Onregelmatige hartslag baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wenteboekhorst, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Hoi allemaal,

Momenteel ben ik 34 weken zwanger en afgelopen maandag heeft de verloskundige een overslag geconstateerd in het hartje van de baby. Hierdoor ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG. Deze vertoonde een onregelmatige hartslag waardoor ik een verlengde CTG heb gekregen van een uur. Na ongeveer 40 min. hebben ze deze CTG al stop gezet omdat het er naar zeggen goed uitzag. Toch heeft de gynaecoloog besloten om de zorg van de verloskundige per direct over te nemen en een afspraak te plannen met haar en een kindercardioloog om het hartje nader te onderzoeken.
    Ze heeft me gezegd dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken omdat dit vaker voorkomt en waarschijnlijk onrijpheid van het zenuwstelsel betekent. Het is zelden een echte hartafwijking.

Toch kan ik het niet uit mijn hoofd zetten dat er misschien toch iets met ons kindje aan de hand is, ondanks dat de 20 weken echo geen afwijkingen vertoonde en de verlengde CTG goed was. Ik ben er nu dus ook constant mee bezig of de baby nog wel genoeg beweegt en heb hierdoor geen rust in mijn hoofd. Ik heb pas volgende week donderdag een afspraak met de gynaecoloog en over drie weken komt de kindercardioloog pas mee kijken. Hoe ga ik dat volhouden?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Vervelend meis! Snap dat je zo in onzekerheid zit! Bij mn schoonzus was het hetzelfde. Ook onregelmatig bij 35 weken. Ook gyn erbij gehaald. Uiteindelijk is het hartje uit zichzelf weer prima gaan kloppen na een week, inmiddels is hij geboren en geen problemen! Dus kan niks te betekenen hebben!! Al is het logisch dat je je zorgen maakt.
    Ik denk dat het verstandig is om niet te gaan Googlen wat het allemaal zou kunnen zijn, maak je jezelf alleen maar gek mee. Misschien de gyn. bellen dat het je zoveel onrust geeft, of ze je iets kunnen geruststellen? Snappen ze echt wel, ook al kunnen ze de afspraken ws niet eerder laten komen.

Ieder geval veel sterkte! En ik duim voor je dat het allemaal goed is!!

3. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hier sloeg het hartje ook steeds over, ben toen met 36 weken doorgestuurd naar de gyn, uur aan ctg gelegen, uitgebreide hart echo gehad, en bij beide was inderdaad steeds te zien dat ie oversloeg, maar volgens gyn is dat heel normaal en dus niks aan de hand.
    Afgelopen maandag weer bij vk geluisterd, en nu slaat ie al nie meer over. (bijna 39 weken)

Snap dat je super ongerust bent, maar vaak is het echt onschuldig, en is het (volgens gyn) na de bevalling over.

4. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Ik ben met 24 weken zwangerschap van ons 3e kindje doorgestuurd naar de gyn ivm onregelmatige hartslag. Ondanks dat het CTG toen niets liet zien heeft de gyn toch besloten me daar onder controle te houden. Ons meisje heeft nooit meer een onregelmatige hartslag laten zien en heeft na de geboorte hier ook nooit geen last van gehad. En ja... ook ik was natuurlijk ontzettend ongerust. Hoop voor je dat het allemaal net zo loopt als bij mij en dat je binnen een paar weken een gezond kindje op de wereld zet! Succes!

Deel Deze Pagina