Wie telt de laatste 4 weekjes mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0tricia0o

9 mrt 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje der zijn dus toch nog actieve baby's met dit termijn.
    de mijne is sinds een week of 2 wat rustiger en sinds vrijdag al helemaal. veel last van harde buiken (ook pijnlijk) steke bij mijn bekken die uitstralen naar me onderrug en bovenbenen. maar t is nog niet het echte werk, de verlos gesproken en die vind t ook voorweeen. spannend, bij mijn dochtertje heb ik 2 dagen voorweeen gehad!! ze is al helemaal ingedaald en ligt al vast in de bekken!!

alles is al klaar in huis dus van mij mag ze komen!!!!

slapen jullie ook zo slecht, heb al 3nachten bijna geen oog dicht gedaan. en wat doen jullie om de nachtrust te verbeteren??

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Drama!! Ik kom ook niet in slaap. Ik doe er niks aan..
    Vannacht maar 3 uurtjes geslapen :( Maak niet uit hoevroeg ik naar bed ga of hoe moe ik ook ben. Standaard val ik laat in slaap.

Als je het kindje erg weinig voelt en je voel je ongerust bel je toch evne de gyn??

3. o0tricia0o

9 mrt 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh echt verschrikkelijk he, ik lig gewoon tot een uur of 2/3 te draaien en dan val ik eindelijk is slaap. vervolgens word ik wakker omdat ik moet plasse en eenmaal terug in bed lig ik weer een uur te draaien voor ik slaap. bah!!

ze is heel rustig maar voel der wel vaak genoeg voor mijn gevoel om te weten dat alles goed is. ze heeft gelukkig zo'n 2x per dag de hik, dus dat is een geruststelling. heb vorige week ook een echo gehad en alles zag er goed uit!!!

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo dames!

Ik ben vanmorgen de slijmprop verloren.. heb nu echt wel wat krampjes pfff.. Vandaag CTG gehad, een echo en een inwendig onderzoek, fijn!!!! Ik hoop dat het nu niet zo lang meer gaat duren maar kan volgens mij nog alle kanten op!! Spannend!!

5. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Hai, als jullie het goed vinden ga ik ook mee aftellen.
    Over het algemeen een goede zwangerschap gehad. Tot aan gister. Vandaag 2x ziekenhuis gebeld. Heb de hele week al harde buiken maar nu zodra ik iets beweeg of loop een giga harde pijnlijke buik. (alleen onderbuik)
    De kleine heeft ook niet eerder zoveel bewogen als vandaag. Reactie was: tja dat hoort bij het einde van de zwangerschap. Pffff kan je wat mee he. Herkennen jullie wat ik nu voel.

6. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Helaas zegt 't idd niks dat je je slijmprop bent verloren :( volgens mij wordt deze ook steeds weer opnieuw aangemaakt maar dat weet ik niet zeker. Ik reken er gewoon al op dat ik overtijd ga want baby is wéér niet ingedaald net als mn eerste dus dan valt het altijd mee :D en de meeste vrouwen bevallen pas rond de 40 weken.
    Maar je weet nooit misschien gaat het bij jou wel gebeuren :D

7. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    @ o0tricia0o Ook hier is het zo rustig, als ik er écht voor ga zitten, dan voel ik hem wel af en toe bewegen, en wanneer ik in bed ga liggen savonds, of als ik wakker word sochtends dan is hij ook wel bewegelijk.

@ jannn Pff jeetje dat is ook wat dat jullie zo slecht slapen.. kan er (gelukkig) niet over meepraten.. hopenlijk worden jullie nachten nog weer wat beter! Kun je overdag nog wel wat slaap pakken ? of lukt dat ook niet?

@ Siren84 Spannend! Maar mijn gyn vertelde vorige week dat het ondanks dat je de slijmprop verliest niks zegt over hoelang het nog duurt! ( aan de ene kant wel jammer, hihi) Ik ben vanochtend ook nog weer een gedeelte verloren, zit dus een week tussen nu..
    Volgende week dan maar de beeb ? ;)

@ Melanne Pff wat slecht, dat ze daar zo mee omgaan, mocht je niet f langs komen om controles te laten doen ?
    Ik herken het niet, dus kan de gevoelens niet met je delen..

