Wie telt de laatste 4 weekjes mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hallo dames!

Ook ik ben begonnen met het aftellen van de laatste 4 weekjes!
    Jeetje wat is de tijd toch snel gegaan .. Vanaf nu zal ook ik lekker met jullie mee kletsen.

Afgelopen maandag onder de douche mijn slijmprop ( of een gedeelte ervan?) verloren! Het was iig heel veel, en vies slijm.. sorry voor de details dames hihi!
    Gister weer op controle bij de gyn geweest, alles zag er goed uit, mannetje loopt mooi op schema met zijn groei!
    Hij word nu rond de 2600 gram geschat.. ook bloeddruk was goed!

Verder ben ik sinds afgelopen dinsdag gestart met 2x daags antistolling spuiten.. ik zat aldoor op 1x perdag ( al vanaf de positieve test) maar nu ivm complicaties 2x per dag een lagere dosering..

Verder voel ik me eigenlijk heerlijk! Slaap meestal wel redelijk laat, maar kom dan wel de nacht goed door, meestal maar 1x per nacht eruit voor een wc-bezoekje.. en tsja, het is de eerste.. dus kan nu nog lekker genieten van het uitslapen.. heerlijk!

We zijn erg benieuwd wanneer ons mannetje zich aankondigt!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

hallo!

ik zit over een paar dagen ook in de 4 laatste weekjes..;)
    het is allemaal heel snel gegaan maar kan echt niet wachten totdat ik me kleine meid vast kan houden!

het is ons eerste kindje en ik heb gelukkig tot nu toe een hele makkelijke zwangerschap gehad met een beetje last van de normale zwangerschapskwaaltjes..:)

slapen word hier ook elke dag moeilijker, slaap heel erg licht en heb snel last van me rug! even lekker omdraaien is ook een heel gedoe haha.

veel succes iedereen met de laatste loodjes!

groetjes Minaa:p

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Morgen ook 36 weken hier. Ben het nu wel stilaan beu hoor. Maar zoals ik al tegen anderen zei, als de baby mijn koppigheid heeft blijft die zitten tot 42 weken.

Verder eigenlijk nog niks van tekenen hier. De laatste 3 (of was het nu 4) controles lag het hoofdje altijd naar beneden maar zit nog niet vast.
    Over 2 weken weer een afspraak al hoop ik echt wel dat het niet meer nodig zal zijn.

Als laatste 'groot' stuk is vandaag het bedje toegekomen. Enkel nog wat details die overblijven en dan is alles klaar. De baby komt bij ons op de kamer dus het is niet enkel babygerelateerd die laatste details. Zo moeten er nog een paar schappen opgehangen worden maar daar wilde ik echt mee wachten tot we zeker waren van een vaste plek voor het babybed. Ons kent ons en dingen verhuizen nog wel een paar keer voor het goed bevonden wordt en ik wou echt geen muur vol gaten :)

4. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Vanaf vandaag mag ik bevallen!!!!! Niet dat dat gaat gebeuren voorlopig maar toch, het mag :D

5. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    @Siren, toevallig!!! dr. Vonsée idd, las ik op de site toevallig. Vreemd genoeg staat dr.Vogel niet tussen de gynaecologen... lol xD Ach ja, ik merk het wel... ik moet in poli 40 zijn?! Super dat je suiker helemaal goed was!!! En hopen dat je in Origine mag bevallen dan, de verloskundigen hier zijn er helemaal enthousiast over, over het kraamhotel.

@Tricia, Ik ken het gevoel... stomme ^%#@&# bekken!!! Succes!!

@Cayth, aaaah, ook al de slijmprop verloren!!! Uitslapen, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn ;)

@Minaa, welkom bij de aftelclub :p

@Elisje, ik ken het gevoel van dingen willen verhuizen... Inmiddels happy met een indeling???

@poeze, weer een mijlpijl bereikt ;)

Nou, gelukkig vervoer kunnen regelen voor naar het ziekenhuis... Heb zelf namelijk geen rijbewijs, dus beetje lastig iedere keer, die echo's xD
    (Maar wel leuk!)

Alles goed hier voor de rest, nog steeds veel pijn en vreeeeselijk moe, maar ja... what else is new? ;)

Gisteren heerlijk heel de woonkamer gesopt en weer wat veranderingen gemaakt (bureau/box/eettafel verplaatst etc)... heb ik nogal een handje van om te doen :p

Groetjessss!!

6. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Super grappig. Ik heb dr Vonsee ook 2x als gyneacoloog gehad. Aardige man alleen moest hij bij mij operatief mn implanon verwijderen en dat is helaas niet gelukt.... :D

Heel herkenbaar dat schoonmaken en verplaatsen van alle spullen hahaha.

