Wegens omstandigheden heb ik altijd fulltime moeten blijven werken. Nu is mijn functie zodanig veranderd dat ik 4 dagen moet blijven werken, anders val ik terug in functie (en salaris). Aangezien ik de hoofdkostwinner ben, redden we het financieel niet als ik minder ga werken. Gelukkig vind ik werken leuk, en vind mijn zoon het KDV helemaal geweldig. Nu ben ik weer zwanger, en wil ik na de bevalling 4 dagen gaan werken. Hoe dat zit met opvang in vakanties; stel je wilt voor maandag en dinsdag kinderopvang. De rest van de week werk je niet en ben je thuis. Je betaalt dan voor de maandag en dinsdag, maar tegelijkertijd ook voor de maandag en dinsdag in de vakantieperiodes. En de andere dagen ben je zelf thuis, dus niks aan de hand. Nu in de grote vakantie gaat mijn zoon 3 weken naar de BSO en de andere drie weken heb ik vakantie en is hij bij mij thuis. Ik betaal niks extra's, dat is gewoon meegerekend in het normale maandbedrag dat je betaalt voor het aantal dagen dat je opvang wenst. Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is. Groetjes, Jaycey
K zou heel graag willen stoppen met werken, in ieder geval voor een tijdje en dan als ze naar school gaan het comineren met die tijden... maar ja t is allemaal zo duur tegenwoordig dat dat er niet in zit voor ons. Ga wel minder werken dan! werk nu 36 uur en dat zou ik dan niet meer willen. Als het zo ver is dan gaan mn man en ik kijken hoe we onze banen op elkaar af kunnen stemmen zodat we zo weinig mogelijk dagen oppas nodig hebben.
In vakanties die ik niet vrij ben BSO (KDV voor baby dus) en bij ziekte zal 1 van ons thuis blijven of naar huis komen..... Ik heb 1x gebruik gemaakt van zorgverlof. Gelukkig niet vaak ziek hier
Maar dat hoeft toch ook niet? Je kinderen zijn toch eens de deur uit. Of je blijft thuis totdat ze naar school gaan of iets dergelijks. Nu stoppen betekent toch niet dat je je leven lang niet meer gaat werken? Of bedoel je dat je dan later de aansluiting mist ofzo, omdat je er een tijdje uit bent geweest?
Ik wil blijven werken, werk nu 36 uur per week en dan zal ik 28 of misschien nog wel 32 uur per week willen blijven werken. Het voordeel is dat ik onregelmatig werk, dus om het weekend werken is prettig want dan kan mijn vriend op de kleine passen en verder zal de kleine dan 2x per week naar het kdv moeten. Ik vind het persoonlijk wel goed voor de sociale contacten. Een kdv die wij hier in de buurt hebben vangen zelfs de kindjes op als ze ziek zijn, nou dat lijkt me geen prettig idee. Dus probeer bij ziekte een van de opa's of oma's lief aan te kijkenm of neem vrij of probeer te ruilen met een collega. Groetjes Taby.
Uhm.....mogen de vaders ook nog iets voor hun rekening nemen? Volgens mij hebben die toch ook echt hun aandeel geleverd in het op de wereld zetten van zo'n hummel! Allebei 4 dagen werken, 1 dag oma, 1 dag KDV. Prima geregeld! En ik zou er echt HEEL ongelukkig van worden als ik mijn financiele onafhankelijkheid kwijt zou zijn. Nog los van het feit dat ik ook gewoon mijn eigen dingen wil blijven doen. Als er een hummel komt dan wil ik niet ALLEEN maar moeder zijn, er is ook nog mijn eigen ik!
Ik zou na 8/10jaar (stel dat ik meerdere kinderen mag krijgen, en wacht tot ze allemaal naar school gaan) het erg moeilijk vinden om weer het onderwijs in te gaan. Er is dan zoveel veranderd, de kinderen zijn anders, andere lesmethodes enz. zou me weer moeten scholen om weer te kunnen werken in mijn vakgebied. Nu is dat niet erg, maar nee, ik blijf gewoon werken als alles dat toe laat. Ik zou zeker niet wachten tot ze ooit de deur uit zijn. In mijn vakgebied vind ik dit gewoon niet handig.
Ben ik het helemaal mee eens hoor Natasja, maar ik vind eigenlijk dat dat op elk vakgebied geldt. Als je er zolang tussenuit bent, zul je je toch moeten bijscholen, alles verandert zo snel. En daarbij zal het een stuk moeilijker zijn om weer werk te vinden als herintreder. De meesten werkgevers zitten niet te wachten op iemand die er zolang tussenuit is geweest.
ik ben nagelstyliste, heb een salon thuis...echt ideaal vind ik zelf ...kan daarna ook lekker blijven werken vanuit huis......op de tijden die mij uitkomen..
Op dit moment zit ik in de ziektewet, maar ben wel van plan om weer te werken. Ik heb een hele makkelijke werkgever (die gek op kinderen is) en als ons kindje geboren is kan ik zelf bepalen wanneer en hoelang ik ga werken. Ik denk dat ik wel aan het werk blijf voor zo'n 21 uur in de week. Verder als er geen oppas te vinden is, heb ik nu al toestemming gekregen om ons kindje een dagje mee te nemen naar werk. Volgens mij kan het niet beter
Ik werk momenteel 5 dagen per week aan 8 uur per dag en wil dit ook blijven doen moest ik ooit een beebje hebben. Ook mijn vriend werkt 4 dagen op 5 en mijn moeder woont naast de deur waardoor opvang gemakkelijk is. Toch zou ik het kleintje ook enkele dagen per week naar de opvang doen, al is het maar voor de sociale contacten en de immuniteit tegen ziektes die ze daar verkrijgen.
