Clomid na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Afwachtertje, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    middels clomid zijn wij in verwachting geraakt, helaas is dit een miskraam geworden. Waarschijnlijk gaan we in januari opnieuw beginnen met clomid.

    Nu heeft de gynaecoloog als advies gegeven tot de herstart daarvan te vrijen met condoom. Later kwam ik hier pas over aan het nadenken: waarom eigenlijk?
    Het bloedverlies is ondertussen helemaal gestopt.

    Iemand hier ervaring mee of misschien een antwoord op?
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Sterkte met het verlies.. heel verdrietig :cry:

    Je kan in je natuurlijke cyclus na je miskraam gewoon opnieuw proberen zei mijn gyn. Als er medisch gezien niks aan de hand is mag je verder. Alleen om de clomid opnieuw te kunnen starten, moet je aan het begin van een nieuwe cyclus zitten. Enige wat ik me voor kan stellen is dat ze de cyclus na de mk weer snel op gang willen laten komen.
     
  3. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Dank je wel, ook voor de reactie.
    Ik heb vanuit mezelf een jaar lang geen cyclus/eisprong gehad (na het stoppen met de pil - pcos vast gesteld), dus vandaar dat we met de clomid begonnen zijn.

    Alleen weet ik niet of de miskraam misschien mijn eigen hormonen door de war heeft geschopt en of ik nu misschien wel een natuurlijke eisprong kan hebben.
    Dus het is allemaal even afwachten denk ik... Alleen voelt het raar om het ineens “veilig” te moeten doen.
     
  4. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat kan wel dat je een natuurlijke krijgt, zal alleen iets langer duren (gemiddeld 1-2 weken). Je moet doen wat goed voelt
     

Deel Deze Pagina