na ontdooiing cryo weer opnieuw invriezen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mummie2b80, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Ik ging voor een tp van een cryo naar het ziekenhuis en kreeg te horen dat er twee goed waren ontdooid, zaten bij elkaar in een rietje. De dokter stelde mij voor de keuze om de ene cryo \(ik wil er maar 1 teruggeplaatst hebben) opnieuw te laten invriezen. Dit is een nieuwe methode met goede resultaten, maar nog in beginstadia.

Iemand ervaring mee en van gehoord.
    Ik moest meteen beslissen en heb het laten doen. Meer kans. Nu heb ik opeens nog drie kansen ipv 1. De dokter zei dat wij een goede kasn maakten omdat al onze cryo's nog goed waren ontdooid en sterk waren.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nog nooit van gehoord, maar waarom vriezen ze bij jou dan niet 1 per rietje in???

Want dat doen ze bij mij wel zo, zo hoeft er nooit tweemaal ontdooid te worden of een embryo "vergooid" te worden.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb geen ervaring ofzo maar wil jou gewoon heel veel succes wensen !!
    groetjes

4. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Ik heb 3 jaar geleden een ivf gehad en daaruit is mijn dochtertje geboren. Toendertijd vroren ze nog per 2 in. Nu inmiddels 1 per rietje, maar mensen die nog van de oude lichting komen.....bieden ze nu dit alternatief. Het is nieuw en ze hebben goede hoop. Ik heb veel vertrouwen in deze kliniek, dus ik ga het gewoon proberen!!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze hebben onze 8 cryo's per ongeluk in het UMCG per 2 in een rietje gedaan. Dat was totaal dus niet de bedoeling! Ze zouden ze per stuk in gaan vriezen (zo stond het ook ons dossier vermeld). Eind vorig jaar hier een gesprek over gehad. Zij hebben het voorstel gedaan om, mochten wij aan een tweede toe zijn, gewoon een rietje te ontdooien en 1 terug te plaatsen. De andere zouden ze dan opnieuw gaan invriezen.
    Het UMCG zei inderdaad dat nog niet zeker is wat de resultaten zijn als ze het opnieuw zouden invriezen. Daar is nog weinig onderzoek naar gedaan.

6. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Ok! misschien is er in die paar maanden het een en ander gebeurd en onderzocht. WE gaan het maar gewoon proberen. Als deze goed ontdooit dan is er evenveel kans als met een normale cryo. Als he tniet goed ontdooid, dan ontdooien ze het laatste rietje en is er ook niets aan de hand.

7. Miepi

Miepi Niet meer actief

Ik zit in het VU Amsterdam en daar vriezen ze per 2 in omdat het te veel geld kost om ze per stuk in te vriezen. Wij hebben dus helaas de keuze moeten maken om 1 cryo te laten gaan. En het betekende ook dat we maar 2 tp hebben gekregen terwijl het er 3 hadden kunnen zijn. Ze vertelden wel dat ze er mee bezig waren om ze per stuk in te vriezen, maar dat dat in de toekomst zou zijn.
    Maandag mogen we weer voor een verse tp, ik zal eens vragen of ze hun protocol ook al aangepast hebben! Dat zou natuurlijk geweldig zijn!
    Het verbaasd me trouwens wel dat ze niet overal hetzelfde protocol gebruiken, iedereen zou toch gelijke kansen moeten krijgen?!
    Maar voor jou natuurlijk fantastisch, héél veel succes!

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Vindt het erg apart dat ze het zo doen in het VU, want ik zit in het UMCU en hun doen het wel per rietje, godzijdank! Het is toch hartstikke zonde om telkens een emmy te laten gaan?

@ TS, aha, dan snap ik het meis! Ken het zelf niet, maar ze zullen er vast goed onderzoek naar gedaan hebben :D. Ze zijn zo ver tegenwoordig!

9. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Wat gaaf! Bij ons hebben we vorige keer een goed embryo weggegooid omdat ze per 2 ingevroren zitten maar ze bij mij -omdat ik 30 ben- maar 1 willen terugplaatsen...

10. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    ja is zeker gaaf. Volgens mijbiedt dit voor een heleboel stellen weer perspectief als alles goed gaat.
    Ik houd jullie op de hoogte hoe het bij ons gaat. Misschien kunnen jullie er wat mee bij jullie ziekenhuis.
    gr

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    succes!!
    Xx<M

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Mummie; Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik vind het ook een goede beslissing om de cryo weer in te laten vriezen. Idd wat je zelf zegt, meer kansen. Daarnaast help je zo ook mee om dit proces verder te laten ontwikkelen. Als ze zo het invriezen kunnen verbeteren en mensen meer kansen te geven om zwanger te worden is dat toch fantastisch!

Deel Deze Pagina