Eisprong en nog geen menstruatie gehad..??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Roos36, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje. Na het verwijderen van mijn koperspiraal 6 weken geleden ben ik nog niet ongesteld geworden. We proberen zwanger te worden. Ben het niet hoor. Meerdere testen gedaan.

Nu ben ik sinds zaterdag begonnen met ovu testen van Sensitest. Ik had elke dag een licht dun streepje. Gister leek ie iets duidelijker, voor de zekerheid geklust. Nu is ie bijna weg. Doe er straks nog eentje.

Mijn vraag is: Kan ik toch al een eisprong hebben terwijl ik nog niet ongesteld ben geweest??? Of is dit onmogelijk?

Weet iemand dit? Ik hoop dat iemand antwoord heeft.

Ik zie nu pas dat ik dit onderwerp in een verkeerd topic heb geplaatst geloof ik. Moet onder zwanger worden geplaatst worden.

2. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Je hebt meestal eerst een eisprong en dan ongeveer veertien dagen later een menstruatie. Het kan ook nog dat je wel een LH-piek meet maar dat het ei niet springt, dan probeert je lichaam het later nog een keer te laten springen. Is je ei gesprongen, dan word je dus na twee weken ongi. Voor de meeste vrouwen geldt: menstruatie betekent ± twee weken geleden eisprong.

Als je net bent gestopt met welke vorm van anticonceptie dan ook (behalve condooms ;)) dan heeft je lichaam tijd nodig om te wennen.

En ja, dit is het verkeerde topic maar gelukkig zitten hier ook best veel deskundigen ;):D

Succes meid!

3. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je reactie. Heb mijn onderwerp even onder het goede topic gezet;).

Vandaag was mijn ovu test lichter dus het lijkt erop dat ik toch een ei had. Ik ga gewoon elke dag even testen.

4. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Groot gelijk, weet je waar je aan toe bent en zo leer je je cyclus een beetje kennen. Tot ziens in het andere topic!! :)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Let wel even op, een ovulatietest is pas positief wanneer het teststreepje net zo donker OF donkerder is als het controlestreepje he!

het kan best zijn dat ie even donkerder wordt en weer lichter maar dus nog niet echt positief is geweest en dan kan je eisprong nog gewoon komen..

het is niet altijd een mooi oplopend rijtje met ovulatietesten ;)

Als ie positief was en erna lichter werd heb je idd je eisprong gehad en kan je over ongeveer 14 dagen je menstruatie (NOD) verwachten en misschien een zwangerschapstestje doen! :)

Deel Deze Pagina