Ik werk in de gehandicaptenzorg en daardoor dus heel onregelmatig. Als ik een baby zou krijgen zou ik van 34 uur terug willen gaan naar 28 uur. Dan zou ik twee slaapdiensten van 15.00 tot 10.30 draaien en 1 avonddienst van 17.00 tot 22.00. Er zit een kinderdagverblijf heel dichtbij, een peuterspeelzaal op de hoek, en al mijn familie en vrienden wonen zo'n beetje in mijn woonplaats. Mijn man gaat rond half zeven naar zijn werk en is meestal tussen 17.00 en 18.00 uur weer thuis, waardoor ons kind echt maar kort opgevangen zou hoeven worden. Een paar uurtjes in de ochtend of een paar uurtjes in de middag. Kortom, niks wat je de eerste periode met ouderschapsverlof niet zou kunnen oplossen.
ik werk nu ongeveer 24uur per week, maar vrij onregelmatig (werk in een winkel en heb geen vaste dagen). ik wil als er een kleine is ingeveer 2.5 dagen werken waaronder de zaterdag. dan hoef ik nog maar voor anderhalve dag iets te verzinnen. en ik wil ook thuiswerk erbij gaan zoeken zodat we een lekker zakcentje extra hebben. liefs doris.
Valt me ineens op dat ik mijn reactie een beetje vaag heb staan... . Wat ik had willen zeggen, is nl. dat ik dus wel zou willen blijven werken, als dat lukt. Met lukken bedoel ik dat mijn moeder ook wel had willen blijven maar door omstandigheden, alsnog is gestopt met werken (dit kwam overigens door ziekte van mij). Zelf heb ik nu twee banen. Een van 16 uur, en een van 20 uur. In de praktijk werk ik dus 4 om 5 dagen van 8 uur. Het baantje van 16 uur zal ik laten vervallen. En ik denk dat ik het baantje van 20 uur, verruim naar 24 uur.
Ik werk zelf 36 uur (5 dagen) en wil als we een kindje mogen krijgen, naar 28 uur (4 dagen) gaan. Mijn vriend werkt in het onderwijs dus de vakanties zijn gecovered. Als het goed is lukt het hem ook om zijn uren over 4 dagen te verdelen. Dan nog één dag bij Opa en Oma en twee dagen op het KDV voor de sociale contacten . Ik vind het er op 'papier'mooi uit zien, maar ik ben benieuwd of het nog allemaal klopt als de kleine er eenmaal is... We zullen zien!
Ja, dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Als je kijkt wat er de laatste 10 jaar op onderwijsgebied allemaal veranderd is...
Ik blijf werken als ik in de toekomst een kleine heb. We moeten wel, anders kunnen we het financieel ook niet redden.
veel hard werkende (aanstaande) mama's hier, Zelf ben ik hele dagen thuis, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Voordat ik zwanger was had ik zoiets van twee dagen per week blijven werken, maar toen ik vertelde op mijn werk dat ik zwanger was kreeg ik kort daarna te horen dat mijn contract niet werd verlengt. Tja daar zit je dan. In het begin was het enorm wennen, maar toen de baby er eemnaal was had ik ook gelijk mijn handen vol. Nu inmiddels ruim een jaar verder heb ik mijn plekje weer helemaal gevonden en vind het heerlijk om thuis te zijn. Mijn man heeft een leuke baan en is elke dag lekker op tijd thuis, zodat hij ook veel tijd met onze dochter door kan brengen. En vrijdagmiddag is die altijd vrij dus ook hij is volop betrokken bij de opvoeding van onze dochter. We redden ons financieel prima, maar je moet gewoon een beetje creatiever met je bestedingspatroon omgaan. Vind het wel eens jammer dat de maatschappij van tegenwoordig helemaal op het "carriere maken" gericht is. Het lijkt wel of iedereen elkaar de ogen uit wil steken met belachelijke luxe. Maar goed dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen. Ben benieuwd of er nog meer thuisblijfmoeders bijkomen. Groetjes Annrieke
Het zal vast niet zo bedoeld zijn, maar sommigen van ons, waaronder ik, blijven werken om rond te kunnen komen, dus niet om iemand de ogen uit te steken met belachelijke luxe. Ik ben blij als ik aan het einde van de maand alle rekeningen weer kan betalen en nog iets opzij kan zetten, voor als het nodig is. En ik hoop dat ik mij de "luxe" kan permitteren, om na de geboorte van de 2e van 5 dagen werken naar 4 dagen werken kan gaan. Maar dat moet ik eerst eens allemaal gaan berekenen. En inderdaad ben ik wel bezig om proberen carriere te maken, maar puur en alleen omdat ik toch moet blijven werken, dan kan ik er maar beter meteen het beste van maken. Dit even voor de duidelijkheid, want ik geloof niet dat je het zo bedoelde zoals het er staat, of zoals ik het interpreteer Groetjes, Jaycey