Goedemorgen meiden, Allereerste een heel gelukkig nieuwjaar, dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen. Ik moest op 1 januari om 09.00 voor de eerste echo om te kijken of er geen rare afwijkingen waren in eierstokken. Gelukkig niks te zien en we zijn begonnen met hormonen spuiten. Ik krijg nu menopur 75 IE per dag. Krijg er wel wat hoofdpijn van. Herkent iemand dit? Vrijdag terug komen voor de eerste follikel meting.
Welkom nieuwe dames, @Suzie28, welkom, in welk traject zit jij nu of ga je van zelf proberen gelijk naar IUI? Ik neem aan dat wij gewoon 6 keer mogen proberen. Geen idee! @Richelle, welkom, jij zit dus al even in het traject van de IUI. Welke medicatie gebruik jij? Ik heb gonal F en pregnyl. Wordt echt gek tijdens deze wachtweken! Vandaag 7 dpo, hoelang is jou LF meestal? @Lilo, ik kreeg ook hoofdpijn van het prikken dus na van te voren een paracetamol en dan kwam het meestal wel goed. @Hierzo, Zoals ik net al zei zit ik nu dus op 7 dpo. Heb getest of de pregnyl eruit is en dat was gelukkig gisteren al. Heb verder geen klachten en mijn temp die doet behoorlijk schommelen. Ben niet echt positief en kan wel janken. Weet niet goed hoe ik no geen week moet doorkomen Heb echt zoiets als het dan toch niet zo is laat de menstruatie maar komen. Sorry even een EMO berichtje van mijn kant.
wij mogen drie keer iui proberen en dan een laparoscopie om te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Wat is het toch een moeilijke tijd als het niet lukt om uit jezelf zwanger te worden. Vooral die onzekerheid is heel erg heftig. Kan me goed voorstellen Rosalyn dat je er heel verdrietig van wordt. Nog even volhouden.
@liloo welke injecties spuiten jij? Spannend. @rosalynn snap je emo moment helemaal hoort er allemaal bij. Had ik van de week ook ïs toch dat mijn lichaam vaalt waardoor we nog niet zwanger door de endometriose maja helaas kan ik er niks aan Doen dat ik het heb maar soms lekker van die jank momenten. Wij doen 3 iui ligt aan ook hoe ik me voel tijdens menstruatie Ivm endometriose. Was altijd dag of 3 ziek op bed. En dat trek ik echt niet langer. Nu na operatie zou dat minder moeten zijn ben benieuwd eind van de maand.
@ Rosalyn, ja vanuit zelf proberen nu dus iui. Mijn gyn zei een half jaar geleden dat we 4 iui's gaan doen en dan over naar ivf. Hoop dat het niet zover hoeft te komen, want dat lijkt me nogal pijnlijk eerlijk gezegd. Heb een half jaar geleden de bekende onderzoeken gehad, echo, bloedprikken en een hsg. Dit was allemaal goed dus we moesten het nog een half jaar 'zelf proberen' en als dit niet lukte in Januari beginnen met iui met hormonen. Hoe en wat hoor ik morgen, ben inmiddels aardig op de hoogte door veel te lezen etc dus denk dat ik aardig weet hoe het traject eruit ziet! Ik heb eigenlijk nooit echt beseft hoeveel mensen er kampen met dit 'probleem' omdat je er toch niet echt over praat denk ik. Weten veel mensen in jullie omgeving waar jullie mee bezig zijn? En hoe gaan jullie werkgevers ermee om? Gr
@SUZIE, ik heb niets verteld aan mijn werkgever maar werk er pas sinds begin november. In mijn omgeving weten veel mensen het wat ik nu wel als lastig ervaar omdat iedereen en continu naar vraagt..
