Ja inderdaad, als ik lag ging het goed naar zodra ikeen beweging maakte om bv oo te staan ging het weer fout! Maar goed als het hier bij blijft, heb ik niks te klagen!
Ik ben ook al best bijna op de helft, hahaha! Gezellig om te kletsen! Op het prille begin kletste ik ook bij de januari moeders, maar toen werd de groep ineens gesplitst. Hier veel gespuug en misselijkheid gehad. Veeeeeeeeeeel meer als bij Finn en bij hem heb ik zelfs in het ZH gelegen door buikgriep. Verder al een enorme buik die erg in de weg kan zitten, Regelmatig bandenpijn, zoals GelukkigeDaphne opschrijft. Oh...em we krijgen een meisje!!!!! Zo leuk! We weten al hoe we het kamertje gaan doen, maar we moeten eerst nog geen verbouwen voor het echt vorm krijgt!
Ik ben over drie weekjes 20 weken! Ik heb de 20 weken echo over iets meer dan 2 weken, dus dat is wel fijn. Ik ben er nog steeds niet uit of we het willen weten of niet. Ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig ( mijn vriend ook ), maar hebben toch allebei ook zoiets van 'de verrassing is ook geweldig'. Dus we moeten nog even bedenk wat we gaan zeggen als ze onverhoopt het geslacht willen vertellen tijdens de echo. Ik merk trouwens dat ik erg naar de 20-weken grens, de helft, toeleef... Ik ben toch meer een mientje-ongeduld dan ik dacht ( misschien onder invloed van de zwangerschap )... Ik heb gewoon zo'n zin om het kindje vast te kunnen houden en te zien en te helpen groter groeien. Wij hebben het bedje gisteren opgehaald en gelijk, onopgemaakt, in onze slaapkamer gezet. We zijn nog druk bezig met bezichtigingen en hopen toch nog te verhuizen voor de bevalling, maar anders moeten we hier even een kamertje fabriceren ( vind het zonde om in twee huizen een heel kamertje te gaan maken, maar wil ook wel dat het er leuk uitziet ). Lang verhaal kort: Ik kan niet wachten tot ik 20+ weken ben .
Hahaha Lievemamatrix, zooo herkenbaar! wij hebben komende dinsdag de 20 weken echo (volgens mij heb ik dat al 10000000x gezegd ). Voor mijn gevoel is 20 weken echt de grens.. van het optellen (naar de 20 weken) naar het aftellen naar (ong.) 40 weken! Ofja.. verlof en daarna 40 weken. Ik kan ook niet wachten tot ons hummeltje er is! Ik heb een hele theorie waarom ik het graag wil weten wat het gaat worden (slaat nergens op maja ) Bij de eerste is alles nieuw.. nog nooit eerder gestopt met de pil, moeten wachten op 1e echte ongi, nog nooit eerder posi test gehad, nog nooit een echo gehad, dikke buik gehad enz... daarom wil ik het graag bij de 1e weten. Bij de tweede heb je veel dingen al eens mee gemaakt en lijkt het me leuk om het dan juist niet te weten (zodat dat nieuw is )... Natuurlijk wel in mijn achterhoofd houdend dat het voor een 2e ook allemaal maar moet lukken.. hebben jullie al allemaal van die mooie zwangere buikjes? Mijn buikje begint er nu net zwanger uit te zien (eindelijk ) laatst werd ik voor het eerst door een vreemde in de winkel aangesproken dat ik mooi zwanger was haha ik was helemaal gelukkig!
Ik ben het met je eens Kiewie! Die 'verassing' komt toch wel zodra je je kleintje in je armen hebt. En ik ben nogal praktisch ingesteld dus ik vind het vooral handig om te weten. Daarnaast vind ik het een mooe mijlpaal zo middenin de zwangerschap om het geslacht te horen. Vandaar dat wij ook nog niet eerder een geslachtsbepalingsecho hebben gedaan, maar wachten tot de 20-weken echo (en nu maar hopen dat het makkelijk zichtbaar is, haha). Wij laten trouwens een gendercake maken. De echoscopiste vertelt het geslacht niet, maar schrijft het op een briefje. Die brengen we dan ongelezennaar een vrouwtje die geweldig mooie taarten bakt. Zij maakt dan een taart met een blauwe of roze vulling en deze snijden we dan 's avonds met een klein groepje familie en vrienden aan! Hier heb ik nu toch ook wel een echte zwangerschapsbuik! Ik heb altijd al wel een buikje gehad (de enige plek waar ik wat voller ben), dus mensen twijfelden al een paar jaar of ik zwanger was, maar nu kan je er niet meer omheen hoor, haha. Ik ben alleen wel ontzettend aan het snoepen de laatste tijd. Appelflappen, tompoesjes, pannenkoeken.. Als ik trek heb dan maak/haal ik het gewoon hebben jullie ook zo'n vreetschurft?
