heeyyy meiden, ik ben er weeer. Het wordt dus geen IVF, maaar IUI. Hij heeft aangegeven dat IUI natuurlijker is, en je mag het 6x proberen. (elke maar 1x). en ivf mag maar 3x en niet elke maand! we zijn dus nu op de wachtlijst gezet. wat wel ongeveer 3 maanden ken duren voor we bericht worden ervoor. en bij iui hoef je niet zelf te prikken enzo.
Hoi mag ik ook meekletsen? Moet nog 1 IUI en dan word het voor ons helaas ook IVF Ik ben trouwens 36! groetjes Klaproos
Welkom klaproos, ik duim voor je dat de laatste IUI raak is en dat je niet het IVF traject in hoeft! Of is het al zeker dat het IVF wordt? Sterkte meid en lucht hier vooral je hart!
Angela dacht dat ivf ook 6 x terugbetaald werd... Maar is idd stuk minder zwaar iui! Succes wanneer starten jullie dan? Klaproos welkom hopelijk ook voor jullie een wondertje in 2013! Wij zijn nog ah wachten op menstruatie, nog een weekje denk ik en dan als het goed is starten!
@klaproos, tuurlijk mag dat, welkom. Ik ga duimen voor je dat dit een mooi wondertje mag gaan brengen. @vmiss, nee ivf wordt sowieso 3x terug betaald. iui 6x, als het goed is, maar dat laat ik mn vriend nog even uitzoeken, die is verzekeringsadviseur. Oke ja ik hoorde al dat het minder zwaar is, gelukkig maar, niet dat dit niet niks is maar toch. de wachtlijst is 3maanden spannned vmiss, ben benieuwd hoe het bij jou gaat.
Hoi meiden, @ alle nieuwe dames: welkom, gooi je frustraties eruit en lucht je hart. Ik klets/lees al een tijdje mee in dit topic. Ik ben sinds kort bij het EMC in Rotterdam onder behandeling voor IVF. Ze wilden daar een aantal onderzoeken opnieuw doen, dus dat was weer wachten (6 weken voor de uitslag). Maar we hebben nu echt het startsein gekregen en mogen begin feb naar de info avond en (weer) een intake gesprek. Ik 'hoop' dus dat ik ergens in februari weer aan het prikken kan. Dan gebeurt er tenminste weer iets... Erg spannend allemaal. Ik duim voor jullie!
Hoi wil me graag aansluiten ik ben 25 jaar ik heb al een dochter van 5 (spontane zwwangerschap)daarna niet meer aan de anticonceptie omdat mijn man en ik nog n kindje wilde . Naar meer dan 4 jaar klussen toch maar een onderzoek laten doen,daar is uitgekimen dat de sperma vn mijn man heel slecht was ,vandaar dat wij nu met onze eerste poging icsi doen . op 12 januari bn ik begonnen met de decapeptyl tot zover heb ik nog niet echt veel klachten ,alleen erg moe vooral na het prikken . maandag eerste echo om te kijken. wanneer ik met de volgende injectie ,als het goed is 4 feb de punctie heel spannend allemaal ik wens iedereen veel succes met de behandeling en kijk uit naar jullie ervaringen .
Ik ben weer thuis van de punctie. Kreeg helaas eerst een katheter om mijn blaas goed leeg te maken, dat was geen pretje. De punctie zelf deed in het begin best veel pijn moet ik heel eerlijk zeggen. De andere eierstok deed minder pijn. Alles is goed gegaan, 9 mooie eitjes dus nu hopen op bevruchting en deling, zondagochtend worden we hierover gebeld. Ik lig nu lekker op de bank bij te komen.
Nu maar even lkkr rustig aan en veel drinken nala zo voorkom je over stimulatie. Ik duim met je mee voor goede bevruchtingen en mooie sterke Emmy's. Groetjes
@nieuwe dames, welkom! @Nala, ik ga voor je duimen voor zondag, erg hè dat wachten.. ook ik had 9 eitjes, bij mij waren er 7 bruikbaar. Dus volgens mij is het ook een normaal aantal. Soms lees je vrouwen die er 20 hebben, dan denk ik, hoe krijg je er zo veel????
Dank jullie wel meiden! Het wachten is inderdaad slopend, je leeft steeds van het ene moment naar het volgende. En elke stap is weer spannend. Zondag horen jullie weer van mij
Meest wenselijke is tussen de 8 en 12 eitjes.. Wanneer je veeel meer eitjes hebt is de kwaliteit vaak slechter... Wanneer je er echt veel minder hebt, heb je andere of meer stimulatie nodig.. meestal dan... Aangezien ik geen arts ben maar ondertussen wel (te)veel ervaring heb, dacht dat jullie het misschien fijn vonden om te weten ...
Wat zat die vent dan te zeuren bij mij, ok ik had een hoge dosis gonal F, maar had 9 eitjes waarvan ze 7 goede hebben gebruikt.. maar ze hebben ook maar kort gestimuleerd, heb maar 7 dagen gonal F gespoten.
Nala succes met de score! Gadsie,klinkt niet vrolijk allemaal maar ach,je hebt het maar gehad. Dank allen voor het welkom! Ik ben nu met mijn laatste IUI bezig maar geen idee hoeveel er tussen de IUI en IVF zit. Ze doen bij mij maar 6 IUI's en ben er blij om want het zaad is soms best laag (meestal rond de 2 miljoen na bewerking) Krissie,heb je ook die 9x IUI gehad? Mag ik vragen waarom
Aangezien er ook bekende meelezen wil ik niet te ver uitweiden over de details van onze verminderde vruchtbaarheid... hoop dat jullie dat begrijpen Maar laten we het erop houden dat de zwemmers met IUI beter zwemmen en hoger in de baarmoeder komen dan bij de natuurlijke weg.... Helaas heeft het niet mogen baten, heb idd 9X IUI gehad, daarna 2x ICSI... Ze wilden nu voor ons 2e kindje weer met IUI beginnen alleen dan 3 tot 6x proberen voordat we weer aan de ICSI begonnen... Dat vond ik te belastend voor mijzelf en mijn gezin, aangezien ik er met ovu-testen niet kom en dus ook met de IUI 3, 4 soms wel 5x naar het ziekenhuis moest voor echo's, vóór er geïnsemineerd kon worden.
Even een ego berichtje, we zijn zonet gebeld dat er 5 embryo's zijn, dus morgen de terugplaatsing! Weer een stapje verder
Vandaag de terugplaatsing gehad van een mooie embryo en twee zijn er ingevroren. De andere twee waren niet voldoende gaan delen, maar ik ben al blij met dit resultaat! Nu dus twee spannende weken wachten en 4 feb testen! @VMiss voor jou dus ook spannend, een dezer dagen beginnen met spuiten. Hoe gaat het met de andere meiden?