Hele erge stress

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 34 weken zwanger en op zich gaat alles goed.

Nu heb ik door een hele erge familieruzie waar ik helaas ook bij betrokken ben, al een aantal dagen hele erge stress. :x Ik kan het maar niet van me af zetten en ben dan ook de hele dag opgefokt, aan het huilen etc.

Ik weet dat het slecht is voor het kind om stress te hebben, en wil dan ook rustig aan doen, maar het lukt me gewoon niet.Er zijn hele erge dingen gezegd door een familielid over ons kind, waardoor ik het me heel erg persoonlijk aan trek. Ik ben heel erg kwaad, verdrietig en gestresst. Ik weet niet hoe ik dat uit moet zetten en maak me echt zorgen...

Het uitpraten met die mensen wilde ik wel maar is onmogelijk gemaakt. Ondertussen blijf ik rondlopen met alle stress.
    Hebben jullie tips? :(

liefs
    mamatoB

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    tja, lastig meid.. he wat vervelend,,,

denk dat het enige wat je kan doen is rustig aan doen,,,
    andere stressvolle dingen zoveelmogelijk vermijden...Leuke dingen doen met je kindje, man/vriend of vrienden.....
    en hoe moeilijk het ook is, proberen het een beetje van je af te zetten... kan me goed voorstellen dat je boos bent als er nare dingen worden gezegd over je kindje...zou ik ook niet pikken....

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

nou je hebt al iets gedaan, het van je afschrijven..... dit kan je ook uitgebreider doen, alles wat je voelt verdriet woede op papier zetten, jezelf verwennen met lekkere dingen in huis, filmpje, of ff het bos in/naar het strand, lounge muziek (of andere naar je smaak) opzetten.
    Je schiet er namelijk niets mee op met al die nare gevoelens die je hebt, dat maakt het nog verdrietiger en vervelender, je kan je afvragen of die personen die jouw gekwetst hebben er ook zo de hele dag mee zitten, of dat die op een terrasje zitten en zich uiteindelijk vermaken, je draagt een wondertje bij je en uiteindelijk draait het in je directe leven om je eigen gezin naar mijn mening, ik hoop dat je er iets aan hebt....

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Stress hebben tijdens je zwangerschap is niet leuk! Maar ik kan je proberen een beetje gerust te stellen. Laat die heftige stress eventjes over je heen komen, het wordt op een gegeven moment vanzelf minder. Als je nu extra gaat stressen omdat je stress hebt, ben je nog verder van huis. Een beetje stress is echt niet erg, de baby merkt er niks van. Pas als je maandenlang stress hebt moet je je zorgen maken, maar dat is volgens mij in jouw geval niet aan de hand.
    Zorg er wel voor dat je genoeg moment van rust voor jezelf inbouwt: leuke dingen doen, je gedachten verzetten, etc.

Nu zit nog alles vers in je geheugen en ben je extra gestresst. Maar je zult zien dat het vanzelf minder wordt. Geniet van de goede dingen (bijv als je je kindje voelt) en denk dat niemand iets met jouw kindje te maken heeft. Laat ze allemaal maar de pot op gaan :p

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik begrijp hoe erg je je zorgen maakt om de stress die je hebt, maar laat me je dan tenminste geruststellen: ik heb de HELE zwangerschap al veel stress, veel huilbuien, boze buien en paniekaanvallen, en toch doet onze kleine het perfect, groeicurve netjes gemiddeld en alle 8 echo's waren goed!
    Oke ik heb geen garanties dat het dan ook écht goed is, maar het helpt iig wel dat het voorzover goed gaat.
    Dus het eerste wat je moet doen is zeggen: goed ik heb stress, jammer dan, maar daar kan de baby best wel tegen.
    Want als je accepteerd dat je stress hebt, kan er al een hele boel van je afvloeien! En heus, het is nu heftig, maar het word vanzelf minder, en ondertussen probeer je te richten op de baby, dus ga lekker shoppen (ookal heb je alles al), ga leuke magazines lezen, ga lekker fietsen of wandelen in het zonnetje, ga lekker uit eten met je man, noem maar op...hoop je zo een beetje gerust gesteld te hebben.

Oja en je kunt altijd een brief naar die mensen schrijven en vertellen hoe je je voelt dat ze dat gezegd hebben, dat kan ook helpen...dat je het toch gezegd hebt!

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey

Bedankt voor jullie lieve reacties.
    Ik ga inderdaad jullie tips ter harte nemen. Accepteren dat ik nu even heftige stress heb, en dat het vanzelf weer minder zal worden. Op het heftigste moment van de stress/ruzie voelde het ook echt alsof mijn kindje protesteerde in de buik, een complete aardverschuiving zo voelde het. Maar goed, ik ben een redelijk rustig persoon van nature, en ben de rest van de zwangerschap ook altijd redelijk rustig geweest, dus het zal inderdaad wel meevallen dan. Ik ga nu vooral veel afleiding zoeken en heb het al van me af geschreven.

Nogmaals bedankt, jullie zijn lieve schatten allemaal!

liefs
    mamatoB

Deel Deze Pagina