Meiden, ik heb pennen van 450eh gonal. Ik moet 150eh spuiten. Als de pen na drie dagen op 0 staat zit er nog wel vloeistof in. Zetten jullie dan de pen op 150eh en duwen jullie tot hij leeg is en dan de rest (geeft de pen dit aan hoeveel rest er dan is?) met een nieuwe pen? Of pakken jullie na 3x spuiten gewoon de nieuwe? Ik vind het zo zonde om de rest weg te doen. Hoe doen jullie het?
Ik had een pen van 900.. En moest elke dag 225 spuiten.. Door vaak te checken of er een luchtbel in zit en af en toe eerst wat druppels te spuiten had ik bang niet genoeg te hebben voor 4 x.. Blijkt dat er per pen altijd iets meer inzit om die luchtbellen dus weg te doen.. Ik kon dus ook perfect 4 x doen per spuit en ben voor de 5e keer een nieuwe begonnen.. Doe waar je u best bij voelt.. Een nieuwe beginnen kan perfect, dit op gebruiken kan ook
Indien je deze wil opgebruiken zal er idd na het spuiten nog opstaan hoeveel je met een nieuwe moet spuiten
Heb het net toch leeggespoten. Ik had hem op 150 gezet, toen bleef hij staan op 87,5. Dit weer ingesteld op de tweede pen. Deze bleef staan op 25. Dit weer ingesteld op mijn nieuwe pen. Nu kan ik dus nog 2x spuiten met de nieuwe. Anders nog maar 1x. Maar moest vandaag daardoor wel 3x prikken
Oh nee hoor, geen probleem. Vind het spuiten geen ramp Jaaaaa, ik ben wat zenuwachtig voor morgen. Zo benieuwd hoeveel het er zijn, haha.
Ik spoot het laatste beetje altijd als extraatje Ik trok die hoeveelheid er bij de nieuwe pen dus niet vanaf.
Echt?! Maar mijn rest in elke pen is 67,5 Vind dat erg veel om er extra bij te spuiten. En zeker als je bedenkt dat ik links 5 en rechts 15 follikels heb zitten
Oei dat lijkt mij ook wel erg veel extra... Maar als je weet dat er minder follikels zijn is dat misschien niet zo erg. Ik spoot netjes de hoeveelheid en ging dan naar een nieuwe pen. Heb eigenlijk nooit opgelet of er overbleef
Haha, als je lage doseringen spuit (én als die ook goed werken) zou ik het ook niet doen hoor, maar ik ben zo moeilijk te stimuleren. In onze kliniek vroegen ze ook altijd of je nog medicatie over had, of dat je nieuwe moest hebben. Ze hielden dat zelf niet bij, dus ik heb een behoorlijk voorraad opgebouwd. De eerste keer spoot ik een klein beetje extra, dan groeide er niks. Dan spoot ik later nog een beetje extra. Als dan na 3 weken bleek dat er NOG geen follikel groeide, spoot ik ook rustig dubbele doseringen. Zelf doktoren is natuurlijk niet altijd goed en ik zal het ook niemand aanraden, maar als niets lijkt te werken ga je uiteindelijk toch zelf een beetje experimenteren
Dat is dan ook wel weer begrijpelijk shadixx. Ik zat de laatste keren op zo'n 15 follikels en was juist blij dat de dosis wat verlaagd was en dat het iets langzmer ging. Bij mij ging het al veel te snel dus dan zou het ook niet erg verstandig geweest zijn
Nee, in dat geval lijkt het me ook niet 'nodig' om extra te spuiten, haha! Als dát het geval zou zijn, zou ik er overigens voor kiezen om het 'restje' weg te gooien en te starten met een nieuwe pen.
Ik bedoel niet dat ik extra ga spuiten op een dag, hè meiden! Ik had bij mijn meting vanmorgen al weer dik 15 follikels die mee doen in de race. Vrijdag alles onder de 10mm, nu een van 16, een van 15, 3 van 14 en nog heel wat tussen de 13 en 11 mm. Ik zou wel gek zijn om nu meer te gaan spuiten Ik bedoelde meer.....halen jullie alleen er drie keer een dosis uit, of gaan jullie die extra ook gebruiken door bij een nieuwe dag de pen gewoon op de juiste dosis in te stellen en te kijken waar hij op blijft steken. Dus gisteren heb ik 3x moeten prikken uit 3 verschillende pennen om mijn dosis van 150eh te kunnen spuiten
Mijn 1e ICSI spoot ik 300 eh, deed dus exact 3x met een pen, daarna naar de volgende.2e x 225 eh, toen had ik ook pennen van 450, dus eigenlijk ging ik uit van dat er precies t goede inzat. Stel dat ik 200 moest spuiten, dan zou ik 2x 200 doen en de derde x 50 en 150 uit een nieuwe pen. Heel veel succes!
Er zit dus bij allebei mijn pennen geen 450 in, maar nog 67,5 extra. Dat wist ik niet. Maar wel goed om rekening mee te houden voor iemand die een 4de behandeling krijgt en de medicijnen zelf moet betalen. Ik had zo 1 dag extra en dat kan je zo dus 100 schelen!
En door dat beetje wél te gebruiken, maar dat níét tegen je arts te zeggen, kun je een mooi voorraadje opbouwen