1 tot 2 cyclussen duren voordat we mogen starten. Ben weer ff down op dit moment dat het nog langer gaat duren. Steffie wat balen dat het niet gelukt is. Sterkte
Ey meiden, vandaag hsg test ondergaan, was zwaarder dan gedacht. Maar uit het resultaat is gebleken, rechts perfect doorgankelijk, links voldoende. Daarna nog follikelmeting gehad op dag 8 van de cyclus en rechts een van 10mm en links een van 12 mm nu nog menopur spuiten tot vrijdag en dan terug voor de meting hopelijk groeien ze beiden mee hebben we deze cyclus een dubbele kans. Blijven hopen alleszins. 123laura, hoe staat het bij jullie? Grtjs
Goed nieuws steffie die hsg meting! Zo gaat snel bij jou in je cyclus, helaas bij mij gaat het niet zo snel. Na 1 week menopur gebruikt te hebben zijn ze pas 10mm, dus nog een week door spuiten en dan weer een meting. (Is wel bekend bij mij hoor dat het niet zo snel gaat) Wel leuk om is te lezen dat er nog iemand menopur gebruikt, meeste gebruiken wat anders.
Wel bij mij schommelt het enorm, de vorige cyclus was mijn eitje op dag 8 al 16mm. Nu ook nog vrij klein. Maar we zullen vrijdag moeten afwachten. Hopelijk positief dat we volgende week onze 3de iui poging krijgen. Wel moet ik eerlijk zijn dat ik mij diep vanbinnen al voorbereid op IVF. Als onze derde poging mislukt krijgen we maar 1 kans meer. Hoeveel pogingen gaan jullie nog ondergaan voor jullie overschakelen op IVF? Groetjes Steffi
Wel bij mij schommelt het enorm, de vorige cyclus was mijn eitje op dag 8 al 16mm. Nu ook nog vrij klein. Maar we zullen vrijdag moeten afwachten. Hopelijk positief dat we volgende week onze 3de iui poging krijgen. Wel moet ik eerlijk zijn dat ik mij diep vanbinnen al voorbereid op IVF. Als onze derde poging mislukt krijgen we maar 1 kans meer. Hoeveel pogingen gaan jullie nog ondergaan voor jullie overschakelen op IVF? Groetjes Steffi
Bij mij was het 1x zelfs al na decapeptyl gelijk groot genoeg maar de andere keren eigenlijk telkens 2weken met menopur spuiten. Dit is onze laatste behandeling en dan ivf, helaas kunnen we niet gelijk starten en moeten we 1 of 2 cyclussen wachten. En als het niet uitkomt met mijn cyclus nog langer ivm met buitenlandse trips van me vriend 😔 Jullie hoeven dus maar 4 iui behandelingen?
Hi dames, al tijdje geleden dat ik hier was, beetje bewust ook denk ik. Ik heb 13 dagen geleden iui gehad en kon het niet laten om vandaag te testen aangezien ik elke ochtend een licht misselijkheidsgevoel heb. Ik heb net getest, zie fotos wat denken jullie?
Ik zie een lichte streep!! Ik mag morgen weer... op puregon en pregnyl, 3 eitjes van 18, 19 en 20mm! Vannmiddag, 24 uur voor iui pregnyl gespoten. Op hoop van zege! Heb net al een eisprong gevoeld, 6uur na pregnyl... ben ik te laat?
Iui is doorgegaan maar weer ineens maar 250.000 zaadcellen over.... hoe dit kan!? Geen idee.. Afwachten......
Nee juist niet. Gestopt met wielrennen. 3 weken geleden daardoor 1,9 miljoen over. En nu ineens dit. Niemand snapt t. Maar t blijven dus moment opnames......
Hey, Dat is dus idd maar gewoon afwachten. Nou ja, je kunt het ook zo bekijken, er is er maar eentje nodig die goed doorzwemt.. Laten we gewoon hopen dat dit bij jullie het geval is. En het is inderdaad maar gewoon een momentopname. Onze eerste iui was het zaad van mijn man ook niet zo goed, ze hadden het niet eens geteld?! En de tweede keer nu dus, bleek het heel goed te zijn na de wassing 69 miljoen over waarvan 85% beweeglijk (als ik het allemaal goed had begrepen). In iedergeval zei de gynaecoloog dat ze zich niet kon voorstellen dat er geen zwemmer tussen zat die het zou halen. Uiteindelijk heeft ze dus gelijk gehad, heb afgelopen zondag een clearblue test gedaan die aangaf 1-2 zwanger. Ik geloof het nu wel maar heb sinds gisteren last van bruinverlies, dus ben echt heel bang dat het vruchtje niet blijft plakken. Zit zo bij de pakkeneer, wil graag genieten maar ergens is er ook zo'n beschermend gevoel over mij heen dat zegt, het kan ook mis gaan.
Wauw wat een super zaad dan. Alleen maar fijn! Wat balen dat je er zo onzeker van wordt maar begrijp je zeker wel. Ben je eindelijk zwanger..... al zegt bruin verlies niets natuurlijk! Al wel een afspraak staan voor echo!? ik duim voor jullie dat t goed mag gaan! Heb jij nog kwaaltjes gehad na je iui waardoor je dacht dat t raak was?! Heb nu 3 dagen na iui hele dag al last van m'n rechter lies. En gevoel dat ik rustig moet lopen. Echt gek gevoel maar ik loop helemaal niet meer door, terwijl t me normaal niet snel genoeg kan gaan en niet van getreusel houdt. Pregnyl doet ook veel met je natuurlijk...
Ja wij hebben 7 juli de eerste echo, kan echt niet wachten! Direct na de iui niet maar ongeveer 4 dagen na de iui begon ik me emotioneel te voelen en van die steekjes rechts onder in mijn buik en lies. Ik had ook hele erge last van mijn bovenbenen. En 1 dag voor mijn nod had ik steeds het gevoel alsof er iets in mijn keel zat, beetje misselijkachtig. Ja die hormonen doen zowiezo heel veel met je maar ik hoop het echt voor je meid, het is je gegund!