Zoals een aantal van jullie weten heeft Dano ernstige reflux (gehad) pas op zijn 15 maanden echt vastgesteld met metingen. Maargoed, het ging zo goed de laatste maanden dat we van de kinderarts mochten afbouwen met medicatie. Eerst twee weken lang 1 capsule losec p/d. en na twee weken geen enkele meer. De laatste 1,5 a 2 maanden heeft hij geen enkele keer meer gespuugd. Ook tijdens het afbouwen niet gespuugd, en nu na een week helemaal gestopt te zijn spuugde hij net twee keer maagzuur. Dat is het dus bij Dano is het altijd maagzuur wat eruit komt. en hij was net met verschonen weer aan het herkauwen zoals ik dat noem. (maagzuur wat omhoog komt wegwerken) De kinderarts heeft gezegd alls de klachten terug komen na het stoppen, moeten we een kijkoperatie doen.... Nu nadat ie gespuugd heeft gaan er allerlei enge scenario's door me heen. Wordt er erg onzeker van. Dat terwijl het ook gewoon van druk doen ofzo kan komen toch?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het voor je mannetje ook niet fijn voelt om steeds zuur omhoog te krijgen. En als leek zijnde vraag ik me ook af wat dit inhoudt voor zijn slokdarm. Groetjes Anita
het zou kunnen dat het kan komen door het druk zijn. Ik heb dan ook wel eens last van zuur. Hij heeft gisteren wel 2x gespuugd zeg je...weet niet of het na elkaar was. Gewoon een paar dagen aankijken en dan de kinderarts zijn ding laten doen. Hoop echt dat het een kleine terugval was.
Nou vandaag ging goed. ben er ook achter gekomen dat hij gisteren een nieuw soort fruit sapje heeft gedronken. denk/hoop dat daar het probleem ligt. bepaalde voedingsstoffen kan hij nog niet hebben vanwege hoog zuurgehalte. Voor zijn slokdarm betekent veel zuur opkomen een heel pijnlijke slokdarm, als het onbehandeld blijft zelfs een verbrandde slokdarm. Ik heb gisteren echt ff zitten janken, niet dat ik overbezorgd ben. Maar het komt gewoon doordat we best wat narigheid hebben gehad met hem, en dat is vooral voor Dano heel erg geweest. als moeder kun je niet anders dan moedeloos toekijken. dat kwam gewoon weer even omhoog, omdat ik juist het idee had dat het bijna weg is/was. We kijken het even aan. Volgende week zou de KA toch al bellen om te bekijken hoe het nu gaat. Dan bespreek ik het wel met dr.
hmm je hebt genoeg ellende er mee gehad om niet overbezorgt te zijn maar gewoon ongerust denk ik maar het kan inderdaad ook komen van druk doen en van zure sapjes je hebt zelf ook sneller last van maagzuur als je veel zurigheid eet tenslotte (althans.. als je er gevoelig voor bent.. en wellicht blijft dano gewoon gevoelig ervoor) zou het inderdaad even aankijken (en als het echt vaker voorkomt.. zou ik er toch naar laten kijken.. hoe eng het ook is... het kan hooguit beter worden dan he )
Nouja ik denk inderdaad dat hij gevoelig blijft. Ik heb het besproken met de kinderarts vandaag en zij zei ook dat dat heel goed door dat vruchtensapje kan komen. Ze was heel tevreden over hoe het nu met hem gaat en Dano is dus nu officieel medicijnvrij! EWn hij is door gaan slapen dus alles gaat gewoon goed!