Hou je rekening met verwachte bevallinsdatum?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Samba, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    Hallo alle zwanger willen wordende vrouwen of vrouwen met ervaring.

Om maar even met de zaken ver vooruit te lopen heb ik de volgende vraag.

Hou je met zwanger proberen te worden rekening met de uitgerekende datum van de bevalling? Het zit zo

Mocht ik zwanger worden tijdens mijn vruchtbare periode in maart dan zou ik uitgerekend zijn op 5 december 2010
    Mocht ik zwanger worden tijdens mijn vruchtbare periode in april dan zou ik uitgerekend zijn op 31 december 2010
    (noem het een toeval:$)

Natuurlijk weet ik dat de kans klein is dat het kind daadwerkelijk op die dag geboren wordt maar het zit dan wel precies in de feest maand zeg maar.....

Ik ben niet van plan om 2 maanden te gaan pauzeren. (ik klus gewoon lekker door;)) Maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken?

2. Stimpy79

Stimpy79 Lid

Jan 26, 2010
    97
    0
    0
    NULL
    Gewoon doorklussen, ik zou ook niet stoppen,want als het deze maand niet raak was geweest was ik ook gewoon door gegaan!!

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik houd er ook absoluut geen rekening mee. Mijn moeder heeft al gezegd dat ik nog eens ga bevallen in de drukke (dure) maanden. En dat is bij ons van half okt t/m eind december dussss... :D Ik heb haar al gezegd dat ik mijn best doe hahaha!
    Ik reken het wel uit, maar meer ter nieuwsgierigheid... niet om te plannen.

4. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

Aug 18, 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    ik hou er ook geen rekening mee zal al blij zijn als ik eindelijk weer zwanger wordt ook al moet ik bevallen op 5 dec of 31 dec haha heb ik de wel voor over:D

liefs

5. Samba

Samba Bekend lid

Dec 5, 2009
    659
    0
    0
    hahaha IDD zo denk ik er ook over!

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dus wel, mocht ik deze maand zwanger raken (wat ik niet denk) dan zal het kind in november geboren worden, en daar heb ik geen problemen mee, maaaar de maanden december/januari/februari zijn voor mij de NO-NO maanden.. ik wil niet dat mijn kind in deze maand geboren wordt. Mijn jongste dochter is al van december, januari vind ik gewoon een rotmaand, feb is mijn vader jarig en de rest vind ik wel oke.. maar ach we zien wel.. mijn man en ik zijn niet meer zo secuur met anticonceptie, dus mocht het toch raak schieten, dan het zij zo..

7. narcisje80

narcisje80 Actief lid

Oct 22, 2009
    498
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey,
    Ik denk dat ik er wel rekening mee ga houden (zeg ik nu heel stoer. Eerst zien dan geloven:D). Dit ook doordat mijn jongste begin jan. ook nog eens 4 word. Toch ook wel een heel bijzonder feest dat ik alle aandacht wil geven.
    Ach ja, eerst maar deze twee rondes afwachten. Misschien zeg ik tegen die tijd; wat maakt het uit, we gaan er gewoon voor. :D Denk eigenlijk dat die kans ook erg groot is.

Liefs.

8. T84

T84 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    2,575
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hou er ook geen rekening mee.. maar reken het wel uit, maar alleen omdat ik dan nieuwsgierig ben..
    Ik weet wel dat als het eventueel op een feestdag geboren wordt iets minder leuk is voor het kind. Mijn zus is op 2e kerstdag jarig.. en die heeft het lang niet leuk gevonden..

