Hallo allemaal! Wat ik me afvraag..... Ik was zelf 9 pond en een dikkertje, en mijn vriend was ook 8 pond. Heb je dan meer kans dat je zelf ook een zware baby krijgt? Hellepie.....
Dat hoeft totaal,niet mijn ex was bijna 10 pond ikzelf 8 pond ons kindtje was 6,5 pond dus wil echt niks zeggen
heb geen idee om het bij iedereen zo is, of toeval. mijn schoonzusje is vorige maand bevallen van een dik meisje, en zelf was ze bij de geboorte ook dik. ik was de langste en de slankste van alle 4 de kinderen die mijn moeder heeft gekregen. van mijn vriend weet ik het niet zo goed, mijn schoonmoeder is helaas overleden dus kan niks vragen over vroeger. maar onze zoon is ook erg lang/slank. (kan natuurlijk nog bijtrekken en alle kanten op gaan voor de bevalling. maar het is een flinke zeggen ze steeds
Ik was zelf 9 pond en mijn dochter was gewoon netjes 7 pond. Ik was ook bang dat ik een enorme baby zou krijgen, maar dat viel dus erg mee
Ik was zelf 7 pond en mijn man was 11 pond en onze kids zijn allebei vanwege grootte ingeleid met 38 weken en wogen toen dik 8 pond allebei.. dus ja hier was het wel maar is geen ramp hoor...
Ik was 9 pond en mijn man 7 pond en heb twee keer een 8,5 ponds baby gekregen. Hier klopt het dus wel.
Ikzelf licht gewichtje maar mijn zoontje 8,5 pond. Vriend ook niet extreem groot dus hier toeval denk ik?
Onze zoon was 4170 en was daarmee de lichtste baby ooit in onze familie. Ik zelf was zwaarder. Mijn broer helemaal: bijna 10,5 pond. Mijn moeder heeft twee zware kinderen. Haar zus heeft twee zware kinderen. Mijn oma en haar zus hebben ook ieder twee zware kinderen en ze waren zelf ook aan de maat. Ik vind dat een beetje erg veel toeval. Dus ik heb in ieder geval in onze familie wel het gevoel dat er sprake is van een soort erfelijkheid.
Hier man en ikzelf 5 pond, dochters 8 pond. Daarmee beduidend zwaarder als dat wijzelf en of onze broertjes en zusje waren. Maar bijv weer niet zo zwaar als dat oma aan de ene kant was (10 pond). Zegt hier in de familie tot nu toe dus niets behalve dat meisjes in mijn buik blijkbaar allemaal tot een gram of 4000 groeien haha.
Hoop niet dat dat voor mij geld als ik zwanger word! Mijn overgroot opa was 12,5 pond haha Edit: typefoutje
Dat was mijn vader ook en mijn oom zelfs 14 pond. Er zit echter wel een verschilletje in. In die tijd werd er niet gekeken naar zwangerschapsdiabetes en het kan dus heel goed zijn dat je betovergrootmoeder hier last van heeft gehad.