Monnikspeper

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fleurtje, Dec 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik netjes na 14 dagen na me eisprong ongesteld geworden. Jammer dat ik niet zwanger ben en toch een beetje hoop door een licht streepje van gister met de zwangerschapstest. Maar ben blij dat ik een goed luteale fase heb. Maar ik heb een lange onregelmatige menstruatie en heb vorige maand in de helft van me cyclus, voor me eisprong monnikspeper gebruikt en had een week later me eisprong. Nou ben ik vandaag weer begonnen met monnikspeper omdat ik het idee heb dat het wel helpt om mijn cyclus te verkorten. Maar nou lees ik allemaal tegenstrijdige berichten om dit te gebruiken bij een kinderwens. lees zelfs dat dit soms zelf gebruikt wordt in plaats van de pil?? Maar dit snap ik niet want ik kreeg er juist een eisprong door en dat betekent toch dat je dan vruchtbaar bent? maar wil natuurlijk ook niet een middel gebruiken waardoor me kansen nog kleiner worden. Heeft iemand ervaring met monnikspeper en zo ja kan ik het dan gerust gebruiken of beter van niet.

2. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Zit idd in de Etos zwanger worden pillen. Volgens mij is het zo dat het in de juiste dosering goed voor je is. Dat is in principe de dosering die de Etos voorschrijft (2x per dag een pil). En net zoals bij veel dingen: teveel is niet goed.

Maar over de Etos zwanger worden pillen met Monnikspeper heb ik al veel goede dingen gehoord/gelezen!

3. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Hoi hoi, ik ben er zwanger mee geworden! Ook lange onregelmatige cyclussen en bij mij was het echt een uitkomst. Er zijn idd wisselende verhalen over het gebruik bij zwangerschap. Ik gebruikte het dan ook alleen om mn eisprong te krijgen dus in de eerste weken. Als ik dan wist dat mn ei geweest was (ovulatietesten en temp stijging) ging ik weer over op de normale vitamine pillen. Dit ging wel om pure monnikspeper verkrijgbaar bij de natuurwinkel. Ik heb de etos zwangerworden pillen in mn laatste 2 cyclussen gebruikt, de laatste werd steeds langer, toen een weekje pure monnikspeper gebruikt omdat het mij te lang duurde (ei uiteindelijk op dag 25) en toen had ik wel mn eisprong, én zwanger :D
    Succes!!

4. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik zelf de monnikspeper van vitotaal twee capsules op een dag, en jij Zoe1983? Ik dacht eerst nou gebruik het deze maand wel niet maar ben er toch mee door gegaan omdat ik wil kijken wanneer ik me eisprong dan heb omdat ik deze pas elke maand rond dag 30 pas krijg. Vorige maand was ik er mee begonnen op dag 25 en dag 31 kreeg ik een eisprong. Dus kijken hoe het nu is nu ik op dag 1 van me cyclus ben begonnen. Ja ik ben vorige maand ook ermee gestopt na me eisprong en nu dus weer begonnen. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ben benieuwd wat het voor ons betekend. We zullen zien, laten het gewoon gebeuren. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn want dan houd me lichaam me helemaal voor de gek. Dus ben meer benieuwd naar me cyclus deze maand.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ik had ze idd ook van vitotaal 2 pd. Grote kans dat je deze maand eerder een eisprong hebt doordat je eerder begonnen bent. Ik hoop het voor je en dat je er snel zwanger mee mag worden!! Het is moeilijk om het los te laten en er niet teveel mee bezig te zijn, juist omdat je cyclus zo onregelmatig is. Ik was de hele tijd onzeker: klopt alles wel bij mij, gaat het wel lukken etc etc.:) Maar gelukkig is het goed gekomen.

6. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja ik hoop dat ik deze maand een normale cyclus heb. Ben ook bang dat het niet zal lukken, de eerste maanden na het stoppen met de pil wist ik niet dat ik een onregelmatige cyclus had dus elke keer op de verkeerde dagen geklust dus logisch dat ik niet zwanger was. maar afgelopen twee keer toch goed geklust en niet zwanger dus dan denk ik ook van zal het ooit wel lukken. En natuurlijjk wordt iedereen zwanger om je heen en lukt het bij hen ook allemaal na 1 of 2 keer. Maargoed we moeten maar blijven hopen. Mag ik vragen of jullie veel geklust hadden rondom je eisprong?

7. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Lastig is dat he dat iedereen om je heen ineens zwanger lijkt te zijn! Vond het ook errug moeilijk om elke keer weer te ontdekken als iemand zwanger was. Ik ben vanaf die uitschieter van 69 dgn ovulatietesten gaan gebruiken. Ervoor op de goede gok geklust met het gevolg dat we op de verkeerde momenten bezig zijn geweest. In het begin van het gebruik vd ovu testen bij een positieve test om de dag gaan klussen. We hebben ook 1 ronde elke dag geprobeerd maar dit ging voor ons beiden heel erg tegen ons gevoel in en het werd echt een moetje. De laatste 2 cyclussen zijn we ca 1 week voor de vermoedelijke eisprong begonnen met om de dag klussen en hebben dit volgehouden tot mn temp stijging. De laatste ronde liet mn ei op zich wachten dus hebben we uiteindelijk 3 weken om de dag geklust, wat voor ons vrij veel was. En blijkbaar met resultaat haha :D
    T is echt veel geluk hebben met zwanger worden. Het moet net allemaal goed gaan en de ene heeft meer geluk dan de ander...Helaas gaat het niet bij iedereen even makkelijk :(

8. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

May 31, 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja is echt moeilijk, je bent wel blij voor ze maar dan denk je van zal het bij ons oooit nog eens gaan lukken. Ja ik denk dat het ook langer duurt omdat je in het begin ook gewoon niet op de juiste dagen klust. Ik dacht ook elke keer goed voor de eisprong geklust te hebben maar ik had een veel langere cyclus dus ook een veel latere eisprong. Wij hebben ook nog geen een cyclus om de dag geklust. afgelopen twee maanden 4 en 3 dagen voor eisprong en dan op de dag van de eisprong zelf dus misschien was dat ook wel niet goed als ik daar nu zo overnadenk haha. We zijn van plan deze maand voor mijn eisprong elke dag te klussen. Ik kan wel altijd aan me vruchtbare slijm goed zien wanneer ik me eisprong heb. Nu afgelopen twee cyclussen kreeg ik 4/5 dagen na het begin van vruchtbaar slijm me eisprong. Dus kan kunnen we gewoon elke dag gaan klussen :) We zullen zien wat het wordt deze maand. Jij iig heel veel succes met je zwangerschap.Zijn jullie lang bezig geweest?

Share This Page