jullie mening gevraagd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Clapat, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Mijn duivels zijn doorgebroken. Mijn lichaam houdt me voor gek.
    Mijn eerste cyclus was 38 dagen, dus wou wachten met testen.
    Had zoals iedereen hier die super graag wil, zwangerschapssymptomen.

Deze cyclus was een beetje raar, maar ja, zoals velen hier zeggen: dat is ontpillen.

15/07 eerste cyclusdag.
    21/07 dag bruinverlies
    vanaf 26/07 t.e.m 30/07 bloedverlies met veel uitscheiding (cervix).
    nadien vochtig gebleven. Net voor mijn regels niet eens droog gestaan!Gisteren terug mijn duivels gekregen met veel kramp.

Wat voor een cyclus moet ik nu aanhouden?
    Was dat nu een "tussencyclus" van 15/07 t.e.m 25/07 en nadien een tweede cyclus van 26/07 t.e.m 17/08?
    Of was dit nu een hele cyclus?

2. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    ik denk dat je bloedverlies van ca 25/7 bij je ovulatie hoorde; ook wel ovulatiebloeding. De ene vrouw heeft 1 dag lichte spotting, de andere een paar dagen... Wat je beschrijft met het slijm past bij ovulatie. Ik zou dus de cyclus aanhouden van 15/7 tot 17/8!

Succes
    Liefs Lotte

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik zou de cyclus aanhouden van 15-7 t/m 17-8.

Bruinverlies kan verschillende oorzaken hebben, het kan een ovulatiebloeding zijn, innestelbloeding. Maar pas vanaf helderrood bloed begint je nieuwe cylcus, dus 17-8 zoals ik het lees.

4. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland

Dank voor je antwoord!
    maar dit krijg ik volgens de calculator als ik dus een cyclus aanneem van 34 dagen:

Eerste dag van je laatste menstruatie:15 juli 2009Een beetje vruchtbaar:1 augustus 2009Vruchtbaar:2 augustus 2009Erg vruchtbaar:3 augustus 2009Eisprong:4 augustus 2009Innesteldag:9 augustus 2009Vanaf hier kun je testen:18 augustus 2009Vermoedelijke bevallingsdatum:27 april 2010

Dan snap ik niet, als mijn eisprong rond 4/08 was, waarom ik reeds 26/07 dan ovulatiebloeding zou gehad hebben?
    Of wat verstaat men onder ovulatiebloeding?

5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland

ook aan jou hartelijk dank!

Innestelingsbloeding kan dan onmogelijk zijn geweest aangezien de evt. innesteling zou plaats gevonden hebben rond 9/08.

Oef... het wordt moeilijk!

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Heej clapat..

Ik snap het niet zo goed..Heb je van 15/7 t/m 21/7 bloedverlies gehad? En toen van 26/7 tot 30/7? En nu vandaag weer??

Want dan heb je dus 3x bloedverlies gehad in iets meer dan een maand tijd? (of lees ik het nou verkeerd??) Was het bleodverlies de ene keer heftiger dan de ander, of heb je ook gewoon last gehad van spotting..?? En dan bedoel ik vooral bij de 2e bloeding..

Een cyclus die start op 15/7 en loopt tot 18/8 lijkt me dan namelijk het meest logisch..

Liefs,
    Anna

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Ik zou eerder geloven in de signalen van je lichaam (ovulatiebloeding bijvoorbeeld) dan een een of andere calculator!
    Misschien moet je ovulatietesten gaan gebruiken en temperaturen om je cyclus beter te gaan snappen! Je ziet dan bijv een stijging na je ovulatie en dan weet je hoe lang je verschillende fases duren (fase tot ei en fase na ei tot menstruatie).

Ovulatiebloeding is een bloeding die optreedt rondom je ovulatie agv hormoonwisselingen. Er zijn mensen die zeggen dat het bloed is door het knappen van de follikel (maar dat geloof ik zelf niet). Waar het precies vandaan komt dat bloed is volgens mij niet 100% bekend. Kan baarmoedermond zijn of beetje uit baarmoeder zelf.
    Ik zou gewoon vanaf nu temperaturen (sochtends) en vanaf 10 dagen na 1e dag vorige menstruatie ovutesten gaan gebruiken, zo weet je wanneer je ovulatie is!
    Het kan zijn dat je bijv een langere lutheale fase hebt dan gemiddeld, dan klopt de calculator namelijk ook niet (die houdt 14 dagen aan)

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    15/07 mijn eerste normale menstruatie gehad t.e.m 18/07.
    Op 21/07 een dag spotting.
    Van 26/07 t.e.m 30/07 Licht bloedverlies met enorm veel Cervixslijm.
    Nadien niks meer, enkel vochtige afscheiding.
    En vanaf 18/08 terug menstruatie.

9. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland

Ik wist dat een lutheale fase 14 tot 16 dagen duurde, maar nog langer? Heb weer iets bijgeleerd.

Af en toe steek ik dan weer in mijn hoofd dat ik toch zwanger was, maar een miskraam heb gekregen...
    Tegenover mijn vorige menstruatie verlies ik enorm veel bloed.
    Ook vind ik stolsel op mijn tampon, nooit niet gehad!
    Heb ook enorm veel rugpijn en de achterkant van mijn linkerbil, blijft aanvoelen of ik spierpijn heb... Heb nochtans niks zwaar fysieks gedaan... En blijf een donkere kring rond mijn tepels hebben...
    of heeft iemand van jullie niet-zwangeren dit ook?

Deel Deze Pagina