"Vroeger" laat positief, nu vroeg positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Christy79, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi hoi!
    Ik maak mezelf volgens mij echt enorm gek, maar toe maar... Ik wil het toch graag weten...
    Omdat ik woensdag een hysteroscopie heb, moet ik morgen (2 dagen voor NOD) testen om zeker te zijn of ik wel of niet zwanger ben. We hopen uiteraard van wel... Maar goed, toen ik zwanger was van onze zoon, had ik 2 dagen voor mijn NOD echt nog een dikke vette NEGATIEVE test... Witter kon niet ;) en "pas" bij 1 dag overtijd testte ik vaag positief. Nu is mijn vraag eigenlijk of er meiden zijn die bij een eerdere zwangerschap ook pas na NOD positief testten en nu wel eerder een positieve test in handen hadden...
    Alvast bedankt!

Groetjes Christy

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    kun je voor de zekerheid geen bloed gaan prikken ...Dan kunnen ze zeker zien of er hcg inzit ............Je kunt wel voor je nod positief testen , er zijn van die testjes waar je vroeg positief mee kunt testen .........

Ik hoop voor je dat de hysteroscopie niet nodig is !!!

3. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Marjon, het rare eraan is dat mijn ha dat dus niet wil doen. Hij zegt dat een bloedtest ook pas zin heeft als je overtijd bent. Ik opperde dat ik daar andere info over had gelezen, maar hij blijft volhouden... :( Dus krijg ik geen bloedtest en ook het Spaarne geeft aan dat ik morgen maar moet testen en de gyn bij een negatieve test woensdag dan maar de beslissing moet nemen om de hystero wel of niet door te laten gaan :( Kreeg nog wel de mededeling van de ha dat als ik wel een hystero zou krijgen en onverhoopt wel zwanger bleek, ik dan in feite een abortus liet plegen :$ Fijn hoor, zo'n huisarts...

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het kan wel. Zwangerschappen verschillen van elkaar en dat je bij de eerste laat positief testte wil niet zeggen dat dat bij een tweede zwangerschap weer zo is. Het kán natuurlijk wel, dat je gewoon laat positief test.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wat een @$@$%#$!!!!

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    beetje raar, als je ha zo redeneert dan kun je ook niet voor je nod een zs test doen , want die test ook op het hcg-gehalte ..

Heb je kwaaltjes dat je denkt dat je zwanger bent ? als je een negatieve test hebt en je denkt dat je toch zwanger bent , mag je dan later terug komen voor een hysteroscopie of moet je dan weer een tijdje wachten .........

7. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Het is idd een beetje bizar... Volgens mij is het een kleine moeite zo'n bloedtest, maar ja ik ben ook maar een leek. Het lijkt me gewoon logisch dat je de HCG waarde in het bloed iets beter kan meten dan in de urine...

Kwaaltjes, ik weet het niet... Heb wel vlaagjes van misselijkheid en krampjes met steken. Maar aan de andere kant heb ik wel veel last van pukkeltjes en da's vaak niet zo'n goed teken (al heb ik daar voorgaande maanden geen last van gehad). Als ik mijn twijfel uitspreek bij de gyn in Hoofddorp, denk ik dat ik weer naar huis kan. En we wonen in Zwolle dus dat vind ik wel vervelend. Anderhalf uur heen en terug, voor misschien maar 5 minuten (voor Jan met de korte achternaam :)) binnen zijn... Grrr.... was m'n NOD gisteren maar, dan was de marge wat groter geweest.

8. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Het is trouwens idd zo dat ik dan weer een flinke poos moet wachten voor ik terecht kan... Dr. E. heeft namelijk een flinke wachtlijst... Hij is enorm populair bij de Ashermann patiënten ;) Grote kans dat ik dan zo weer 4 wk moet wachten voordat ik weer aan de beurt ben...

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Stel dat je morgen negatief test , en toch twijfelt , kun je die arts dan morgen niet bellen en kijken wat ie zegt ..............Wat een dillema!!!

Je houdt ons wel op de hoogte he ?

10. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ja, Marjon, dat was ik eigenlijk ook wel van plan. Ik vind de afstand (en ook het risico, al is die maar 1%) veel te groot. Dus bij een nega test, eerst maar even bellen met het Spaarne! Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte!!!

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    spannend hoor , hoop dat je morgen gelijk mag afbellen !!

12. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik hoop het ook... Heel heel heel heel erg :)
    Ik laat het morgen meteen weten!

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je kv testen koopt, wel die van 2 voor 5 euro geen anderen.
    Deze testen zijn heel gevoelig.
    Kan je woensdagmorgen ook nog testen, dan moet je wel een streepje zien als het zo is, dan zit je op je nod of 1 dag ervoor.

14. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Goedemorgen!
    Nou, de test was mega negatief... :(
    Morgen maar weer even proberen dus...
    Ik ga zo gelijk even naar Hoofddorp bellen, kijken of ze nog steeds hetzelfde zeggen. Anders wil ik dat ze maar ff gaat overleggen met Dr. E. hoor. Dan maar weer 4 weken wachten.
    Natuurlijk gaan we morgen nog wel een poging doen, maar volgens mij maakt mekaar dat niet zoveel :(

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    blijft dus nog ff spannend , had gehoopt op een mooie positieve test .........ben benieuwd wat ze zullen zeggen ...

16. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi hoi!
    Net gebeld en Dr. E. is "not in da house" dus nu moet ik morgen terugbellen...:( Weet je, ik word hier zo onzeker van. Wil gewoon heel graag weten hoe nu verder. Ze opperen ook niet dat ik de afspraak voor de zekerheid verzet, omdat de wachttijden bij dr. E. echt best lang zijn. Zucht... Morgen dus maar weer testen en daarna maar weer bellen... Bedankt voor het meeleven hoor, doet toch erg goed ;)

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hoe is het afgelopen Christy ?

18. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    O, sorry!!!
    Wilde gisteren al posten maar toen is het er niet van gekomen! :)
    We hebben de afspraak afgezegd! Gisterochtend dus ook nog steeds nega getest en ik heb dr E meteen gebeld. Kreeg een kleine berisping dat ik eigenlijk niet had mogen klussen in deze cyclus voor een controle hystero, maar ja, had ook geen rood licht gekregen na m'n operatie :) Arts was heel aardig, een test zou uitsluitsel moeten geven, ook voor NOD, maar na het verhaal dat ik bij Damiën ook pas na NOD posi testte en ik niet precies wist of nou vandaag of vrijdag of zaterdag ongi moet worden, was dat ook van de baan... Anyway, hij wil het risico niet lopen. Het risico bij toch de hystero doen terwijl ik zwanger ben, is dat het uitmondt in een bbz... en dat willen we niet... Nu dus heel erg hard duimen voor een zw. schap.... Duimen jullie mee????? Anders volgende week weer bellen voor een nieuwe afspraak...

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    spannend hoor , ik ga voor je duimen !!

Deel Deze Pagina