Wie start ook in januari 2013 met ivf/icsi?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door numatje, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Lieve dames, 15 februari hebben we een eerste intake in Gent. Spannend dus en hoop zo dat ze dat onze wens kunnen vervullen.

Het blijft moeilijk en manlief verwerkt het anders maar moet het respecteren. Hij klapt alles naar binnen. Lastig maar ok, wel weer positief na dat ik Gent heb gesproken.

2. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @poppetje, jeeetje wat eeen narigheid allemaal:(, Knuffel!
    ik hoop dat ze in gent wel meer voor je kunnen betekenen meis, dat moet gewoon! ik ga voor je duimen! knuffelll(K)

3. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    hier hebben we 15jan de uitslagen van alles en dan horen we of we het traject ivf in gaan of niet! spannend!

hoe is het met de meiden hier?

4. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wil me graag bij jullie voegen..
    Wij zijn vorig jaar in januari voor het eerst naar het ziekenhuis geweest en daar werd vastgesteld dat het zaad van mijn man van slechte kwaliteit. Meteen werd duidelijk dat we niet in aanmerking kwamen voor iui.
    In september had ik mijn eerste Icsi en raakte ik ook zwanger, helaas liep dit uit op een miskraam, dus dat was een hele pijnlijke periode.

Intussen zijn we ons aan het klaarmaken voor de volgende poging en eind januari mag ik weer beginnen met de dcpt. Ik kijk er erg tegenop, ten eerste omdat ik veel last had van de dcpt en het me bijna een vriendschap heeft gekost, ten tweede omdat mijn huwelijk er een flinke optater van heeft gekregen en ten derde omdat ik zo bang ben weer een miskraam te krijgen en ik niet weet of ik dat nog een keer zou trekken.. :(

Dus ik denk dat het wel goed is als ik hier zo nu en dan mijn hart even kan luchten :) zeker omdat we dit keer hebben besloten om het echt samen te doen en het heel weinig mensen te vertellen dit keer (we kregen er vorige keer veel spijt van dat we het veel mensen hadden verteld).

Verder wil ik iedereen heel veel succes wensen en hoop ik dat we over een paar maanden in een ander subforum een leuk topic kunnen starten om te praten over kwaaltjes en groeiende buiken! :)

5. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Poppetje, gelukkig een datum in Gent, ik hoop dat ze daar beter nieuws voor je hebben, maar daar moet je op vertrouwen, gezien ze daar een stuk verder zijn, ik duim voor jullie.

@Nora, misschien over twee dagen weer een test doen als je dan nog niet ongi bent geworden? Wie weet is het echt raak!

@Knorretje, ben je met de deca begonnen?

@Angelaa voor jou is het nu aftellen naar de uitslagen en hopelijk dan gauw starten met het IVF traject.

@Nana86 dat is een heftig verhaal, heel veel succes deze keer. Hopelijk heb je nu minder last van bijwerkingen. En vooral hier je hart luchten meid, wij begrijpen allemaal van elkaar hoe het voelt, beter dan soms onze omgeving doet.

6. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de echo (follikelmeting) gehad en het zag er goed uit, 8 eiblaasjes waarvan de grootste 11 mm. Zondag weer een echo en de punctie waarschijnlijk aanstaande dinsdag of woensdag. Spannend!

7. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @nana, zo heftig meis! tuurlijk mag je hier je hart luchten, en idd zoals nala zegt, hier begrijpen we elkaar.

@Nala, jeetjee spannend meis, 8 dat is wel veel op zich toch? .
    Icsi is een stap verder dan ivf toch?
    Jaa ik vind het ook spannend, nog 6 dagen pff!!

8. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de deca. Volgende week woensdag de uitgangsecho en als dat goed is, beginnen met de puregon.
    Als dit een beetje gaat zoals verwacht, heb ik de punctie eind deze maand.

@ Nana, wat een nare ervaring. Nu hopen op een betere uitkomst.
    Kom lekker meekletsen en we gaan ervoor.

9. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Angelaa ICSI is inderdaad een stap verder. Voor mij is de punctie hetzelfde als bij IVF maar de bewerking/bevruchting is anders.

10. Nana86

Nana86 Niet meer actief

@Nala78; wat spannend dat je punctie eraan zit te komen, ben je erg zenuwachtig of valt het mee?