Welkom!!! @ rosalyn, ben ook zo bang om zo emo te worden, en die wachtweken een eeuwigheid duren! Begint nu wel erg spannend te worden vind ik! Bij jou is de pregnyl dus op 7 dpo uitgewerkt!? Denk dat ik dat ook gelijk ga testen! Ik denk wij ook 6 keer!? Nog niet over gehad eigenlijk.... Bij mij op het werk weten steeds meer collega's het omdat ik toch vaker weg moet etc... privé alleen familie en een paar vrienden. Vertel niet tegen iedereen wanneer we iui krijgen. Ben ook bang dat ik vragen krijg van mensen waar ik geen zin in heb. Praat zelf wel met de mensen waar ik zin in heb ☺
Ik denk dat je er bij je werkgever bijna niet onderuit komt, de ZH bezoekjes zijn niet echt te plannen natuurlijk! Vind het wel lastig wie wel en wie niet vertellen, diep in mijn hart denk ik het gaat niemand wat aan! Vind het iets heel intiems en wil ook niet als 'zielig' oid gezien worden. Tsjah lastige dingen ...
Is ook zeker lastig. Het heeft mij wel opgelucht. En ik ben nu veel relaxter nu ik er soms over kan praten. Je neemt ook zelf het besluit wie wel en wie het niet te horen krijgt natuurlijk. Maar de stap zetten om er over te gaan praten was bij mij ook groot maar nu blij dat ik het gedaan heb. 😃
Ik werk ambulant dus heb reselijk ij afspraken kunnen schuiven afgelopen periode. Benieuwd of het net zo lukt in de nieuwe cyclus.
Hi dames, hoe gaat het bij jullie? Ik ben al sinds vorige week om de twee dagen naar de gyn gegaan om te zien hoe het eiblaasje zich ontwikkeld. Helaas ontwikkelt deze zich vrij traag. Ik zit nu op dag 19 en gisteren was mijn eiblaasje 14,4 terwijl vrijdag mijn eiblaasje 13,5 was. Volgens mijn gyn is er niets aan de hand zolang het groeit dus dat neem ik dan maar aan. Ik weet niet of een eiblaasje altijd traag groeit als het eenmaal traag groeit, maar als dit wel het geval is snap ik wel waarom het bij mij en mijn man steeds niet lukt. Ik reken vaak via zo'n onlinecalculator wanneer ongeveer mijn eisprong zou zijn en als ik het in deze cyclus zou berekenen (17 dec 1e dag ongi, cycl 28 dgn) dan zou dit rond 31 december zijn. M.a.w. was ik dus altijd te vroeg. Nou ja, morgen weer opnieuw laten checken, hopelijk dat het dan iets meer gegroeid zal zijn en we deze week echt met iui kunnen beginnen. Sorry moest even mijn ei kwijt. :s
Dat is ook zo, alleen praten mensen nogal snel en zeker als je zoals ik uit een dorp komt. Word vooral aangespoord door de mensen die het nu weten om het tegen andere familie leden te vertellen. Maar ik denk dan waarom? Zodat zij er ook openlijk over kunnen praten? En het niet voor zich hoeven te houden?Denk nml niet dat mensen 'echt' beseffen wat dit met je doet. En hoeveel verdriet het met zich meebrengt, een gevoel van falen en leegte. Het is altijd makkelijker adviseren als je het zelf niet bent zeg maar.
@ Puppy28 - Ik ga voor jullie duimen dat je deze week kan beginnen! Heb je al uitslag van het onderzoek vandaag? @ Rosaly - Momenteel loop in Zwijndrecht, maar vanaf juni (hopelijk is het dan niet meer nodig) verhuizen we naar Pijnacker en ga ik ook naar het ziekenhuis is Rotterdam. Wat zijn jouw ervaringen? @ Suzie28 - Het is heel verdrietig en moeilijk meis! De ene dag heb ik er meer last van dan de andere moet ik zeggen. En ikzelf probeer het altijd wel zo duidelijk mogelijk uit te leggen, omdat veel mensen niet weten wat voor gevoel het met zich meebrengt en er veel onduidelijkheid is over het onderwerp. Ook omdat ik zoveel rotopmerkingen naar mijn hoofd heb gehad hierover, dat ik toch duidelijk wil maken hoe het allemaal zit! Maar je moet doen wat jou het beste lijkt en wat jouw eigen gevoel aangeeft. xx
Mijn ei groeit normaal, maar dan ineens heel snel waardoor vorige maand iui niet door kon gaan omdat het eitje al gesprongen was. Ik merk ook dat mensen het door willen vertellen zeg maar. Ik probeer dan ook alles uit te leggen hoe ik mij voel maar ook wat het allemaal inhoudt. Mensen weten eigenlijk niet eens wat het allemaal betekent. Gelukkig heb ik een aantal collega's meer die het hetzelfde meemaken op dit moment waardoor het op de werkvloer heel serieus genomen wordt. Maar uiteindelijk is de uitleg van jezelf het beste zodat mensen weten wat het allemaal met je doet denk ik.
