Pcos, juni 2013 nieuwe club

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lets, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Bij mij is vandaag pcos door de gynaecoloog geconstateerd. Merk dat de meeste clubs erg groot zijn, en dus voor een nieuweling niet te volgen. Her en der onder andere topics deel ik wel wat ervaringen, maar het leek me wel fijn ook een nieuwe topic te starten..misschien voor mensen die ook net begonnen zijn?

2. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Lets,

Bij mij is in maart pcos geconstateerd. Ik heb de orienterende onderzoeken er inmiddels opzitten en heb morgen een afspraak bij de gyn voor de resultaten hiervan.

Inmiddels clomid50 (laat ei) en clomid100 (prima ei, maar lichtflikkeringen) geslikt. Vanwege die bijwerkingen laatste ronde moest ik over op nolvadex. Vandaag zit ik op dag 26 hiermee, maar tot op heden geen eisprong gehad. 1,5 week geleden bij de echo zei de arts al dat ik over zou moeten gaan op spuiten of een leo-operatie. Dus we zullen het zien morgen.

Weet je al wat jouw traject gaat worden?

3. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Ha Lets en Zsa,

Ik klets ook al mee met een ander topic, maar het lijkt mij leuk wat nieuwe meiden te leren kennen dus zal ik hier ook af en toe kijken.

Bij mij is in januari PCOS vastgesteld, daarna moest ik erg lang wachten op uitslagen van allerhande testen (COLA, semen), maar daarna vrij vlot gestart met primolut (om menstruatie op te wekken) en clomid 50 mg. Op dag 33 van de cyclus had ik, hoera hoera, meteen een licht positieve test. Helaas ben ik op dag 35 toch gaan bloeden. Ik zat toen in het buitenland en ben zelf doorgegaan met clomid 100 mg (dat mocht als mijn cyclus langer duurde dan 35 dagen; ook al kwam dat nu ws. door de vroege zwangerschap, ik wilde het zekere voor het onzekere nemen). Met clomid 100 had ik op dag 15 twee rijpende eitjes, maar nog erg klein (10 en 12 mm); deze zijn helaas ook veel te laat gesprongen. Ik zit nu op dag 43 van de cyclus. Nog geen bloed, maar ook geen positieve test. Ik mag primolut nemen, heb het al in huis, maar voor de zekerheid wacht ik nog. Zodra ik ongesteld word begin ik met clomid 150, de hoogste dosis. Als dat niet aanslaat zullen we (21 aug) andere vervolgopties gaan bespreken. Ws. kijkoperatie en daarna injecties.

@Zsa, wat verstaat jouw gyn onder een laat ei en wat zijn precies de consequenties van een laat ei (ik heb dat ook..)?

En wat bedoel je met lichtflikkeringen?

4. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @marytje: hi!
    Zoals mn onderschrift staat had ik met clomid50 nog een cyclus van 48 dgn! Vandaar dus naar 100 overgestapt. Ik zag door clomid lichtflitsen en als je dat krijgt kan t blijvend zijn. Kreeg al op mn kop dat ik niet direct gestopt was. Niet voor gewaarschuwd?

Jij temperatuurt dus niet? Dan kon je zien of er wel eisprong was geweest?

Jammer dat de zwangerschap direct mis is gegaan :(

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, fijn dat jullie meekletsen. Jullie zijn al wat verder dan ik...
    Morgen moet mijn vriend zij potje inleveren. Daarna moeten we terugkomen voor uitslag van het bloedprikken bij mij en uitslag van het zaad. Kan niet wachten, maar helaas duurt dat dus nog wel ff. Weten jullie toevallig nog hoelang ongeveer?
    Ga nl over drie weken op vakantie, dus dat is vrij lastig...

6. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Dat verschilt per ziekenhuis.. Bij het Erasmus is de wachttijd voor het bloedonderzoek onwijs lang. Ik weet nog dat toen ik hoorde hoelang ik moest wachten ik in huilen uitbarstte :(.
    Ik moest eerst 3 weken wachten op de afspraak op 20 februari, daarna 5-6 weken voor de uitslag op 2 april.

