hoe zit dat met de zorgverzekering ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marymary, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Ik vroeg me af : In mijn zorgverzekering pakket worden 3 ivf behandelingen vergoed..... stel : bij mn eerste ivf worden 6 eitjes bevrucht, de eerste terug plaatsing lukt niet- niet succesvol... telt de 2de terug plaatsen - volgende poging dan ook als ivf ? of mogen alle eitjes eerst 1 voor 1 terug geplaatst worden en als dat niet lukt met de 2e keer hormonen spuiten, eitjes eruit halen,. bevruchten en terugplaatsen pas als 2e ivf... ik bedoel hoeveel pogingen telt de verzekering dan ? wat word precies vergoed en tot wanneer ...?

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Elke punctie telt als poging.

3. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    dus de terugplaatsing (al zijn het bijv 4 terugplaatsingen) valt onder de punctie. Dus stel uit iedere punctie 5 embryo´s dan vergoed de verzekering (in mijn geval 3 x ivf) 3x5 : 15 terugplaatsingen ? ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig is maar ik was bang dat ze maar 3 terugplaatsingen vergoeden en zag het al somber in...

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hey mary, ja inderdaad.. Als je bijvoorbeeld een punctie heb en er zijn GEEN bevruchtingen ontstaan ben je ook 1 poging kwijt.. Maar als er bijvoorbeeld na de punctie 6 bevruchtingen zijn hoort dat gewoon bij 1 poging.
    Spannend allemaal he :D

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Als je door 1 punctie meerdere tp krijgt valt dat onder 1 poging.

Maar ga er niet te veel vanuit dat er cryo's zullen ontstaan. Dat was bij mij ook niet het geval en dan worden je kansen toch weer minder.

Ik had 7 eitjes allemaal bevrucht maar niet één was goed genoeg om in te vriezen. Ik vond dat een erge teleurstelling op dat moment om te horen. Ik was daarvoor niet gewaarschuwd dat die kans er ook zou zijn dat het niet zou lukken om in te vriezen.

6. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    ja daar had ik natuurlijk weer niet aan gedacht :) maar waar hangt dat dan weer van af of de cryos goed genoeg zijn om in te vriezen ?

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Van de kwaliteit (oa. Het aantal cellen) van de embryo.

In t radboud heeft nu ongeveer 1 op de 4 stellen maar cryo's. De techniek is wel hard vooruit gegaan, 3 jaar geleden (toen we voor ons 1e kindje bezig waren met ICSI) kregen we nog te horen dat 1 op de 6 tot 8 stellen maar cryo's hadden!

Wij zijn bezig met de 4e poging en hebben nu voor t eerst 1 cryo! Verder ook nooit cryo's gehad. En fan is t ook nog afwachten of het ontdooien goed gaat...

Succes!!!

8. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wij hadden de eerste x maar 3 folikels 1 was er leeg 1 teruggeplaatst en de ander niet bevrucht.. De poging erna hadden we er 13 waren er 8 bevrucht, 1 teruggeplaatst en 7 in de vriezer. Tot nu toe zijn er 3 goed ontdooid heb er nog 2 in de vriezer en 2 zijn er niet goed ontdooid. En het verschilt per ziekenhuis hoor. Sommige ziekenhuizen vriezen geloof k zo wat alles in en andere zijn weer heel streng.

9. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    Dus als ik het goed begrijp is met IVF de kans op zwanger te worden ook klein ?

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik geloof rond de 25% kans..
    Sommige zijn bij de eerste poging zwanger en sommige hebben na 9 pogingen nog niets.

11. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Na 3 pogingen is gemiddeld 50% zwanger geloof ik....

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    en nu maar hopen dat die vergoeding op 3 behandelingen blijft. Kabinetsplannen zijn dat er maar 1 behandeling wordt vergoed per 1-1-2013. Het is allemaal nog niet zeker, dus we houden hoop! Bovendien denk ik dat het pas geldt voor mensen die per 1-1-2013 in de MMM stappen.

succes!

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ook aan het ziekenhuis waar je loopt.
    Ik liep eerst in Zwolle en daar vriezen ze alleen toppertjes in, dus alleen A-kwaliteit. Dat waren er bij ons 2 van de in totaal 9 embryo's. In Dusseldorf vriezen ze alle bevruchte eicellen in...en de slagingskans van ontdooien is hetzelfde...dus je hebt dan ook meer terugplaatsingen als het goed ontdooid.

14. marymary

marymary Actief lid

16 dec 2011
    100
    9
    18
    na 3 terugplaatsingen of na 3 x ivf ?

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1