Punctie - de day after...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe jullie je de dag na de punctie voelden... Heb je toen gewoon weer alles kunnen doen wat je normaal ook deed? (ik heb namelijk die dag een presentatie... ben benieuwd of ik dat kan doen dan)

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik kon de week na de punctie niet eens rechtop staan...er word ook geadviseerd om rustig aan te doen tussen punctie en terugplaatsing.
    Nu verschilt het denk ik wel of je weinig follikels hebt of veel. Bij mij zijn er 13 aangeprikt en daar heb ik toch een flinke week behoorlijk last van gehad.

3. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik heb alleen veel last gehad van mn 1ste punctie na die tijd. Bijna niet kunnen lopen liep heel raar.. En erg gevoelig.. Had maar 9 follikels. Deze punctie is toen in het zh van Groningen gedaan wel onder algehele narcose.

De andere 2 puncties in DD nooit geen last van gehad na de tijd. Ben in de tussentijd van de punctie en de terug plaatsing ook gewoon aan het lessen geweest op de motor en bij mn man achterop de motor aan t touren geweest. Bij beide punctie had ik zo'n 21 follikels.. Dus het aantal follikels zegt volgens mij weinig over de pijn na de tijd.. Succes met de punctie en de presentatie

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Tja, er zitten bij mij helaas maar twee follikels dus denk dat het wel mee zal vallen dan toch? Maar ze zei wel, na de punctie lekker je bed in... vandaar...

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik ben de dag dat ik de punctie kreeg daarna heerlijk op de bank gaan liggen en tv kijken.. Heb wel alle puncties onder algehele narcose gekregen dus weet niet of dat ook verschil maakt.. Het lastige is gewoon dat je het niet eerder weet dan de dag erna.. Is dit je 1ste punctie.?

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Jep, dit is mijn eerste punctie. Wel jaren geleden een HSG gehad, maar volgens mij is dit toch anders... Ga maar wel voor de zekerheid mijn dochter bij opa en oma brengen...

7. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Ik heb 8 puncties gehad. Op zich was ik de volgende dag wel weer gewoon in de benen, maar je buik blijft even gevoelig. Dingen als sporten, springen etc gaat dan niet zo fijn.

Succes!

8. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb na mijn puncties ook altijd een paar dagen op bed gelegen.. De volgende dag werken was mij echt niet gelukt..

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ben na de punctie gaan slapen, 'savonds uit eten geweest en naar de bios. Paracetamol was voldoende. Bij het zitten en opstaan voelde ik wel een steekje.
    Volgende dag gewoon alles gedaan ook weer bij opstaan en zitten last. Dit heeft 3 dagen geduurd maar heb gewoon alles gedaan :)

10. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Raar toch he, dat het bij iedereen zo verschilt? Ik denk toch dat ik, als ik nog nooit eerder een punctie gehad had (en eigenlijk ook wanneer dat wel zo was) de volgende dag geen presentatie zou plannen.. Misschien is er inderdaad niets aan de hand en ben je savonds alweer up and running, maar het kan natuurlijk ook goed zo zijn dat je wél een paar dagen bedrust nodig hebt en dan is het wel erg naar als die presentatie al gepland staat..

11. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Rust is nooit verkeerd tussen de punctie en terugplaatsing, en een paar dagen daarna. Ze zeggen weleens "een goede nachtrust is het beste medicijn". Succes en sterkte met de punctie. en doe het rustig aan.

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ga ik zeker doen, en gelukkig is de presentatie samen met een collega. Zij zal het anders moeten overnemen ben ik bang...

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Het verschilde hier per keer. De ene keer had ik de dag erna nergens last van, terwijl ik de keer erna 2 weken last heb gehad. Ik zou het gewoon lekker door je collega laten doen en zelf je rust nemen, dat is echt het beste medicijn na een punctie. Lekker in bed liggen met de tv aan en een goed boek!

Heel veel succes met de punctie!

14. Ik heb een flinke infectie opgelopen en kon een week amper lopen.. Maar goed, dat is (hopelijk) eerder uitzondering dan regel. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en die presentatie nu vast afzeggen..

15. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik voelde me ook niet helemaal top na de punctie. Er werd ook geadviseerd om tussen de punctie en tp niet te werken. Na de tp heb ik het ook nog rustig aan gedaan.

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ik voelde me de dag na de punctie wel oke, heb wel veel rust genomen en lekker op debank liggen, alleen de week na de terugplaatsing ben ik redelijk beroerd geweest.

Veel drinken en niet alleen water maar ook energy drinks was toen de tip van het zkh.

Ik had meer dan 40 follikels met de 1e punctie.

Nu heb ik er al 50, en vrijdag de 2e punctie, ook ik houd het rustig dit weekend.

Suc6

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @IIkh1984: Wow, wat veel follikels... Ik heb er maar twee...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Poema: ik heb de dag zelf ook rustig aan gedaan en lekker op de bank gehangen en wat geslapen. De dag erna ben ik 'gewoon' weer aan het werk gegaan. Ik vond het erg meevallen, al verschilt dat per persoon. En ook ik had maar weinig follikels, dus denk dat dat ook meespeelt dat het bij mij meegevallen is. Bij mij prikten ze een follikel aan en konden gelijk de volgende meepakken. Dus relatief weinig prikken. Misschien dat dat scheelt dat de napijn minder is. Persoonlijk denk ik dat je best een dag erna een presentatie moet kunnen houden, maar ik zou je collega alvast inlichten dat er een kans bestaat dat je toch verstek moet laten gaan.

19. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hoi Poema en dames,
    Ik was ook van plan de volgende dag te gaan werken, had immers maar 3 follikels. Met de punctie zelf niets gevoeld en die dag lekker geslapen. 's Avonds begon de na-pijn, onrustig geslapen en de volgende dag veel last van buikpijn en krampen gehad. Gyn had me vooraf geadviseerd met klachten echt rust te nemen, zodat mijn lichaam voor de tp uitgerust zou zijn. Ik ben erg blij dat ik de 2 dagen na de punctie thuis ben gebleven. Op de tp-dag waren alle klachten bijna verdwenen en voelde ik me heel goed.

Succes!

20. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook rust gehad na de punctie (zat gelukkig een weekend tussen bij mi :D)

De dag zelf wel veel pijn gehad, de dag erna was de pijn bij mij vergelijkbaar met een normale ongesteldheidspijn, en de 2e dag erna had ik nergens meer last van. Ik had 8 follikels die aangeprikt zijn..

Deel Deze Pagina