@Knorretje85; Gaat het allemaal goed met de decapeptyl? Zelf had ik er heel veel last van, dus ik ben benieuwd hoe jij het ervaart :)

Ik probeer nog even snel wat extra af te vallen voordat ik ga prikken, het mooiste zou zijn om nog even 2,5 kilo af te vallen, dus ik ga er gewoon voor. Het zal lastig worden om tijdens het prikken ook nog af te vallen, maar ik ga het gewoon proberen :)

11. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nana ik ben (nog) niet zenuwachtig gelukkig. Het prikken gaat ook goed, ik heb weinig last van de Decapeptyl en Puregon, ben alleen wat moe. Dus tot nu toe mag ik niet klagen. Ik hoop dat zondag bij de 2e follikelmeting alles er goed uit ziet.

Knorretje gaat het goed met prikken?

Een fijn weekend allemaal!

12. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @nala, oke dan heb ik het goed begrepen. ik ben echt benieuwd hoe t gesprek bij ons dinsdag gaat verlopen!
    Echt je zal t zien dat zn zaad ineens wel goed is! (waar k niet van uit ga) maar je weet t nooit.

@nana, knap van je meis, hoop dat het je lukt;).

@nala, zoo ik vind t echt knap, prikken jullie zelf, of doet je vriend of iemand anders het?

13. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het gaat wel goed met prikken. Ik ben wel moe en heb veel hoofdpijn. De vorige keer had ik ook veel stemmingswisselingen, hier heb ik nu nog niet veel last van. Dat vond ik de vorige keer wel vervelend. Ik kon echt om niets heel boos worden of ineens gaan huilen.
    Volgende week donderdag de echo en dan hoop ik met de puregon te beginnen.
    Ik prik trouwens meestal zelf, al is het wel eens moeilijk. Ik ben als de dood voor spuiten haha ....maar ja, je doet het ergens
    @ Nana, ik hoop voor je dat je deze keer minder bijwerkingen zult hebben, en dat je met vertrouwen de volgende poging kunt beginnen. De angst dat het weer mis kan gaan is best moeilijk om mee om te gaan. Maar probeer zo veel mogelijk positief te blijven en te geloven dat het kan lukken.
    En gooi al je frustraties en angsten hier maar neer en lucht je hart.

@ Nala veel succes bij je volgende echo.

@ Angela ik ben benieuwd wat er uit jullie gesprek gaat komen.

En allemaal een fijn weekend.

14. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Angelaa,
    Ik prik zelf, m'n man heeft 1 x gekeken maar hij vindt het eng ;)
    Dus gelukkig durf ik het zelf.

15. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Hoooi, ik ben nieuw in dit topic....

We hebben al een dochtertje van 1 jaar dmv icsi en zijn nu begonnen voor een 2e kindje... wordt vandaag gebeld hoeveel emmies er zijn....

16. Nala78

Nala78 Actief lid

4 nov 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    #76 Nala78, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    Krissie welkom, gezellig dat je meekletst. Kun je vertellen hoe jij de ICSI voor je eerste kindje hebt ervaren en de hoeveelste poging was je zwanger? Het is voor mij de eerste keer. Nu heb je dus weer een punctie achter de rug, ik duim voor mooie emmies.

17. Krissie85

Eerste kindje kwam pas na 9x IUI en 2x ICSI... had toen niet zo heel erg door hoeveel invloed de hormonen hadden, dat voel ik nu veel meer omdat ik me er veel minder aan over kan geven als ik me beroerd voel...
    Heb de eerste keer wel heel anders ervaren dan nu... Toen hing mijn levensgeluk er veel meer vanaf, want ik zou doodongelukkig zijn geworden zonder een eigen kindje... Dames geef de moed niet op! Ik liet mn koppie er al bijna bij hangen en had nog 1 ICSI poging over als de 2e niet zou slagen... Ik geloofde er al niet meer in en toen kwam onze Hanna!

Nu 1e x ICSI voor 2e kindje, morgen TP.. heb nu 6 prachtige emmies, die allemaal goed genoeg zijn voor TP, 1 wordt er dus morgen teruggeplaatst en dan horen we of de rest goed genoeg is om cryo te worden... En dan die ellendige wachtweken.....

18. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @nala, Ik vind dat echt knap van je! want ik ben echt bang voor naalden, weet dus echt niet hoe ik dat, als we verder gaan moet gaan doen!

@krissie, Welkom. Okee spannend dus weer. Ik ben benieuwd.
    Jeetje, dat is dus goed 6 emmies. en dan morgen gelijk al terug geplaatst, dat is snel.

@knorretje, ik ook. nog 3 dagen:).

19. Krissie85

Bij mij is nooit anders dan 3 dagen na de punctie de terugplaatsing...

Bij jullie niet dan?

20. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @krissie, oke, nee ik weet het niet, of dat gewoonlijk is...
    ik hoor dinsdag of we voor ivf/icsi gaan.

Deel Deze Pagina