wie telt er ook mee af....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naverona, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Sam:das mooi dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Senna: jee das wel een flinks al dan ja..

Krissefeur welkom ;)

Hier kreeg ik de groeimeting tegelijk met de GUO's ons zoontje heeft het DWS en daarom werd dit kindje elke 4 weken helemaal gescreend en als ze dan toch aan het kijken zijn deden ze gelijk ook groei metingen ;)

Hier is het gewicht geschat rond 3200/3300 gram bij de geboorte.

Ze zeggen ook vaak dat het gewicht bij de 20 weken echo en dat x 10 het geboorte gewicht ongeveer word.
    Maar goed elk kind groeit anders

Hier was de beeb met 20 weken 330 gram

2. naverona

naverona Actief lid

26 apr 2011
    249
    0
    0
    admintratief/secretarieel medewerkster
    Nieuwpoort
    zooo dr is aanrdig weer wat bijkgeschreven...meost even bijlezen hahah..

nieuwe dames welkom...!

carulli snap dat je bang/nerveus bent voor de ks..zou ik denk ik ook hebben..

Jaaa senna ben toch zo benieuwd naar jou beebje en hoe zwaar het is...;)

ik oet zeggen ik heb over een dikke week pas weer controle int zh maar ben er nu nog niet echt zenuwachtig om, maar dat komt in de auto onderweg wel haha..ik hoop toch zoo dat ze de 2500 gram voorbij is volgende week...dan mag ik veilig bevallen..

Ja idd het is erg krap binnenin en heb zooveeeeel steken met lopen..vooral ook bij mn blaas alsof ze erdoorheen wil haha..ik denk indalingsweeen maar zeker weten doe ik het niet omdat de andere twee pas met de bevalling zijn ingedaald ik zou niet weten hoe het voelt.

hebben jullie ook een datum waarvan jullie dneken ja dat gaat m worden??ik wordt ingeleid tussen 36 en 38 weken ergens maar heb nog geen datum..ik vermoed zelf de 28ste hihi..

xxxxxx

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Naverona: hier is de datum van de ks al bekend ;)

Hoop voor je dat de beeb het gewicht bereikt heeft zodat je veilig kunt bevallen.

4. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Hee meiden,

Ik heb ondertussen ook wel de nodige ongemakken van de zwangerschap hoor.... maar ik hoop toch dat de kleine pas komt als ik rond de 40 weken ben! Ik vind de hele zwangerschap al zo snel gaan dus die laatste weken kom ik ook nog wel door!

Ik heb trouwens morgen de groei-echo. Onze kleine vent heeft de hele zwangerschap ongeveer een week in groei voorgelopen. De laatste echo was een pretecho met 27 weken. Ik ben dus benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld heeft!

Groetjes, Minnie

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Caruli, wanneer of wil je dat niet verklappen ;)

Dat van die 20 weken echo wist ik niet (en weet het gewicht ook niet) ben benieuwd of dat dan ook uitkomt!

Hier groeide ze eerst 1 week voor , ff later 2 weken en weer een aantal weken later lag ze 3 weken voor.. dus als je daar naar kijkt dan zou dat rekensommetje geen zin hebben (iig niet voor ons ;) )

Navarona, de 28e schiet ook al lekker op!!

Sam, fijn indd.. Al is er nog nooit een baby blijven zitten ;)
    Maar snap het wel hoor, heb nu ook wel extra spanning en zorgen omdat ze zo groot is.

6. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hallo!

@ Sam: ben wel benieuwd wat ze met die getallen bedoelen dan! Gemiddeld is 50 en jij zit op 67? Ben benieuwd! Misschien de omtrek van het buikje? Dat deden ze bij mij 2 weken geleden wel opmeten met de groei echo.

@ Minnie: hoe was het vandaag met de echo?

Hier alles goed, lekker uitgeslapen vanmorgen tot 10.00. Nu lekker in huis wat rommelen. Zijn jullie ook zo graag op de babykamer?? Ik ga er elke dag wel een paar keer heen! Gewoon even kijken :D

7. Minnie78

Minnie78 Actief lid

16 jan 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    hoi hoi,

Groei echo was goed! Ons kindje heeft een mooi gemiddelde. Gewicht is nu ongeveer 2440 gram!
    Verder zag alles er netjes uit!

Hier vannacht weer slecht geslapen.... Veel wakkeer geweest en bandenpijn met draaien.... pffff.... nog even volhouden maar!

Groetjes, Minnie

8. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Fijn dat alles goed was! Lekker van geniet. Mooie beelden?

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Minnie: mooi gewicht hoor, fijn dat alles er goed uit zag ;)

Hier vandaag een onrustige buik en meer afscheiding...
    Hopelijk willen de kids vanavond optijd gaan slapen.

10. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Krissiefeur, dat had ik bij de eerste ook heel erg, hele tijd op de babykamer, ff kijken, geur opsnuiven en lekker rommelen daaro.

Nu heb ik dat eigenlijk helemaal niet.. iig niet zo als bij de eerste.. misschien toch dat je het allemaal een keer hebt meegemaakt? weet het eigenlijk niet.