Onze beste vrienden weten het, spreken vaker af als 3 stelletjes. Dan is het natuurlijk ook het gespreksonderwerp wat op een gegeven moment op tafel hoe het gaat etc. Zo ook met de kerstdagen en met oud en nieuw. Heb hier toen kort en bondig op geantwoord dat ik er geen zin in had om erover te praten en dat het een feestdag was. Mijn moeder weet het ook, die snapt het soms alleen voor geen meter dus die roept dan dingen als ik wordt wel draagmoeder hoor of je kunt altijd adopteren. Dan denk ik we hebben nog zoveel mogelijkheden hou aub op met praten. Mijn zus die weet t ook die is met de 2de bezig. Die roept alleen maar wil dat jij eerst zwanger raakt enzo dus dat is ook mega irritant. Al met al als ik het moeilijk heb wil ik het best delen maar sommige mensen doen te vaak hun interesse tonen erin Niets zo veranderlijk als een vrouw hé
Bij ons weten allebei onze werkgevers het en gelukkig geen problemen mee gehad. En de familie en vrienden weten het maar komt ook meer omdat geopereerd ben dus we er niet meer onderuit kwamen. Nou vragen ze er ook niet naar. Maar ïs wel vervelend als mensen er naar vragenlijst augustus kwamen we bij opa om onze nieuwe auto te laten zijn zien en toen zei die van ja ik dacht jullie komen vertellen dat er wat op komst is. ..op dat moment kan je wel janken en door de grond zakken als je net gehoord heb dat je weer moet starten met de pil Ivm ernstige endometriose klachten. Maar je merkt wel dat mensen totaal niet snappen wat het inhoud. Nou heft vu een info middag gehad waar ik met me moeder geweest ben omdat manlief niet mee kon...maar nu snapt ze wel dat heel veel vraagt van mij en heeft daar nu gelukkig ook wel begrip voor. Op werk weten ze wat het ïs collega heeft icsi en Ivf gehad. Verder snappen vrienden en broers helaas totaal niet wat geestelijke en lichamelijke van je vraagt. Die denken er heel makkelijk over. Maar denk ook dat het komt omdat ze totaal geen idee hebben hoe het in ze werkt gaat ookal leg je het uit...dan denken ze oh ïs dat alles dat je hormonen moet spuiten enzo. Maar ze vergeten dat er nog stukje geestelijke en lichamelijke bij zit. Want eigenlijk faalt jou lichaam want soms wel moeilijk vind om te accepteren
@PME, lief van je! Ik ben net naar gyn geweest en mijn ei is ineens superveel gegroeid naar 21mm. Ik stond echt perplex. Mijn gyn heeft direct pregnyl bij mij erin gezet en donderdag hebben we afspraak voor iui. Ben zo benieuwd!
Mijn 2 leidinggevende weten het ook, 1 van hun heeft zelf ook in het traject gezeten maar dan met icsi. Ze hebben beide veel begrip en kan vrij krijgen wanneer ik wil ook al is het op het laatste monent. Mijn moeder bleef maar vragen of ik niet eens ging nadenken over kinderen en hoe leuk het zou zijn. Tot ik er op een gegeven moment niet meer tegenkon en in huilen uitbarste en zei is het misschien weleens bij jullie opgekomen dat het niet lukt?? Mensen snappen echt niet wat het met je doet en ben daarom ook zo blij dat deze forums er zijn en je even het gevoel hebt echt begrepen te worden! Vind het nml soms best wel eenzaam ...