'Vreetschurft'? Hahaha... Wat een geniaal woord. Die gaat mijn vocabulaire verrijken! Ik heb geen vreetschurft nog... Zo nu en dan wel 'lekkere' trek, maar meestal is dat na 1 koekje/snoepje/chipje wel gestild. Leuk zo'n gendercake! En inderdaad... wat er al eerder is gezegd:Het is ook erg praktisch het wel te weten en de verrassing is in principe niet minder groot als de kleine er is. Wat voor mij dan wel weer 'praktisch' is: Als IK het niet weet, dan kan IK het ook niet per ongeluk verklappen. Ik ben redelijk goed in geheimpjes bewaren, maar als iemand gericht vraagt: 'is het een jongen?', dan verraad ik mezelf door te gaan gniffelen.
Haha, ja ik kan ook geen geheimen bewaren. Bij ons mag dan ook iedereen het weten. Alleen de naam houden we voor ons zelf. We hebben trouwens al heel lang een meisjesnaam, maar voor een jongen hebben we nog geen idee! En ik heb het gevoel dat het een jongen wordt, haha.
@Laura1986 oh wat geweldig zo'n gendercake!! Heb ik nog nooit van gehoord, maar echt een super idee! Alleen willen wij het echt (proberen...) om het voor ons 2en te houden. Mijn vriend heeft heel nadrukkelijk laten weten dat hij alleen wilde weten wat het gaat worden als ik mijn mond kan houden (Ik ben nogal enthousiast en deel veel met de mensen om mij heen haha) Dus ik begrijp wel wat lievemamatrix bedoelt (er gaat zelfs een soort van weddenschap rond dat ik het ga verklappen ) maar ik heb me hierdoor heilig voorgenomen dat ik mn lippen stijf opelkaar ga houden! Als anderen het kunnen, dan moet ik het toch ook kunnen? Dan ben ik benieuwd of jullie een jongetje gaan krijgen! @'vreetschurft' (geniaal ) niets bijzonders eigenlijk.. alleen mijn liefde voor friet mayo (en satekroketten mayo en fikandel speciaal) en Mc Donalds hebben is gigantisch groot geworden (kwijl kwijl!) Morgen gelukkig weer frietjes dag <3
Oh hier mocht ook iedereen het meteen weten hoor. Bij Finn ook. En die verrassing hebben wij gewoon al gehad in de zwangerschap. Ik ben veel te nieuwsgierig, en dan de wetenschap dat ze het kunnen zien is voor mijn dat gewoon de druppel! Hahaha! Ik vind het ook zo leuk om te weten. Nu als ze dan zit te schoppen, zeg ik in mn hoofd 'Hey meisje'. En we hebben de naam ook al weer snel. (ongelooflijk...we vinden nooit dezelfde namen leuk, maar bij Finn en nu ook was het meteen raak!) Hier geen vreetschurft...hahaha, maar dat komt doordat ik nog steeds misselijk ben en soms overgeef. ben ook nog niet aangekomen maar zit nog 3 kilo onder mn startgewicht. @Kiewie...hahaha een weddenschap! Geweldig! Ik zou het dus echt niet voor me kunnen houden! Mijn schoonzus wel. Die zei tegen iedereen dat ze het niet konden zien en dat ze het dus niet wisten, terwijl ze dus wel wisten dat het een meisje was. En ik heel de zwangerschap praten over mn neefje...hahaha!
sorry ben ik weer.. ben weer even heel hyper.. morgen 20 weken echo en ik ben zenuwachtig!! Niet dat ik me zorgen maak, maar ben gewoon zo benieuwd wat we gaan krijgen! Het maakt me helemaal niets uit, maar ben zo benieuwd of er een meisje of jongetje in mij groeit Wie had er morgen nog meer de 20 weken echo? Best een deel geloof ik?