Hier is het heel onrustig, veel harde pijnlijke buiken. (werd er wakker van) veel slijmverlies.. voel me ook onrustig. Heb het idee dat ze misschien nog wel uit zichzelf gaat komen een deze dagen.. maar we zullen zien. :)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Senna: jij ook al.
    Heb heel de zw al het gevoel dat de beeb de ks datum niet gaat halen. Ben benieuwd.
    Jij word anders volgende week geholpen toch?

12. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Yep dinsdag.. en wanneer is jou ks datum?

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ah oké. Je kunt echt al aftellen.
    Hier is de datum geheim.. Hij ligt tussen week 38 en 39.4 ;)

14. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi allen!

Ik ben vandaag weer voor APK geweest, bloeddruk was paar weken terug te hoog. Toen weer goed gedaald en vandaag de onderdruk weer te hoog. Er is al eens gesproken over inleiden, wordt nu wel serieus over na gedacht. En dan in week 37 of 38. Moet over 2 weken weer komen en dan wordt er verder overleg gepleegd! Wel spannend hoor! ;)

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh spannend dan zeg. Ben benieuwd of je dan ingeleid word.

Dadelijk zijn jullie mij allemaal voor ;)

Senna: ben jij er al helemaal klaar voor?
    Nog even van het weekend genieten enzo.

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Spannend krissiefeur!

Carulli, jullie houden het dus geheim! Nou spannend dus! Schiet ook al mooi op voor jou!

Ja laatste weekendje met zn drieeen, heel raar.. ben wel een beetje zenuwachtig.. hoop nog steeds dat ze uit zichzelf komt.. zo niet dat alle gerommel wel iets heeft gedaan en niet dat het nog een paar dagen gaat duren.. maarja we zullen het vanzelf zien!

Je hebt het niet voor het zeggen he.. haha.

Ben wel de hele tijd aan het denken of ik niet iets vergeten ben>?

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    spannend allemaal zeg bij jullie!
    Jullie gaan allemaal over niet al te lag bevallen!

@ senna
    Geniet nog ff van je weekendje!:D

Hier stiekem wel jaloers op jullie...
    Ben het zooooooo zat!:( heb er echt geen zin meer in
    Stiekem hoop ik elke keer als ik krampen krijg oid dat het misschien wel het begin s...:)
    Weet k moet ik niet doen want dan duurt het nog langer... maar het is zooo moeilijk haha

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Dat kan ik me heel goed voorstellen hoor Sam. Ik ben eigenlijk ook wel blij dat ik niet tot 42 weken loop, dat lijkt me echt vreselijk, vooral als je zoveel klachten hebt.. en ik vind het nu ook echt zwaar.. Nu heb ik ook een hele grote buik die al 40 weken is.. en geen buik van 36 weken.

Ik hoop dat het voor jou ook snel zo ver is!! Hopelijk besluit je kleintje om meteen met 37 weken te komen. Als je het zo bekijkt hoef je nog maar een week en 1 dag ;)

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    jaa kan me voorstellen dat je het niet erg vind om tot 42 weken door te lopen:p

Ooow k heb gelukkig geen hele grote buik over in t algemeen...
    Alleen tsjaa.. 20 kilo aankomen haha en in mijn ogen voor mijn doen wel een grote buik! haha

Maar jeetje.. pff hoe groot zou je buik wel niet worden als je echt nog 4 weken zou moeten ofzo!:$

Hmm tsjaa.. de kleine komt vast niet met 37 weken ofzo.. met dit heb ik altijd t gevoel als je iets graag wilt.. dan geeurt het niet haha..
    En de gedachte dt ik nog max 6 weken zou moeten!!
    6 weken!!:$ haha

en klachten.. tsjaa.. geeeen idee eigenlijk wat er nou wel en niet echt bijhoort.. of dt t miss door de bi komt... maar het zal vast allemaal wel normaal zijn.. (behalve dt t lopen me niet zo goed afgaat en vooral het opstaan niet maar goed) dus ik heb ook geen reden om te vragen of het misschien eerder kan ofzo ;)

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    okee... wie van jullie kan me even met voeten op aardei zetten:)

zit dus net iets te lezen over zwangerschapsvergiftiging...
    Syptomen:
    opgezwollen handen en voeten
    pijn rechts onder aan de ribben
    pijn en een gezwollen gevoel bovenin de buik
    het zien van lichtflitsen of sterretjes, vooral na het plotseling opstaan
    vingers die tintelen

Oow en zag nog ergens anders iets over wazig zien ofzo... heb ik dit wel niet altijd... maar soms dan moet ik echt even een paar keer knipperen... omdat het dan wel wat wazig is...

Okee.. hou dus behoorlijk wat vocht vast in handen en voeten..polsen ook trouwens..
    Pijn rechts onder me ribben...(maar dacht dt dit gewoon kwam omdat alles groeit en ik een soort van afgekneld word van binnen?:p)
    En heb vorige week 2x gehad dat ik soort van zwarte puntjes zag 'ronddwarrelen' voor mn ogen...

Nu zijn dit maar 3 dingen die kloppen.. maar op de een of andere manier krijg k t er wel een beetje warm van....:)

Maar hoef me vast geen zorgen te maken toch?:)
    Heb geen hoge bloeddruk oid..

Deel Deze Pagina