Heel veel sterkte, ook met de diagnose.. is niet niks.. als je je hart wilt luchten, feel free!!

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx mary, heb er gelukkig al een week op zitten. Voor spermaonderzoek is max. Tien werkdagen dus dat valt dan nog mee in verhouding. Hoop dat het lukt net voor de vakantie nog even langs te gaan...
    Duurde wel heel lang bij jou! Hoop dat je hoge dosis nu aan gaat slaan!

Heb het mijn ouders nu ook verteld dus kan daar nu ook mijn hart luchten, erg fijn. Maar nu probeer ik het gewoon nog ff positief in te zien en te hopen dat het met de pilletjes gewoon gaat lukken. Heb verder geen overgewicht, geen overbeharing, drink niet, rook niet, hoop dat dat ook allemaal beloond wordt;)
    En net gewoon mezelf ff verwend met een mooie ketting en een spijkervestje;)

8. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben gelijk aan clomid gezet, de resultaten hoefde ik niet af te wachten, die zou ik krijgen op eind van orienterend onderzoek.

En die had ik zojuist dus:

Nou... niet best.. Ze twijfelen toch over de eileiders.. moet een operatie ondergaan en dan voeren ze direct een LEO uit..

Heb gevraagd of er wel een ei klaar ligt, en er is idd iets te zien van 22mm geloof ik.. cyste of ei? Dat wist ie niet, maar het zou wel binnen een week moeten springen dan..
    Dus ik hoop voor heel veel geluk voor dit kleine kansje!

Inmiddels knallende koppijn van de spanning..

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow zsa, wat vervelend zeg! Hoop dat het allemaal goed gaat komen!!

10. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    He ba, Zsa! Dat is niet misselijk. Maar ik hoor er wel veel goede verhalen over. Wie weet helpt het voor jou!!!

Maar wie weet is het niet nodig... want je hebt een 22 mm ei.. die zou dan vandaag of morgen moeten springen!! Ben je goed aan de klus geweest?

Sterkte meid.

Jij ook Lets. Onderzoek is meer ter bevestiging van wat ze op de echo al kunnen zien. De kans dat er extremere dingen mis zijn is erg klein.
    Gelukkig heb je geen last van overbeharing, overgewicht etc.

Ik ook niet btw. Ik ben altijd wel een redelijk stevige roker geweest en heb altijd medium gedronken (studentenleven ;)). Begin 2012 ben ik gestopt met roken, vanaf het stoppen met de pil (half 2012) drastisch geminderd met drinken. Helaas werd niets daarvan beloond..
    Door diagnose PCOS en alle emotie daaromtrent begin 2013, na een jaar, helaas weer teruggevallen met roken. Ik rook nu nog af en toe. Maar niet of zo min mogelijk in de periode dat ik zwanger zou kunnen zijn. Drinken doe ik nog steeds weinig. In de periode dat ik die vmk had was ik clean van alles, dus ik heb het idee heb dat het geen fluit uitmaakt.... Zwanger worden is geen beloning voor goed gedrag helaas. En dat is het frustrerende. Bij alles wat je doet maakt het uit of je je best doet. Hoe harder je ervoor werkt, vecht, hoe groter de kans dat je het bereikt. Hier niet. Geen invloed, geen controle. Om gek van te worden. Omdat dit hele proces zo'n hel is ben ik begonnen mezelf pleziertjes te gunnen. Ook ben ik weer begonnen met vooruitplannen, vakanties, lowlands, wintersport. Anders trek ik het niet.

Hier btw aangekomen op cd45. Ik ga jou achterna Zsa!! Wel gek dat dit bij mij bij comid 100 gebeurt, terwijl dat bij clomid 50 niet zo was..
    Ik heb nog nooit zo verlangd naar een menstruatie!!! Dan kan ik eindelijk met 150 beginnen. Ik wil het ik wil het ik wil het :). Maar nog geen PMS symptomen, niks :(.

11. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Met clomid springen mijn eitjes pas bij 28 mm...

