Onze kleine (8 mnd) kan al erg goed zitten (al vanaf 6 maanden) en staan (sinds kort). Dus willen we over een maandje of zo eens kijken naar een voorzitje voor op de fiets. Ik twijfel tussen de Bobike Mini + of de Bobike Mini City. We fietsen veel, dus een goed zitje vinden we belangrijk. We willen er daarom ook zo'n 'slaap/steunrol' bij halen. Daarom geniet eigenlijk de Mini + mijn voorkeur (aangezien de Mini City al zo'n soort inferieure steun heeft). Heeft iemand een duidelijk mening over de verschillen tussen deze twee zitjes? Of een heel ander stoeltje waar ik zelf nog niet aan gedacht heb? En ervaringen met de 'slaap/steunrol' van Bobike? We willen bij 9/10 maanden voorzichtig beginnen met fietsen (over mooi glas asfalt, weinig schokken). Maar later (bv. volgend voorjaar/zomer) willen we echt wel langere tochten maken op zaterdag- of zondagmiddag. Dus een comfortabel zitje is wel erg belangrijk.
Hier de mini! Hebben ook voor de yepp gekeken. City had ook gekunt maar wij hadden een beter gevoel bij de mini. Hebben hem online besteld, scheelde een hoop voor een hele set (zitje/scherm/inleg/rol). Hebben nog niet gefietst dus ervaringen met de rol heb ik nog niet,,
Ik heb de mini city gekocht ben er super blij mee ze zit erg stevig in het stoeltje ook het vastmaken is makkelijk en vond deze veiliger als de andere maar ieder zijn mening is anders maar mijn keuzen ging naar die heb ook nog gekeken voor de mini+ maar is hem toch niet geworden.
Wij hebben de mini city en die bevalt heel goed. Zit erg stevig bij de schoudertjes en met ons bewegelijke mannetje is dat erg prettig!
Ik heb gekozen voor de Yepp. Die zit een stuk beter dan de bobike vonden wij. Hij is een stuk hoger waardoor ze beter zitten met hun rug. Er hoeft ook nooit een apart kussentje in (die je wel eens vergeet en nat wordt). We hadden voor ander kindje een bobike, maar ben nu veel meer tevreden met de Yepp. M. is nu 8 maanden en zit er soms al een heel stuk in wat heel goed gaat. Daarnaast hebben we zo'n rol er voor met een nijntje kussen waar hij zijn hoofd heel fijn op kan leggen als hij moe is om te slapen! En wat ik fijn vindt is dat er een anti diefstal slotje op zit. Je kan aan de onderkant heel makkelijk met een sleutel de fietsstoel op slot zetten zodat ze hem nergens er makkelijk af kunnen monteren. En heel leuk, voor 2 euro per letter kan je letters kopen die je achter in het zitje kan zetten met de naam van je kind erop. Zo is je zitje altijd uniek! Check anders: GMG Yepp Mini Voorzitje / Fietsstoeltje
Die Yepp vind ik er wel mooi uitzien. Ik moet ze misschien testen bij de fietshandelaar. Hoe bevalt zo'n slaaprol?
Ik heb op mijn mamafiets voor en achter Bobike zitjes. Die bevielen me op zich prima, totdat mijn man Yepp-zitjes op zijn fiets liet zetten.... nu ben ik hartstikke jaloers ! De kids zitten veel steviger in de Yepp stoeltjes, ze hebben een hogere rugleuning en stevige beensteunen. Hun houding is zo gewoon beter, en ik heb ook het gevoel dat ze beter beschermd zijn tegen schokken enzo (maar dat is misschien maar gevoelsmatig). Idd ook een handig slotje tegen diefstal. Als ik mocht kiezen zou ik ik nu voor de Yepp gaan.
Hier ook de Yepp, bevalt prima! Mara zit er goed in, hoge rugleuning, geen losse voering wel zacht materiaal, goed tuigje en de voetjes/beentjes vallen naar buiten zeg maar (in een natuurlijke houding). Mijn dochter heeft de Nijntje slaaprol en dat gaat goed. Ik hoef maar te zeggen dat we gaan fietsen en ze zoekt Nijntje op en gaat richting de deur.
Kijk! Zo iemand zocht ik eigenlijk! Ervaring met beide zitjes... Ik zal zeker serieus naar de Yepp kijken... Zo dit gelezen te hebben, neig ik daar wel een beetje naar. Ik heb het gevoel (een conclusie op basis van de foto's) dat de Yepp ook het (regen)water beter afvoert. Is dat ook zo? Blijven deze zitjes 'droger' na een regenbui? Lief! Dat zoek ik ook! Alleen denk ik dat deze reactie meer een eigenschap van je dochter is... Prachtige reactie van je dochter!
Het zitje is hier zo droog dat klopt. En dat is vooral omdat er ook geen kussentje in zit. Als dat kussentje van de bobike nat is dan kan je er een poos niks mee, want zonder kussentje zit dat stoeltje voor geen beter. Ik heb ook beiden gehad. De bobike voor mijn pleegzoontje (10 maanden gebruikt) En de Yepp voor mijn zoontje (nu 1 maand in gebruik). Ik vind nu de Yepp al veel veiliger, fijner en mooier. De slaaprol is hier ook een succes. Als max moe is valt zijn hoofd naar voren en ligt hij lekker op nijntje te tukken. En als hij wakker is dan haalt hij nijntje er graag af om er vervolgens mee te gooien (TIP VASTMAKEN MET SPEENKETTING ) Succes met je keuze! Ik hoop dat je hem kan zien het is namelijk een facebook foto en mijn profiel is alleen voor vrienden, maar hier een foto van M. in zijn Yepp fietsstoeltje (eerste keer op de stoel rondje door de straat) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407172629343061&set=a.161557287237931.36307.100001509825648&type=3&theater Achterkant: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407172809343043&set=a.161557287237931.36307.100001509825648&type=3&theater
Misschien heb je hier wel gelijk in. Maar het is een erg fijn stoeltje. En het windscherm is ook fijn. Mocht je de Nijntje slaaprol erbij kopen, zo kan je hem steeds-moeten-stoppen-om-hem-op-te-rapen-proof maken: karabijnhaak aan het lusje van Nijntje, kleine sleutelhanger ringetjes aan de haak en een andere karabijnhaak aan de ringetjes vastmaken. De laatste kan je dan aan het frame van de slaaprol vastmaken. Ik neem Nijntje zo ook iedere keer makkelijk mee als ik de fiets ergens heb gestald (makkelijk los te maken van de lus, het kettinkje laat ik zitten), zou zonde zijn als Nijntje weg is bij terugkomst.