wie start ook in Februari 2012 voor het eerst met spuiten Puregon en Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maaike80, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    @ stiertje

Ohw meis, was zal je balen zeg :(
    Hoe voel je je verder?

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, wel een beetje kut eigenlijk. Ik had behoorlijk last van de hormonen: emo, moe enzo. Ik kreeg dan ook een behoorlijke dosis (250 EH). Allemaal voor niets dus!! Ik had dit helemaal niet verwacht, dus wel een schok. Nu maar uithuilen en opnieuw beginnen ...

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Gooi het er maar uit hoor, het is ook een behoorlijke dosis die je kreeg. Waarom zijn ze niet lager begonnen?

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Jeetje stiertje heftig zeg! Hopen dat t geen cystes worden! Wat een tegenvaller! Sterkte!

@hier weinig nieuws. op de helft vd wachtweken!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tara: ze achtten de kans op overstimulatie vrij klein. Gezien mijn leeftijd (bijna 39) en het niet absurd hoge aantal follikels bij aanvang. Maarja, het kan verkeren dus. Het kwam vooral omdat er een stuk of 10 follikels bijna klaar waren (maar nog net niet helemaal) en er ook flink wat kleinere waren. De grotere groeiden heel langzaam, waardoor we door moesten gaan met stimuleren, maar die kleinere groeiden sneller. En er kwamen nog wat kleintjes bij. Zodoende waren er gister 'ineens' in totaal 30 follikels, en de bloedwaarden bleken te hoog om het risico van een punctie te nemen. Overstimulatie wordt nl. getriggerd door HCG (wat in pregnyl zit). Als je geen pregnyl spuit, zet de overstimulatie ook niet door. Dus nu even rustig aan met de hormonen, en over 2-3 weken, als de eierstokken weer rustig zijn, hopelijk een doorstart.
    @chantal: ja, hopelijk hou ik er geen cystes aan over, dat zou extra vervelend zijn ivm mijn endometriose. Maar ik ben nu eerst weer aan de lucrin. Dat laat de zaak hopelijk weer wat bedaren down under. Hou jij de ww nog een beetje vol??

Deel Deze Pagina