Hey Kiewie, Ik heb ook morgen DE echo! Ik ben ook ontzettend zenuwachtig! Hoelaat heb jij hem? Ik om half 9. Het geslacht weten we echter pas (hopelijk) 's avonds aangezien we een gendercake laten maken. Zooo spannend! Het voornaamste is natuurlijk dat het gezond is, maar ik ben optimistisch!
Ik heb hem morgen ook!!! Wij zijn om 09.00 uur aan de beurt. Ik ben ook zoooooo nieuwschierig.....! Als we het morgen weten gaan we shoppen voor de kleine! Houden jullie het stil of mag idereen het al weten? Wij gaan het proberen stil te houden..... met na druk op proberen! Hihih
Spannend meiden, veel succes en genieten van de mooie beelden morgen!. We zijn er nog steeds niet uit of we het willen weten. Eerst absoluut niet, maar nu ik op dit forum al die echo's heb bekeken en voor mezelf keek of het een jongen of een meisje werd, heb ik een vrij duidelijk beeld van wat er mogelijk in mijn buik zit nav de echo van 12 weken. Niet dat dat al helemaal goed duidelijk is maar volgens mij wordt het een ......hihi. Ben ook "bang" dat ik het zelf ga zien tijdens de 20 weken echo, dat ik er bewust naar ga kijken.Papa wil het niet weten maar als ik het dan lijk te zien..mmmm. En de echoscopiste had het tijdens de echo met 12 weken de hele tijd over de baby en zei op het laats 1x ..... Vriend heeft dit gehoord, het is mij ontgaan.
Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad Alles was in orde! Hoofdje, hersenen, rugje, organen, hartje, botjes, lipje alles zag er goed uit. En het is gelukkig nog steeds een meisje!
@agnes, fijn te horen dat alles goed is! Ik hoop dat morgen ook alles goed is met de kleine van ons... Begin me er nu een beetje zorgen om te maken.. Tot nu toe heb ik me daar helemaal niet druk om gemaakt.. Naja.. Kan toch niet meer doen dan wachten! Heb me wel voorgenomen dat ik pas op t laatst van de echo te horen wil krijgen wat het is, eerst het belangrijkste bekijken dat ons ukje gezond is. Wij hebben morgenavond pas de echo, om 18:15 uur... Pff lijkt wel een eeuwigheid te duren hahaha Lieve dames, allemaal heel veel succes en plezier morgen! Al zal ik morgen overdag regelmatig hier te vinden zijn :-D
Gezonde spanning hoort erbij! Ik was zelf ook zenuwachtig. Gelukkig hadden we een hele fijne echoscopiste, die echt de tijd nam om alles goed uit te leggen? Veel succes dames! Komt vast goed
Ahh! De eerste dames (van vandaag ) hebben de 20 weken echo al achter de rug! Hoe was het? @Laura die gendercake vind ik echt geweldig! Ik weet niet of ze dat bij ons in de buurt ook doen.. misschien wel leuk bij een 2e of 3e! Toch wil ik ook wel ooit eens meemaken hoe het is om zwanger te zijn en het geslacht van je kindje niet te weten... al lijkt me dat 'verschrikkelijk' hahaha ik ben zoooo nieuwsgierig
Het was geweldig, kreeg er gewoon een traan oog van! Morgen moeten we om half 12 naar het ziekenhuis, het hoofdje is te klein..... veder is alles goed! We weten ook wat het is! En we zijn er supper blij mee!! Het kindje is heel erg bewegelijk, merk er niks van want mij placenta ligt aan de voorkant! Ik hoop dat het bij de rest ook goed is gegaan ,en voor wie nog moet SUC6!
Hoi hoi! Vanochtend hebben we DE echo gehad en alles zag er perfect uit! Helemaal happy natuurlijk! Ze heeft een foto gemaakt van het geslacht (terwijl wij onze ogen dicht hadden) en die heb ik nu gebracht naar het vrouwtje die onze taart gaat maken. Wij hebben gewoon via via iemand gevonden die taarten maakt als hobby. Er zal vast ook wel iemand bij jou in de buurt zitten Kiewie Hier een foto van het profiel. Ik vind het nu al een knapperd, hihi. Bekijk bijlage 267471