hoi dames, Er komen dus spannende tijden aan, of zijn er al mee bezig. @ Nala, Spannend, en zodra je menstruatie er is moet je gelijk bellen?
Dames, intake gehad en prikcursus, morgen starten met de gonal F!!!!! Volgende week eerste echo en of volgende week of week 52 de punctie als alles goed gaat. Het is gestart, mijn vlag hangt uit!
@poppetje77: Ik ben blij voor je! Een stap in de goede richting. Je weet nu ook al een beetje de tijdlijnen; eindelijk iets concreets! We duimen voor jullie!
@ Nala, ik heb al een behandeling gehad. Nadat de cryoterugplaatsing op niets is uitgelopen, heb ik met de planners afgesproken in januari weer te willen beginnen met de volgende poging. Ik ben in november weer begonnen met de pil. Zodoende hoeven ze met de behandeling niet rekening meer te houden met een cyclus. Maar ik weet dat uit de verhalen hier op het forum, elk ziekenhuis een andere methode heeft. Veel succes...
@Angelaa nee ik kan niet bellen op mijn eerste menstruatie dag want ze zijn tot 2 januari gesloten. Dus ik moet gewoon beginnen met prikken en 2 januari meteen bellen over het vervolg.
@ Poppetje hoe gaat het met je? Weet je al wat meer? En hoe gaat het met de andere meiden? Ik wacht op mijn menstruatie een dezer dagen en dan begin ik met de Decapeptyl. Volgens mij gaan er meer van jullie starten in januari toch?
@Nala Vandaag echo gehad, zag nu 4 grote folikels en 2 kleintjes die met geluk nog groter kunnen worden. Morgen weer een echo en dan maandag of dinsdag de punctie waarschijnlijk.. Uiteraard had ik gehoopt op meer eitjes maar beter 4 mooie dan 8 slechte zullen we dan maar denken. Bovendien zegt mijn nuchtere mannetje dan ook: we hebben maar 1 plakkerd nodig Overigens met het korte schema, prikken vanaf dag 2, heb ik totaal geen last van bijwerkingen, gelukkig
Zo poppetje, dat schiet al mooi op. Ik ga voor je duimen dat de groei van de follies goed blijft gaan. En mooi dat je geen bijwerkingen hebt. Doe het lekker rustig aan en alvast veel succes en sterkte met de punctie.
@knorretje, ze groeien goed! Inmiddels 8 eitjes en maandag de punctie. Er zaten een paar van rond de 14/15 tussen maar die hebben tot maandag om goed te groeien.. Dan weer spannend worden het mooie embryo's, het ligt bij manlief, is zijn zaad behalve weinig voor de rest wel goed?! Na twee testen bij het EMC verder geen slecht nieuws daarover gehad, als het slecht van kwaliteit had geweest hadden ze het hoop ik wel gezien.. Hoe dan ook, blijft spannend allemaal.
@ poppetje, het blijft zeker spannend. Maar als het zaad van slechte kwaliteit was geweest, zouden jullie daarover wel info hebben gehad. Het is nu hopen op goede eicellen en mooie bevruchtingen. En dat er een plakkert bij zit natuurlijk. Het enige wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen en afwachten. En dat laatste is soms wel heel moeilijk. Het zal voor jullie wel een vreemde jaarwisseling worden. Maar ja... alles voor het goede doel . En hou ons op de hoogte. ♡
Hoi meiden, Ik heb zonet mijn eerste Decapeptyl injectie gezet, dat was best spannend! Ik heb sinds vrijdagavond griep, dus helaas geen feestje voor ons vanavond, maar in m'n joggingbroek op de bank. Ik wens jullie een mooie jaarwisseling en een goed 2013. Liefs
@allen, alvast de beste wensen voor 2013, daar onze grootste wens waarheid mag worden. De punctie was dankzij de morfine te doen. Oogst, 9 eitjes en manlief 100000 zwemmers per ml dus nu wachten tot donderdag. Hopen dat er minimaal 1 mooie emmy ontstaat!
Iedereen een goed 2013. En dat we binnenkort allemaal maar zwanger mogen raken. @ Poppetje, 9 eitjes is geen slechte score. Ik zal duimen voor mooie emmy's. @ Nala, veel succes de komende tijd. En het spuiten is in het begin best spannend maar het is voor een goed doel. Ik begin zaterdag met de decapeptyl. Ook ik vind het wel weer erg spannend allemaal.
@nala, nergens meer last van. Gisteren beetje krampjes maar te doen. @knorretje, wat doet decapeptyl precies? Is dat voor het lange schema? Wel fijn dat je het weekend start met spuiten, is toch relaxter
Poppetje, de decapeptyl zorgt voor een soort kunstmatige overgang. Het zet je eigen hormonen stil zeg maar. Na een dag of 12 decapeptyl kijken ze met een echo of alles rustig is in de eierstokken en dan mag je met de puregon beginnen. De decapeptyl blijf je er wel bij gebruiken. En dan gaat het net als bij jou denk ik. Dit is het lange schema. Het voordeel is dat je van te voren weet wanneer je begint met spuiten, en wanneer je eerste controle-echo hebt. Fijn dat je nier veel last van de punctie meer hebt. Nu is het even spannend de komende dagen. Ik duim met je mee...
heeyy meiden, hier ben ik weer. sorry had het erg druk hier. Iedereen een gelukkig nieuwjaar, hopen op allemaal goede eitjes en goede behandelingen en dat iedereen maar snel een melding mag komen doen over een zw! @poppetje, spannend zeg jeetje. ik mag donderdag me hsg doen, vriendlief zaad inleveren voor controle (2e) keer. 15 januari voor uitslagen en dan horen we als t goed is of ivf de volgende stap is. @nala, ohh dat moet spannend geweest zijn.. voor t eerst prikken. Sorry meiden, ben het even kwijt, wie is er van jullie bezig met ivf en wie met icsi?
Bij mij gaat het anders met het spuiten, ik moet op de 3e of uiterlijk 6e dag al Puregon erbij spuiten? Misschien heb ik een ander schema?
Nu snap ik het verschil, wij hebben het korte schema, dus begon dag twee al met de gonal f. Toch is alles me zo me gevallen, uiteraard hoop ik dat het niet vaker nodig is maar moet realistisch zijn. Maar 20% heeft de eerste keer geluk.