Wie telt de laatste 4 weekjes mee af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Siren84, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Poeze: Hoe was het bij de vk?
    Ik ben net terug bij de gyn vandaan.

Volgende week nog een afspraak weer op dinsdag. Event. inwendig onderzoek..

En dan volgende vrijdag inleiden. Ze willen me niet langer laten lopen dan 41 weken omdat na de 41 weken risico groot is op vaccuum pomp.
    En dat wil ik niet weer hebben.

Ik ben benieuwd hoe het met jou gaat. Misschien ben je ondertussen wel al bevallen!!

2. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Wow!!!! dus volgende week vrijdag ben je zeker bevallen... Spannend!!! :D Ik wist dat eigenlijk niet van die vacuumpomp. Ik ga dat straks ff aankaarten hoe mn verloskundige erover denkt. Ik was bij de eerste 41+2 en toen was het gelukkig niet nodig. Maar het lijkt me vreselijk...:S

Ik beval denk ik voorlopig nog niet hahahaha. Mn vriend zegt elke dag oh nee donderdag kan ook niet want dan heb ik 'n karwei en dan ook niet hahahahah uiteindelijk komt het pas in november uit maar helaas zo lang kunnen we niet wachten hahahaha. Leuk hoor een eigen bedrijf hebben :D

Ik hoop echt dat het bij jou (ons) gewoon vanzelf op gang komt voor de 41 weken :D

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn gyn zei dat hij dacht dat ik wel voor de 41 weken zou gaan bevallen.
    Nou ik weet niet waarom hij dat denkt maar van mij mag het.

We houden elkaar op de hoogte.

hahah handig een man met eigen bedrijf :)

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk wordt het allemaal voor de 41 weken!
    of met 41 weken uiterlijk :D

ik heb dat ook vaak hier trouwens, het mag van mij wel gebeuren maar denk ik dan weer ergens aan wat ik nog moet/wil doen en denk dan: hmm..toch nog maar niet..
    ik zou rond de 39/40 weken prima vinden!
    afwachten dus wanneer ons meisje zin heeft om eruit te komen!

Jann: lijkt me toch een spannend idee dat je dan sowieso wordt ingeleid als je dan niet bent bevallen!

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Spannend he Daantje... Ik heb dat thuis ook hoor.
    Dan denk ik nou mrogen maar niet want dan kan ik mn was nog even weg werken.. Maar het komt altijd ongelegen..
    En als het komt dan ben je al die klusjes in huis alweer vergeten! ;)

6. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Net bij de vk geweest en alles was natuurlijk weer goed :D
    Zij had nog niet meegemaakt dat er na 41 weken meer pompen worden gebruikt dus ik ben weer even gerust gesteld maar ja je weet nooit ik kan de eerste zijn :D
    Volgende week dinsdag weer een nieuwe afspraak en ze had net als ik het idee dat ik daar gewoon met baby in de buik naartoe kwam. Ze wilde liever geen inwendig onderzoek doen maar ook ik vind dat niet nodig.
    We wachten gewoon weer af :D zolang kan het allemaal niet meer duren.

Ik ben onwijs benieuwd of je voor de 41 weken gaat bevallen :D Ik vind het echt super spannend allemaal.

Ohja zooooo herkenbaar.... dat denken nu mag tie komen oh nee toch maar niet want ik moet nog strijken, gordijnen wassen etc etc hahahaha Intussen heb ik de hoop opgegeven dat de wasmand tot op de bodem leeg is als ik ga bevallen want met een kind en een werkman in huis heb je altijd was :D, als het maar zo min mogelijk is hahahaha

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Poeze: Ik loop natuurlijk in het ziekenhuis. Dat is anders dan bij de vk. Maar in het ziekenhuis hebben ze een groot onderzoek gedaan en ze laten je daar nu liever niet langer meer lopen dan 41 weken omdat de placenta niet genoeg zuurstof kan geven aan je baby..
    Waardoor aan het eind meer kans is op een vaccuumpomp.
    Ik heb het in iedergeval wel gehad bij 42 weken..

Nou spannend hoor allemaal hoor.. Tis gewoon afwachten!!

8. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Oke dat snap ik wel idd.... Nou dan moet elk ziekenhuis ne verloskundige niemand meer langer laten lopen dan 41 weken :D. Van zo'n pomp krijgen babies ook nog eens onwijze hoofdpijn...:S
    We hopen gewoon dat het allemaal niet nodig is en we vrijdag gewoon normaal bevallen hahahaha

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja idd... Maar ja we zien wel..
    HOpelijk zijn we as zaterdag lekker bevallen en dat hoop ik.
    Zaterdag kom mij het beste uit :D

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Is het dan al november???? hahahahahah :D :D

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kdenk het niet hahaa

12. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Hoi!
    Ik ben vanmiddag bij de vk geweest. Ze vroeg wanneer ik van plan was om te gaan bevallen (grapje natuurlijk). Dus ik zei...nou morgen. Ben het nog niet helemaal zat, maar als het nu gebeurd, zou ik het niet erg vinden.
    Ze vertelde dat ze vrijdag en zondag dienst heeft en het leuk zou vinden als ze me tegen zou komen. Ik zou ervoor tekenen als het dan (al) komt.

