Wie 'te harde eicelschil'??? hoe zijn jullier er achtergekomen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door flower78, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    We zijn al ruim 3 jaar bezig om zwanger te worden van ons 1 kindje, helaas zonder resultaat. Allebei gezond na allerlei onderzoeken (alles prima!) maar het wil niet lukken. Ik ben 36 en man 44. 2X IUI gehad: geen succes. Ik heb het gevoel dat mijn eicelletjes de sperma niet 'toelaten': te harde eicelschilletje dus...wie o wie heeft dat ook gehad? En ben je uiteindelijk wel/niet zwanger geraakt/gebleven? Hoe ben je er achter gekomen?....
    Volgende maand gaan we voor de 3e IUI maar ik heb zelf geen goede hoop

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat vervelend Flower, dat het allemaal niet wil lukken.
    Ik heb geen ervaring met IUI, maar een vriendin wel. Alle 6x mislukt. Zij zijn nu zwanger geraakt na de eerste ICSI.

Ik zelf heb ook veel moeite gehad om zwanger te raken. Al klussen wij keurig rondom mijn ei, lukte het maar niet. Wij noemen zeggen altijd dat ik een ongastvrij milieu heb, haha. Maar wat jij zegt. Ik geloof wel dat het kan dat jouw eicelletje minder easy tot get is zeg maar. Is hier denk ik ook. Bij me vriendin was ook niks mis, er was geen reden waarom het niet kon lukken. Wie weet is ISCI ook wel jullie methode dan. Wel is het een heftig traject, maar bespreek je theorie eens.

3. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Dank voor je reactie Ladylola..Ik ben blij dat het bij jou uiteindelijk wel gelukt is..dat geeft mij ook moed :)
    Ja mijn gevoel zegt ook dat ICSI DÉ behandeling voor ons is....

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Graag gedaan. Bespreek het met de GYN, want het is zonde om nog 4/5 mnd te klooien hiermee.

Alhoewel ik nu in ronde 6 zit voor nummer 2, zakt bij mij de moed weer in me schoenen hoor :-S Dus ik begrijp je frustratie en je vragen helemaal.

Hier hadden we bij de vorige keer net een afspraak in zkh gehad. Inwendig onderzocht, zacht de gyn een eitje dat binnen 2/3 dagen zou springen. Meteen die avond, dag overgeslagen en precies 2 weken na de afspraak in het zkh, had ik een positieve test. Had het nooit meer verwacht op de normale weg zeg maar.

5. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik heb het al besproken: zij zei beter alle stappen volgen, je hebt er vd verzekering recht op. En als ICSI niet lukt kunnen we IUI en IVF niet meer doen! Dus gelijk eindstation!! Daarom volg ik nu het hele traject...

We klussen ook op tijd hoor...hihihi...Maar goed het wilde tot nu toe niet lukken. Geef de moed niet op: je hebt het toch zelf meegemaakt dat het WEL kan lukken..Dus gewoon hoopvol doorgaan..Hopelijk komt de aangename verrassing op korte termijn de deur aankloppen :)

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oke jeetje wat bijzonder dat het echt via deze weg moet. Lijkt me juist dat ze kijken wat bij iemand past. Bij me vriendin stelden ze ISCI voor, dus geen IVF.
    Kan me voorstellen dat je liever dan het gehele traject af loopt.

Ja we weten dat het kan, maar je merkt vast zelf ook. Als iedereen om je heen poef zwanger is, dan hoop je dat ook een keer mee te maken. Gras is altijd groener...

Nou veel geluk en succes! Hopelijk heb je snel een bereidwillig eitje.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.005
    15.622
    113
    Nabij Utrecht
    Isci doen ze alleen maar (zonder ivf of iui tussendoor) als je man weinig en traag zaad heeft of wanneer er geen bevruchtingen plaatsvinden bij ivf.
    Ik heb ook 6x iui gedaan en pas bij nr 6 was het raak. Daarna 9x iui gedaan en dat sloeg niet aan. Ik heb geen harde eischil want met ivf had ik wel genoeg bevruchtingen.
    Niet iedereen is bij de eerste/tweede iui zwanger. Soms duurt het wat langer zonder dat er iets mis is.