Hier:
    Vanochtend dus weer een gedeelte v/d slijmprop verloren, en ik merk dat bukken nu niet meer gaat, zonder door mijn knieen te gaan.. Ik krijg dat echt hele felle steken, heb het gevoel dat de kleine nog een stuk verder is ingedaald, af en toe voelt het net alsof hij tussen mijn benen 'hangt'..
    Ben benieuwd wanneer hij zich aankondigt! Morgen de 37-weken grens behaald!:D

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ook morgen 37! Jeej! :D

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier is de baby ook nog helemaal niet ingedaald. Nu hoeft dat ook niet, las ook dat redelijk wat babies niet indalen zelfs bij een eerste kindje dus daar maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen over.

Nu vind ik het wel gek dat de vk helemaal niks zegt over hoe en wat als ik nu zou gaan bevallen voor de volgende controle aangezien de baby niet ingedaald is. Hier en op andere sites lees ik: gaan liggen als de vliezen breken.
    Ik had controle op 35+6 en mijn volgende controle is op 37+6 dus er is altijd de kans aanwezig dat de baby zich in die tussentijd aankondigt.

Ik heb ook nog eens in het foldertje gekeken dat ik meegekregen heb van de vk en zelfs nog engelse websites opgezocht en nergens echt goeie info gevonden over wat te doen als je vliezen breken bij een baby die niet ingedaald is.
    Wel zeggen ze dat het risico er is dat de navelstreng tussen de uitgang en het hoofdje van de baby komt te zitten en dat dat gevaarlijk is voor de baby als hij daarop gaat drukken met zijn hoofdje. Ik vind dit toch maar pover hoor.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat gaf de CTG aan?? Had je al weeenactiviteit??
    En inwendigzoek is erg he!! heb het deze zwangerschap ook alweer 2 keer gehad.. En vorige zwangerschap 1 x
    Ook met eendenbek :(

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ze zagen wel een paar samentrekkingen van de baarmoeder, maar dat was normaal in deze termijn.

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik herken het wel, ons meisje ligt meer naar rechts en daar is het vaker hard tijdens een harde buik dan links..vreemd he?!...

13. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, geniet ervan.
    Nu worden we geen buren meer in het Origine :D
    Ik hoop dat je een goeie bevalling hebt gehad. Was verder alles goed in het Origine???

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Voor wie is dit??

15. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0

Voor Siren84 de TS :D

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Is ze bevallen??? Ow wat vroeg!!
    GEfeliciteerd meid.
    En hoe heet ze?

17. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi,

ik had eigenlijk nergens op gehoopt, al vind ik het wel handig met de spulletjes en kleertjes :) al heb ik ook weer een hoop bijgekocht hoor haha. Ook wel gezellig een meidengezin. ze hebben echt zin om hun zusje te zien.
    Bij de eerste was ik 40 weken en 4 dagen (begon met 40 weken en 2 dagen,maar ontsluiting vorderde niet echt,uiteindelijk ruggeprik omdat ik anders uitgeput zou zijn omdat ik al 2 nachten niet had geslapen door de weeen)
    2e was met 41 weken precies...ging juist heel snel..
    dus ben erg benieuwd deze keer!vind het echt weer spannend, heb in ieder geval volop voorweeen, had ik bij de andere 2 ook best veel,maar niet zo erg als nu.
    2 weken overtijd is lang zeg!lijkt me ook lastig als je dan zo lang moet wachten (vanaf 40 weken word ik wel beetje ongeduldig haha)

18. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Siren: gefeliciteerd met je wondertje!

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

gefeliciteerd!!

20. o0tricia0o

9 mrt 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Siren84 Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!!! geniet van de kraamtijd!!
    alles goed verlopen!!!

Deel Deze Pagina