Bij mijn vorige ben ik bevallen met 39.5 met vacuumpomp en knip. En ook gestript van tevoren. Geen nachtmerries of rare dingen aan overgehouden. Mijn zoontje zover ik weet ook niet.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Zo wel lekker zijn he, dan ben je er maar weer vanaf.
    Ik ben echt letterlijk en figuurlijk opengeknipt en pomp... Nou ik heb 9 weken mank gelopen en kon niet meer op mn benen staan. Hoop nu wel op een andere bevalling :)

14. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

ben vandaag ook naar de gynecoloog geweest ben nu 39 weken en 1 dag. Uitgerekend voor de 23e. Ik heb nu 1cm opening maar dat zei niets begreep ik. Als het voor dinsdag niet vanzelf kom dan moet ik even een afspraak maken om aan de monitor te gaan om te kijken hoe het ervoor staat. Vind het wel erg spannend vraag me af of het zo opeens dan begint? Blijkbaar wel maar weet echt niet wat ik moet verwachten en wanneer en ik kan niet zo goed tegen onzekerheid :( :(

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Yasmientje: Waarom moet je dan donderdag al aan de CTG? Meestal is dat als je over de 40 weken heen gaat. Is daar een rede voor?
    En vond je het een vervelend gevoel dat ze gingen kijken of je al ontsluiting had?
    Nou dat is dan toch al 1 cm. Bij sommige zit het met 39 weken potdicht..

16. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in belgie en daar gaat het allemaal een beetje anders het is ook standaard een ziekenhuis bevalling hier. Dinsdag ben ik uitgerekend en als t dan niet vanzelf is gekomen willen ze denk ik gewoon even kijken hoe het ervoor staat. De gyne heeft niet gezegd dat er een speciale reden voor was. Alles was goed met mij en de baby dus zoek er niet veel achter. Vind het wel fijn dat ik dan al mag komen voor een ctg ben toch de ongeduld zelfe en dan heb ik het idee dat er tenminste iets gebeurd. Het is nooit fijn wanneer iemand daar moet voelen vind ik maar deze keer was het gevoeliger dan de vorige keren. Ben ook al een klein beetje slijm verloren maar om het een slijmprop te noemen dar was het wel wat klein voor maar t was wel echt andes dan gewone afschijding. Dik zoals een snotje en dan groter. Smakelijke beschrijving he. Ik hoop dat het allemaal vanzelf komt de gyne zei dat de kans groter is dat het vanzelf komt dan dat ze het moeten inleiden.

17. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Hallo,
    Sinds het bezoek gister aan de vk rommelt het hier behoorlijk. Maar ja...zo lang er niets doorzet, wachten we maar rustig af.

Probleempje hier. Misschien iemand een oplossing. Wïj hebben een zoontje van bijna 2 (okt). Hij drinkt uit een tuitbeker. Zo'n tuitbeker als je een paar jaar geleden kreeg van Friso in de zwangerschapsdozen. We hadden er 2. Maar nu zijn allebei de beker kapot. In de schroefdraad is plastic afgebroken en in de bekers zitten scheurtjes van het aandraaien van de tuit. We zijn al eerder bezig geweest om hem uit een andere beker te laten drinken. Maar na een week elke nacht eruit te zijn geweest en allerlei bekers te hebben aangeboden, hebben we een andere beker even op de lange baan geschoven. Maar nu moeten wij en zeker hij wel. Iemand tips, ideeën? Of weet iemand waar je die bekers van Friso kan kopen? Ik heb Friso al gemaild en die vertelde dat de bekers niet meer gemaakt worden.
    Er verandert voor hem al zoveel hier in huis...nu ook een nog een beker is misschien niet zo handig.
    Groetjes Liesed

18. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Jann!!!! we zijn vandaag 40 weken!!!! Voel jij al iets :D
    Hier is het nog zéér rustig......

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik voel nog helemaal niks!!!!
    Heel veel zeggen dat ik morgen of zondag ga bevallen :)

20. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Ik hoop het!!!
    Ik heb sinds vanmorgen wel weeachtige pijn in mn onderbuik maar dat zal wel niks betekenen hahahahaha. Vandaag of morgen bevallen zou het beste uitkomen en anders volgende weekend weer :D

Deel Deze Pagina