Ik ben eindelijk morgen aan de beurt, en hoop ik net zo een mooi bewijs te krijgen als jullie hier Moet om 11.30uur in het zieknhuis zijn, redelijk vroeg gelukkig.
Ik heb mn echo ook morgen. Heel spannend, ben nu zo bang dat er toch iets mis is of zo. Geen hartje of een buitenbaarmoederlijke. Op zich geen enkele aanleding voor maar op de een of andere manier wil het niet uit mn hoofd...
Anne, die foto die jij in je album hebt staan van 3/4 weken, is die met een inwendige of uitwendige echo gemaakt?
Nou het was gewoon super, alles was goed. Nekplooi meting was ook prima. de beeb was heel bewegelijk en we hebben alles mooi kunnen zien. Foto staat in mijn album. succes en geniet ervan voor diegenen die nog moeten. xx
Nou, na een dikke week afgeteld te hebben is het morgenochtend zo ver: naar de gyneacoloog. Ik kijk er naar uit, maar vind het aan de andere kant ook doodeng, want wat als het niet goed is? Nog 1 nachtje slapen en weten we meer...
Mijn echo was goed! Er was een kindje en het hartje klopte. De echo was uitwendig en mijn volle blaas was meteen goed zichtbaar. En toen kwam de baarmoeder met een donker vlekje met daarin een wit boontje! Het duurde even voor ik een hartje zag. Ik zei al tegen de dokter al "maar ik zie geen hartje" en toen zei hij: "je bent te ongeduldig". Even later zei de dokter dat hij het hartje zag! Ik even later ook. Mijn man trouwens niet, het was niet zo duidelijk als ik verwacht had. Ik kon het niet steeds terug vinden maar de dokter gelukkig wel! Alles ziet er dus goed uit. Mijn kindje is nu 2,1 cm en dat kwam precies overeen met de uitgerekende datum (ik had zelf gedacht dat mijn eisprong iets later was maar kennelijk toch niet..). Ik ben de hele dag nu heel hyper en daarna weer moe, emotioneel ook trouwens, krijg tranen om werkelijk de gekste dingen. Ik ben zo gelukkig!
Zo... Onze eerst echo zit erop. In eerste instantie dacht mijn verloskundige dat ik al 10 of 11 weken zwanger ben omdat mijn baarmoeder al vrij hoog zit en goed te voelen is. De echo wees echter anders uit. Toch ongeveer 6 en een halve week. Erg kort dus. Er was ook bijna niets te zien. Mijn baarmoeder met vruchtwater, een moederkoek en iets wat leek op een haartje. dat zou dan ons kindje zijn. Toch wel heel grappig om het mee te maken ookal was er praktisch niet te zien. Over twee weken hebben we opnieuw een echo waarop we dan wel iets kunnen zien zei hij. Dat we ook geen hartslag zagen komt natuurlijk omdat het een uitwendige echo was. Ben dus nog niet echt gerust gesteld maar komt allemaal goed denken we dan.
Hier geen goed nieuws. We komen net van de gyneacoloog af en er was een zeer klein vruchtzakje te zien waardoor hij dacht dat ik zo'n 4 a 5 weken zwanger zou zijn i.p.v. 8. Ik vertelde hem dat dat niet kon omdat ik met ovutesten precies had gewerkt en ik dus zo'n 8 weken ongeveer moet zijn. Onze angst werd werkelijkheid toen hij zei dat ik dan hoogstwaarschijnlijk een vroege miskraam heb gehad. Ik heb de hele wachtkamer bij elkaar gehuild. Volgende week moeten we terug en gaat hij weer kijken. Maar ja, we weten het eigenlijk al. We waren juist zo blij dat ik zwanger was en helemaal aan het idee gewend. Weg roze/blauwe wolk. Een verdrietige Marie
jeetje marie, wat erg voor jullie meis! Kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Ik leef met je mee... sterkte
de kans is bijna nihil dat het zich later heeft ingenesteld omdat ik bijna precies weet wanneer ik bevrucht ben (door ovutesten) en het vruchtzakje was veel te klein bij een zwangerschap van 8 weken. Ik ga dus eerlijk gezegd uit van het slechtste scenario....