Maar staat de box al??? bij mij nog niet... moet eerlijk zeggen mn bevaltas ook nog niet ;) Ik ga er gewoon stiekem vanuit dat ik weer 2 weken later ga bevallen en nog zeeen van tijd heb hahahha

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    @Eloa, ja indd, ik zag dr vogel niet op mijn kaartje erbij staan. Poli 40 ja zou wel kunnen, in de kelder moest ik zijn zeiden ze haha!
    Ik hoor het wel dinsdag.. dan ben ik precies 37 wkn en nu zei een vriendin van me die opleiding vk moet dat je vanaf die dag niet meer overgedragen mag worden... :$:( Dat hoop ik toch echt niet hoor!!! Dan is dat hun schuld want hun hebben alles zo laat ingepland!!!

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier staat de box al ruim een week of 3 ofzo.. heeft mijn man gedaan toen ze van de kraamzorg kwamen kijken, hij zei.. hij kan maar staan.. staat nu overigens vol mee troep.. 2x de blije doos.. mijn vluchtkoffer (ja ja staat ook al klaar en de baby verzorgingstas)
    Maar goed, is zo opgeruimd moest klein spruitje erin :D

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Heb je een stollingsziekte?

10. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ Siren84 Jaa klopt, ik heb meerdere stollingsafwijkingen, zijn ze achter gekomen nadat ik meerdere malen trombose heb gehad, en ontelbare long embolieën.. Maar goed, alleen maar blij dat ze er achter zijn gekomen.. nu kunnen we uit voorzorg spuiten :)

@ poeze
    Haha hier staat de box sinds woensdag ! Toen hebben we hem ook pas gekocht..:)

@ vluchtkoffer Die van mij staat half-ingepakt klaar! Hihi.. morgen komt er nog een setje kleding binnen voor de kleine, die nog even wassen, strijken en er bij in ! & verder nog wat kleine spulletjes.. ;)

@ Eloa87 Haha schoonmaken, praat me er niet van! Ik heb alles al meerdere keren gepoetst.. ( ondanks dat het schoon is..)
    Gister weer het hele huis van top tot teen schoon gemaakt haha..

Dat vreselijk moe zijn pff, dat voel ik met je mee! Jeetje.. het klopt zeker dat de laatste loodjes het zwaarst wegen!

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    @Cayth, ik vroeg het omdat het in mijn familie ook voorkomt! Ik heb het zelf niet, mijn zus ook niet maar onze moeder wel.. factor 5 Leiden heeft ze! Weet jij al wanneer ze jullie kindje daarop kunnen testen? Ik heb het nagevraagd bij de vk en ze heeft er een aantekening van gemaakt.. misschien dat het een generatie over kan slaan ofzo he..

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ siren84 Bij ons hebben ze gekeken wie de drager is, en mijn moeder is ook drager.. alleen ze hoeft geen bloedverdunners/antistolling te gebruiken. Ik weet niet hoe het zit wanneer onze kleine getest kan worden.. Maar ik loop onder controle bij de stollingsarts in het UMCG, en ik moet daar sowieso bevallen, zei komen na de bevalling ook nog langs dus zal het dan direct eens vragen.
    Ik heb Factor 2 en factor 10 afwijking ( als ik het me goed herinner),
    en ik heb nog een afwijking aan een bepaalde soort bloedplaatjes..
    Ik hoop niet dat onze kleine het ook heeft, want ik zit me leven lang vast aan de bloedverdunners! Niet écht om vrolijk van te worden..

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Indeling van de kamer is goedbevonden na er een nachtje over geslapen te hebben ;) Dus straks maar even mijn man lief aankijken om de plankjes op te hangen.

Ziekenhuistas is bijna ingepakt op een paar kleine spulletjes na. Wou de flesjes uitkoken gisteren en dan in van die afsluitbare zakjes doen maar die heb ik nu net niet meer in huis. Zo meteen maar even op roof erm winkeltocht. Ben niet van plan om de gewone fles douchegel mee te slepen dus ook maar eens kijken voor miniflesjes, zelfde met tandpasta. En dan zou ik alles moeten hebben in princiepe.

Ben nu echt wel aan het uitkijken naar de bevalling. Natuurlijk wil ik de baby zien maar ik kijk er ook naar uit om weer normaal in en uit bed te kunnen. Ik lijk wel een oud vrouwtje en soms is het zo'n gek zicht dat mijn man spontaan in lachen uitbarst.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo er is weer het een en ander van mijn boodschappenlijstje af. Enkel geen reisverpakkingen douchespul en shampoo meer te krijgen in de lokale supermarkt.

Bedacht me net dat ik ook even het rommelkastje kan leeggooien en kijken of ik daar niet nog kleine potjes of flesjes in heb, dan kan ik die opvullen. Als ik die niet meer heb dan kijk ik volgende week wel even wanneer ik de stad inga.