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ladylola: ja ik weet idd hoe het voelt als je om je heen ziet dat iedereen binnen no time zwanger is!!! Vooral als ik hoor dat het eens niet gepland was...dan denk ik: waarom wij niet die het ZO GRAAAAAG willen..Maar goed wat kun je doen behalve iedere keer weer gaan proberen. Ik hoop dat je heel snel een pos test in handen hebt.

Rogijuli: Dat het bij jullie zo lang duurde en wat goed dat het uiteindelijk toch gelukt is :)....Dat geeft mij ook zeker hoop hoor...We gaan ook alles proberen echt tot de uiterste...

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eh....dat heeft merendeels te maken met uitslagen van diverse onderzoeken hoor. Als alles erg slecht is, pas dan kom je direct in aanmerking voor bijvoorbeeld een maatregel als ICSI. Het is niet iets wat je kunt kiezen!

Daarbij komt dat ICSI en IVF veel ingrijpender zijn dan IUI. Je moet meer hormonen slikken/prikken en een punctie ondergaan bijvoorbeeld.

En IUI wordt onbeperkt vergoed. IVF en ICSI niet.

De meeste ziekenhuizen doen trouwens eerst 6x IUI, pas daarna wordt je doorverwezen.

Mijn ziekenhuis doet altijd eerst 3x IUI zonder hormonen en daarna 3x met hormonen.

TS: heb jij IUI met hormonen of zonder? En heb je ook al een HSG ondergaan?

Ik ben trouwens geen positief voorbeeld voor IUI. Na 6 mislukte IUI's doorverwezen voor IVF. Tot aan het starten van IVF zijn we gewoon doorgegaan met IUI.
    In totaal hadden wij 11 mislukte IUI's, 1 mislukte IVF en daarna gelukkig een geslaagde ICSI-behandeling.

Maar er zijn op dit forum ook wel vrouwen bij wie de 5e of 6e IUI pas raak was. Dus verlies niet de moed!

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik denk persoonlijk dat ik dat probleem heb gehad.
    7x IUI en nooit een zwangerschap terwijl probleem bij m'n man lag.
    De laatste IUI had ik 3 mooie follikels en heeeeeeeel veel goede zwemmers (37 milj ofzo, donorzaad).
    En niet zwanger! :(

Ik ging m'n gevoel achterna.
    Naar Düsseldorf gegaan want ik wilde meteen ICSI en geen IVF.

En ja hoor, de 1e verse TP: zwanger.
    En daarna de 1e cryo: zwanger.

Dus mijn gevoel zegt ook nog steeds dat met eicelschilletjes moeilijk toegankelijk waren. Maar tis nooit bewezen alleen maar mijn gevoel :)

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    bij mij denk ik ook..

6x iui zonder resultaat
    1x ivf 10 eicellen 1 matige bevruchting
    1x icsi 10'eicellem 8 bevruchtingen en zwanger geworden

succes

12. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Daar komen ze pas achter bij IVF, zoals bij ons. Zelfde verhaal, in principe alles redelijk gezond, maar nooit zwanger geraakt zelf of met IUI.
    Bij de eerste IVF bleek er geen bevruchting op te treden, dus of een harde zona of zaadcellen niet de juiste materialen om door te dringen.
    Dus ICSI is dan nog het enige wat werkt en daar helaas nog meerder malen ongelofelijke pech bij gehad.
    Maar goed, nu eindelijk zwanger na 5 jaar!

Ik denk dat alle ziekenhuizen eerst het iui protocol zullen afmaken, zolang er een kans is dat het werkt en die is er.
    IVF/ICSI is niet niks en ook al lijkt (en is) het traject lang. Blijf hopen en hopelijk slaagt er toch een iui en hoef je niet een stap verder het traject in.

13. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Tot nu toe IUI zonder..in febr de laatste zonder en daarna met..
    Hopelijk kan ik met IUI ZWANGER raken...ik ben zoooooo
    bang voor puncties en zo😔😔😔😔😔

Deel Deze Pagina