Maar zowaar gister een posi ovutest! Dus neem aan geen cyste! Dus hoewel ze de kans klein achten, en we totaal geen zin meer erin hebben, zijn we idd goed aan de klus nu! Wonderen kunnen gebeuren...

Hier ook pcos zonder 1 van de symptomen.. ik ben alleen altijd een suiker-addict geweest(wat gelukkig niet in m'n lichaam terug te zien is). Dat probeer ik nu wel te minderen en ik overweeg een homeopaat

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja makkelijk is het allemaal niet he..gisteren toevallig met een vriendin over kinderen krijgen gehad, we hebben er beiden nog geen. Zegt ze op een gegeven moment, ja aks het lukt, het zou me echt moeilijk lijken als het niet lukt. Dat je naar het ziekenhuis moet enzo... Heb maar geprobeerd niet al te rood te worden en erover heen te praten haha. Op zich wel fijn dat het iemandis die daar niet meteen vanuit gaat, mocht ik het ooit kwijt willen weet ik wel dat ze begripvol zal zijn...
    Hoe werkt dat precies nou met chlomid, krijg je eerst een middel om menstruatie op te wekken en ga je dan aan de chlomid? Of moet je wachten tot je menstruatie vanzelf komt? Ik ben nog een beginner...

13. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ik kreeg iets om t op te wekken en dan vanaf dag 3 clomid slikken 5 dagen lang.
    Als je dan niet zwanger raakt de volgende ronde hetzelfde, eventueel hogere dosis, en aan begin cyclus, tot dag 5 volgens mij een echo om te kijken of er geen cystes zijn.

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gaan de cystes die je nu hebt daar ook van weg dan?
    Ik ga morge sowieso maar s ff bellen, heb nog wel wat vragen nl.;) en over 2,5 week gaan we op vakantie..
    Thanx voor je reactie trouwens.

15. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Nee als je cystes hebt moet je soms stoppen met hormonen tot ze weg zijn...

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah oke, ik heb maandag even een telefonische afspraak voor de uitslagen van de onderzoeken.. Spannend dus!

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even abonneren op mijn eigen onderwerp;)

18. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Idd spannend! Je krijgt dan uitslag van bloedonderzoek en zaad?
    Gek he dat dat zo varieert in ziekenhuizen, ik mocht direct aan clomid beginnen terwijl de onderzoeken liepen.

Ik moet morgen bij de anesthesist verschijnen, gaat wel erg snel zo opeens!

Maar omdat ik gister/vandaag eisprong heb, wil ik zowieso m'n nod afwachten!

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey, ja raar is dat ja! maar chlomid moet je ook pas innemen als je ongesteld bent of niet? dat ben ik nog steeds niet, zal ik wel worden als ik op vakantie ben denk ik zo;)

ga je nu voor de operatie dan? Wat doen ze dan precies! Spannend zeg, succes morgen!!

20. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ja clomid op 3e dag menstruatie. Maar na mijn eerste bezoek kreeg ik direct menstruatie opwekkers mee (zat ook al op dag 48 ofzo) en daarna direct clomid. In tussentijd is het zaad van VL gecontroleerd, mijn bloed geprikt en een samenlevingstest uitgevoerd rond de eisprong.

De operatie 'moet' ik eigenlijk, anders kunnen ze ook niet echt verder met mij qua behandelingen omdat ze dan niet weten wat er is..
    Onder mn navel komt een sneetje waardoor ze gas m'n buik in laten lopen waardoor die opgezet wordt, met 2 sneetjes boven het schaambeen kunnen ze dan met camera-iets ofzo denk kijken hoe alles eruit ziet van binnen en of er verklevingen zijn.
    Dát is dus voor het mogelijk verstopt zitten van mijn eileiders.

En omdat ze dan toch bezig zijn, doen ze nog een behandeling voor PCOS, dat noemen ze LEO. Ze branden of prikken dan het teveel aan eiblaasjes aan je eierstokken weg waardoor je 60% kans hebt dat je cyclus (tijdelijk) weer terugkeert.

Deel Deze Pagina