Toch lijkt het allemaal nog niet helemaal doorgedrongen dat het nu eigenlijk wel vrij kort is voor de baby er zal zijn. Misschien ook omdat er nog helemaal niets rommelt?

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Even een kort bericht, gaat niet zo handig op mijn foon. Ik heb bij kruidvat mini's van alles gekocht! Van douchegel, shampoo tot deo, erg handig! Ja ik begin het een beetje te beseffen dat ons meisje er over een aantal weekjes zal zijn... Gek he!

Ik heb vandaag constant harde buiken, niet normaal! Pfff.... Heb ook teveel gelopen, zijn op jacht geweest naar een comfi stoel voor op de babykamer en we zijn geslaagd! Jeeeeej! Maar merk wel dat ik teveel van mezelf gevraagd heb, heb ook zo'n last van mijn rug pfff! Zo maar eens lekker slapen!!

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik was dus ook van plan om die mini's te kopen. Een poosje terug hadden ze hier in de lokale supermarkt een pakketje met een paar van al die spullen in, handig voor in de reiskoffer.
    Had het toen niet gekocht en toen ik vandaag keek waren ze er niet meer.

Nu heb ik wel aangegeven dat ik niet in het ziekenhuis wil blijven indien alles goed gaat, dus ik stel me daar ook op in met het inpakken van de tas. Als alles goed gaat moet ik maximum 8 uur blijven. En als het anders uitdraait dan is wat extra zo meegebracht door familieleden.

Maar ik zie het liever positief...

Ik ging een flesje uitkoken om in te pakken in de tas, heb gelijk alles maar gedaan en netjes ingepakt in die hersluitbare zakjes.
    Dan hoeft het alleen nog maar even in de sterelisator vlak voor gebruik.

Geloof dat alles nu wel klaar staat en de schappen zijn ook opgehangen. Ik vond gelijk weer plek voor 2 extra schappen toen deze hingen dus ik haal er volgende week nog 2 bij :)

17. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik ben ook uitgerekend voor 23 augustus. Heb al veel op het forummeegelezen maar niet zo vaak gereageerd. En nu dacht ik dit is welheel leuk allemaal zo samen de laatste weekjes een betje met elkaar babbelen. Voor mij is het mijn eerste kindje. Het gaat een meisje worden. De laatste echo was ze niet meer zo heel hard gegroeid. Ik woon in belgie en wij krijgen elke controle een echo. En met 35 weken was ze een beetje minder hard gegroeid als verwacht. Maar de gyne zei dat het niet iets was om me zorgen over te maken en dat het dan gewoon een niet zo grote baby zou worden. Wat ik nu wel heb is dat ze minder beweegt dat is toch normaal zo de laatste weekjes? Want af en toe maak ik me dan zorgen, ik voel haar wel maar minder en iets minder krachtig. Hebben jullie dat ook??

groetjes

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hi Yasmientje!

Wat leuk! Ik ben ook op 23 aug uitgerekend!! (is ook nog mijn eigen verjaardag haha, toevallig!) Dus ben benieuwd!

Kan wel zijn dat je je kindje minder voelt want ze gaan toch steeds minder plek krijgen.. maar je moet haar wel minimaal 8x per dag voelen ofzo... (geloof ik) Dus hou het goed in de gaten he! :)

Begint ineens wel dichtbij te komen nu vind ik, spannend! Van 1 kant kan ik echt niet meer wachten en aan de andere kant vind ik de bevalling een beetje eng.. je weet niet wat je kan verwachten he...

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mag ik mee kletsen :D :D
    Ik ben de 19e uitgerekend. Ben het nuook echt spoegzat. Steeds zo'n kramp in mn rechterbeen, slaap slecht etc. Nou goed jullie kennen dat wel ;)

Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm 2x in het ziekenhuis hebben gelegen ivm vloeien.

Tot nu toe 12 kilo aangekomen..
    Geslacht weten we niet.

Ik ga eerst bv proberen, maar stel dat ik toch langer in het ziekenhuis moet blijven kan je dan echt je eigen flesjes al gebruiken dan? Wat zijn dat voor afsluitbare zakjes??
    Ik wil ook eigen melk gebruiken dan. ( Friso hypoallergeen) kan je dat dan ook meenemen?

20. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Haha hoe je dat schrijft.. spoegzat.. kom je toevallig ook uit brabant? Wij zeggen dat ook zo hier namelijk :D Viel me op!

Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen. Ben tot nu toen 15kg aangekomen. Wij krijgen een meisje, na 2 echo's geloof ik het wel! :D Ben superhappy daarmee!

Flesjes weet ik niet, die zakjes ken ik eigenlijk ook niet en neem aan dat je je eigen melk wel kan gebruiken toch? Gewoon meenemen zou ik zeggen, weet niet of ze streng zijn in het ziekenhuis??? Het is voor mij ook allemaal de 1e x! :)

We zullen het wel merken allemaal!

Deel Deze Pagina