Hoi allemaal, Ik kreeg vandaag weer het Freya Magazine in mn brievenbus: het magazine van Freya. Freya bestaat dit jaar 25 jaar. In deze 25 jaar heeft Freya een hele hoop voor ons allemaal kunnen betekenen. Freya heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat: - de 1e IVF weer in het zorgeverzekeringspakket zat (tot 2003 moest men voor de 1e IVF helemaal zelf betalen. Alleen de 2e en 3e poging kreeg men vergoed) - dat het achterlijke plan van minister Hoogervorst in 2006 niet ingevoerd wordt: deze minister wilde dat je voor de 3 IVF's men een bijdrage van 500 euro per keer moest betalen - dat medicatie voor ovulatie inductie en de medicatie voor IUI helemaal vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Ik zag trouwens ook dat het leden aantal steeds daalt. Is dat omdat we allemaal denken dat we het nu allemaal goed geregeld hebben en dat de zaken allemaal goed zwart op wit staan en dat we het niet meer nodig hebben dat er nog wordt gelobby't voor meer rechten van ons? Freya kan nog steeds veel voor ons allen betekenen, wat dachten jullie van proberen meer pogingen in de basisverzekering te krijgen, te regelen dat er iets in onze (of in die van onze mannen) CAO's wordt geregeld over bijzonder verlof, verzekeringen proberen steeds meer en meer de kraan dicht te draaien, bijvoorbeeld met behandelingen in het buitenland etc etc. Freya kan haar werk niet zonder de contributie van haar leden doen. De contributie kost 27 euro per jaar. Je krijgt dan elke 2 maanden (dacht ik) het Freya Magazine opgestuurt en je kunt meedoen aan bijv. de Fertifair (google hier maar eens op). Ik ben daar afgelopen jaar voor het eerst geweest en moet zeggen dat ik er zeker wat aan heb gehad. De contributie van Freya kun je overigs vaak ook nog van je zorgverzekering terugkrijgen. Dus wat het geld dan betreft hoef je het niet te laten. Nee, ik heb geen aandelen in Freya. Ik zit niet in het bestuur van Freya. Ik ben alleen net als jullie een meisje die is overgeleverd aan de MMM en hoop dat Freya haar werk goed kan blijven doen. Daar bij deze mijn oproep om masaal lid te gaan worden van deze geweldige vereniging Liefs, Maartje84
Hee meid!! Hihi had wel aandelen moeten gaan nemen in Freya Was gezellig op de webcam vandaag!! Gaan we echt vaker doen!!! SMAK -- Zijn er meer meiden die zich laten overhalen om te gaan rondneuzen/lid te gaan worden??
Ja ik vond het ook heel erg gezellig en een speciaal moment om samen met jou de laatste spuit ( behalve pregnyl dan) te zetten!! Nu op naar hele mooie wondertjes!!!! En moeten we idd echt vaker doen erg gezellig hahah, bij elkaar op bezoek via de webcam aangezien we toch al 5 uur van elkaar af wonen hahaha
Nou, dat is toevallig! Toen ik vanmiddag het magazine doorlas had ik precies hetzelfde idee: tijd voor wat extra aandacht voor Freya! Super initiatief dus...ik had het zelf kunnen bedenken Ben al jaren lid Onze 2e spruit staat er deze keer in
Even dit berichtje weer omhoog schoppen. Top dat er een vereniging als Freya is. Ik had er eigenlijk nooit zo over na gedacht, tot ik zelf in die malle molen terecht kwam. Net zoals ik vast besloten ben om mee te gaan doen met Moeders Voor Moeders, mocht het lukken zwanger te raken (ik heb toch ook gebruik gemaakt van hun diensten door het prikken van Pregnyl), zo ga ik ook lid worden van Freya. Zou iedereen moeten doen! Als Freya niet zulk goed werk zou doen, dan waren we met zn allen hier onwijs veel geld kwijt geweest aan alle behandelingen die niet zouden worden vergoed! Daar is het lidmaatschaps-geld niets bij!!!
Ik ben al zo'n anderhalf jaar lid en blijf Freya in de toekomst ook steunen. Heb m nog niet gelezen, ligt op de stapel nog te lezen, maar ga eens even kijken naar jullie 2e spruit Elmo.
He hoi!! Hier een berichtje vanuit Dusseldorf, waar ik overnacht omdat ik morgen mn punctie heb. We zijn net uit eten geweest en probeer nu nog ff op een Duits toetsenbord (weirddddd de toetsen staan in een andere volgorde hier ff te typen. Heb slechts voor 20 minuten betaald dus als er rare woorden/volgordes staan, dan weten jullie hoe dat yo komt Super om te leyen dat dit topic weer omhoog is gegooid!! Hoop dat vele mensen lid gaan worden want Frzea kan een hele hoop voor ons allen betekenen!! @ (alt gr plus Q haha voor een apenstaartje ) Elmo op het shirt staat iets in de trant van: mz parents did IVF and all I have now is this lousz tshirt
Ik ben een half jaar geleden ook lid geworden. Vind het echt goed wat ze doen. Mijn zus moest destijds een half jaar wachten om een behandeling te krijgen omdat deze nog niet werd vergoed. Freya heeft er toen onder andere voor gezorgd dat de medicatie omtrent iui werd vergoedt. Moet je toch niet aandenken dat je Puregon, Clomid, Pregnyl enz zelf moet betalen. Dus allemaal lid worden!
O wat een goed initiatief Maartje Ik heb me er nog niet in verdiept, maar ga dat zeker doen. Hele grote kans dat ik ook lid ga worden!
Dat dacht ik al! Volgens mij op die lijst met geboortes toch? Ik ben sinds medio vorig jaar lid. En ik blijf ook lid!