Wie stopt er in april met de pil?

Discussion in 'Zwanger worden' started by BB10, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

Hallo,
    Ik ga in april stoppen met de pil en ben benieuwd of er meer meiden zijn die die plannen hebben? Het is misschien leuk om samen te kletsen over de aanloop er naar toe en de spanning als we voor "het echhie" gaan!

groetjes BB

2. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Hoi,

Ik ben gisteren gestopt met het slikken van de pil.
    De komende maand gaan we eerst zien hoe mijn lichaam hier op reageerd, gaat dit prima dan begin ik volgende maand met het slikken van foliumzuur. Ik wil namelijk nu nog niet zwanger raken omdat wij in mei gaan trouwen. Dus wachten eerst de reactie van mijn lichaan af.

3. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

Oct 18, 2006
    462
    0
    0
    Hallo,

Hier het zelfde verhaal. Ik ben 2 weken geleden gestopt met de nuvaring en nu gaan we eerst kijken hoe mijn lichaam daarop werkt.

Als het allemaal goed gaat willen waarschijnlijk in mei ervoor gaan.

Spannend he!

4. saartjevd

saartjevd Nieuw lid

Mar 16, 2009
    2
    0
    0
    Onderwijzeres
    Ninove - België
    Hey,

Ik ben een drietal weken geleden gestopt met de pil.
    We gaan nu ook even afwachten hoe mijn lichaam reageert hierop.
    We gaan er eigenlijk pas in juli voor omdat we dan trouwen en ik natuurlijk wil vermijden dat ik niet meer in mijn trouwjurk zou passen... :)

Groetjes,
    Saartje

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Leuk van jullie te horen. Ik ga niet eerst kijken hoe mijn lichaam reageert. In overleg met de huisarts gaan we er volgende maand meteen voor. Je weet dan alleen niet (als je meteen aantelt) hoe lang je zwanger bent omdat de eerste dag van je laaste menstruatie niet echt als datum genomen kan worden. Maar goed ik ga er vanuit dat het niet de eerste keer meteen raak is, daarvoor heb ik veel te lang de pil geslikt.
    Ik vind het wel super spannend en loop de hele dag met een soort jubelgevoel rond. Wel baal ik ervan dat ik het er met niemand over kan hebben (heb ik met mijn vriend afgesproken)
    Dus dat ik het hier van me af kan schrijven is heel prettig!

6. desi23

desi23 Bekend lid

Jul 1, 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hoi hoi

ik slik dan geen pil, maar heb net een afspraak gemaakt om mijn spiraal te verwijderen, 24maart gaat dat gebeuren!
    dus spannend spannend spannend!

7. desi23

desi23 Bekend lid

Jul 1, 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    @BB10: is inderdaad lekker dat je het hier van je af kan schrijven, ik ken het gevoel ahahaha
    in je omgeveing praat je er nog niet over...maar hier kan je lekker alles eruit gooien!je enthousiasme!

8. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

Oct 18, 2006
    462
    0
    0
    Ja ik begrijp jullie ook helemaal.

Gisteren hebben we nog een serieus gesprek gehad over of we er al wel klaar voor zijn, en in hoeverre je er 100% klaar voor kan zijn.

Stel dat er iets met het kindje aan de hand is, ben je er dan wel klaar voor...
    Volgens mij zijn er altijd dingen waar je nooit 100% klaar voor kunt zijn.

Een vriendin is nu in verwachting en is nog maar 24 weken, nu heeft ze afgelopen weekend vruchtwater verloren en moet nu dus rusten. Ze mag niet meer werken enzo.

Als we dat dan horen hebben we wel het gevoel dat de hele gebeurtenis, vanaf het moment dat je zwanger wilt worden tot eigenlijk alle tijd die daarna komt (zelfs als het is geboren en ouder wordt) behoorlijk wat stress kan veroorzaken.

Ik weet dat ik er klaar voor ben, maar mijn man vind het allemaal ontzettend spannend en stressvol. :)

9. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik denk dat het voor mannen toch heel anders is. Ik heb een vriend die jonger is en hij moest er een hele tijd niets van hebben (ik toen ook nog niet) Hij heeft het idee dat zijn hele leven op zijn kop komt te staan en dat hij een helehoop dingen moet laten. Tuurlijk verandert er veel maar we zorgen er wel voor dat we ieder onze hobbies houden. Elkaar opvangen als het even moeilijk is en dat we zeker weten dat we allebei echt er voor willen gaan. Gelukkig is dat bij ons nu zo. Wel zit er bij ons een beetje een tijdsdruk achter en vonden wij dat we een beslissing moesten nemen. Ik ben bijna 35 en de risico's worden alleen maar groter.
    Waarschijnlijk is je man (vriend) ook helemaal in de wolken als het eenmaal zover is. Laat hem het boekje "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun maar eens lezen. (zelf ook wel leuk om te lezen)
    gr BB

10. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

Oct 18, 2006
    462
    0
    0
    Hij is niet echt een lezer ! Maar ik weet ook zeker als het zover is dat hij helemaal in de wolken gaat zijn.
    Hoe speciaal is het niet om iets te maken wat helemaal van ons samen is. Kan niet wachten tot het zover is... En dan nog maar hopen dat wij het geluk hebben om zwanger te worden.

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Zweefje: ik hoop met je mee! :D

12. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

Oct 18, 2006
    462
    0
    0
    Hallo Meiden,

Gisteren ging ik even naar de supermarkt en daar lagen kinderboekjes (voorleesboekjes) voor maar 2,50 euro. Ik kon het echt niet laten liggen. Heb 2 boekjes meegenomen.

Kopen jullie ook al wel eens spulletjes. Ik heb alleen maar boekjes omdat ik zelf ook ontzettend graag lees. Kleertjes e.d. doe ik nog niet, dat komt wel als we zwanger zijn :)

Groetjes Eefje

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Ik ken het gevoel wel. Ik ben juf dus ik had al een helehoop kinderboeken dus die koop ik niet zo gauw. Maar ik heb wel zwangerschapsboeken gekocht. En dan de lachwekkende zoals "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt", van Kluun en "krijg nou tieten" van Claudia de Breij. Dat vind ik nu erg leuk om te lezen een echte aanrader.
    Het boekje van Kluun ligt ingepakt in de kast en die geeft ik mijn man als ik daarwerkelijk aangeteld ben. (nu maar hopen dat dat snel lukt!)

14. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

Oct 18, 2006
    462
    0
    0
    Hahaha dat is een goeie :)

Ik heb dat boek van Kluun voor m'n verjaardag (11 april) gevraagd en ik had al een boek "zwanger worden" gaat vooral over het gebeuren voor je zwanger wilt worden. Andere boeken gaan vooral over als je al zwanger bent. Heb niet alles gelezen in dat boek, staat ook veel informatie in over als het niet zou lukken. Dat geelte heb ik overgeslagen, dat lees ik wel als het van toepassing is :(

Share This Page