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik hou er geen rekening mee. Als ik het voor het zeggen had zou ik het lieft niet willen dat ik in December beval want dat is al zo'n dure maand qua feestdagen en mijn man is dan ook nog eens jarig. Maar ik heb het niet voor het zeggen en we gaan gewoon door met klussen, dus mocht het December worden dan geeft het helemaal niks! :p

10. paultje80

paultje80 Lid

Jan 21, 2009
    92
    0
    0
    Helaas is dit een luxe vraag waar ik geen rekening mee kan houden, na anderhalf jaar bezig zijn maakt het me niet uit wanneer ik beval, ALS ik maar een keer beval. Sorry, ik weet dat ik een beetje gefrustreerd klink, maar ik moet het gewoon even kwijt :)

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben vijf jaar op een kindje moeten wachten, dan kan het je echt niet schelen in welke maand het geboren zal worden, welk jaargetijde of welk sterrebeeld het heeft! Zwanger worden en een gezond kindje krijgen is zo'n groot wonder!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helemaal mee eens hoor! Zo denk ik er ook over. Ben al sinds oktober 2007 bezig. Ga er echt geen rekening mee houden in welke maand ik zou kunnen gaan bevallen. Zou al heel erg blij zijn dat ik mag bevallen.

13. Seth

Seth Niet meer actief

Denk trouwens dat er toch moeilijk rekening mee te houden is......
    kindje kan geboren worden vanaf 37 weken tot 42........ dat is al een speling van 5 weken......!!

Dan kun je ook nog eens de "pech" hebben dat je kindje weken vroeger komt....
    ken iemand die in januari uitgerekend was.... en november bevallen..... en komt wel vaker voor...

Dus tja... het kindje bepaalt toch....

14. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik zou het geweldig vinden om op 5 december of 31 december te bevallen...zou namelijk betekenen dat ik dit jaar nog zwanger zou raken na 2 jaar proberen;). Nee echt hoor, ik vind het nu na 2 jaar veel belangrijker dat ik ooit mag bevallen en dan maakt de datum, het jaargetijde of het geslacht mij geen reet uit.

Maar voor de rest moet iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft.

15. JudithA

JudithA Actief lid

Jun 12, 2009
    128
    0
    16
    Absoluut niet. Geboorte van een kindje wil ik niet berekenen. Voor alles valt iets te vinden... Als een gezond kindje geboren wordt op b.v. 5 ddecember of wat voor "feestdag"dan ook is toch prachtig. Stel je krijgt een miskraam dan had je toch niets liever gehad dan dat je kindje er gewoon was op 5 dec...

16. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Er waren vorig jaar serieus mensen die zeiden of we niet een IUI poging over gingen slaan i.v.m. de planning van de geboorte....Wij waren al lang blij als het een keer zou lukken. Bovendien kun je dat soort dingen toch moeilijk plannen, zometeen is je baby 2 maanden te vroeg of zo...

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    nee hoor hier hou ik geen rekening mee.
    het is een wonder dat je een kindje mag krijgen!

18. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Als ik deze ronde zwanger zou worden, ben ik uitgerekend op mijn geboortedatum :p
    Maar nee ik houdt er geen rekening verder mee :) Ga geen maand overslaan, een bevaling kan immers ook 2 weken eerder of later plaats vinden :)

19. Roos36

Roos36 Bekend lid

Feb 1, 2010
    581
    0
    0
    Wat een grappig topic. Tot ik dit las moet ik eerlijk zeggen dat ik er nog nooit over had nagedacht.
    Maar ik ga het ook niet doen want ik vind het zo'n cadeau om weer zwanger te mogen worden en de rest maakt me dus niet uit.

Onze eerst is echt waar OP 1 APRIL GEBOREN..
    Nou hoe vaak ik daar door in de maling word genomen wil je niet weten. Ik doe het van tevoren zelf en dan zeggen ze meestal: 'oo dat wilde ik net zeggen, flauw he'. haha.

Verder is het een prachtige maand hoor. Ik blijf het alleen grappig vinden omdat mensen mij nooit meteen geloven.

20. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Heb er geen rekening mee gehouden! En het is toch maar afwachten wanneer je zwanger wordt, ik was dan toevallig in ronde 3 zwanger, maar ik zou geen ronde overslaan omdat toevallig dan de bevallingsdatum niet uit zou komen, hihi!

Share This Page