Al die toeslagen! Ben m'n overzicht kwijt!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    De belastingdienst heeft enorm veel -kortingen, -toeslagen, -bijdragen en ga zo maar door. Niet dat ik klaag hoor, je krijgt het toch maar mooi, maar ik ben inmiddels echt mijn overzicht kwijt!! Wij krijgen kinderkorting, aanvullende kinderkorting, kindertoeslag, kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag, de algemene heffingskorting en daarnaast nog jaarlijks zo'n 1500 euro aan kortingen (?) die ik niet eens bij de naam kan noemen. Ik klaag niet, maar ik weet inmiddels echt niet meer wat WAT is en ik ben als de dood dat ik straks enorme bedragen moet gaan terugbetalen omdat misschien achteraf blijkt dat we er toch geen recht op hadden!

Liefs
    Esther

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Nou ..dat láátste herken ik wel en hebben we zelf al emerdere keren gehad..omdat mn vriend en ik beide onregelmatig werken en echt de ene maand meer verdienen dan de ander...en zo hebben we al drie eker een enorm bedrag (varierend van 500 tot 1000 euro) aan het eind van het jaar terug moeten betalen..Maar ook al twee keer enorm veel teruggekregen.

Kan me voorstellen dat je t overzicht kwijt bent,
    weet niet of het haalbaar is voor je, maar ..een boekhouder?
    Wij zitten er wel over na te denken iig

succes

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ja is idd toch om gek van te worden he :(

Nou kindertoeslag,dat word omgezet in kindgebonden budget. in 2009,dus is er alweer 1 minder :) ;)

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Huh , kinderkorting is er toch helemaal niet meer , daar is de kindertoeslag toch voor in de plaats gekomen

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    MAW er wordt weer flink gekort!
    schrik niet maar ik ontvang maarliefst 8 euro per maand aan kindgebonden budget! wawie man! echt super! en maar lekker de vrouwen steunen om te werken :(

sorry moest ff

ik kom er wel wijs uit maja dat eheft de doodeenvoudige reden dat we geen hol krijgen en wát we krijgen moeten we vaak zat voor een deel weer terug betalen.....

ze zijn echt super bezig! geweldig

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ja het dat word nu weer kindgebonden budget geloof ik :(

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hou op, schei uit! Hier het overzicht ook helemaal kwijt!
    Wordt zo onderhand een keer helemaal gek van die belastingdienst, met hun welles-nietus recht op geld. Hier heb je een X bedrag... Oh nee, betaal het toch maar ff terug. Om vervolgens een jaar later wéér een brief te krijgen dat we toch wel recht hadden op het geld en ga zo maar door.... :x
    Gisteren toevallig de brief in de bus gehad over dat kinderbudget ofzo... Gegevens kloppen wéér niet (hoe vaak moet je dat doorgeven denk ik dan? :x ) en we kunnen er wéér zelf achteraan... wordt er intussen een beetje moe van...

Maargoed, daar gaat dit topic niet over (maar ben wel ff mijn frustraties kwijt :) )
    Misschien is een boekhouder inderdaad geen overbodige luxe meer tegenwoordig.

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Whahaha kun je nagaan, ik weet inmiddels niet eens meer wat er niet meer bestáát! :) Maar whatever, het is alsnog onoverzichtelijk en veel.. Wij hebben inderdaad onze belastingzaken bij een accountant lopen, domweg omdat we er zelf niet meer uitkomen. Moet ik er wel bijzeggen dat dat ook komt omdat wij én een koopwoning hebben (appartement op 3 hoog zonder lift -> niet te doen met kids, dus die verhuren we zolang we 'm niet voor een goede prijs kunnen verkopen) én een huurwoning, waar we nu dus wonen.. Dat maakt het belastingtechnisch allemaal nogal ingewikkeld en ik waag me er niet meer aan haha! Dat kindgebonden budget is bij ons ruim 1400 euro voor 2009, al snap ik haast niet hoe dat kan bij ons inkomen! Dat is dan ook een zorg: straks moeten we het allemaal terugbetalen............ Niet zoveel zin in!

Liefs
    Esther

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    hahaha Mina..dát bedoelde ik dus ook..Als ik tegenwoordig geld terug krijg van de belastingdienst, durf ik t niet eens te gebruiken, want ze gaan vast een half jaar later ineens weer zeggen dat er toch géén recht op hadden en zelfs moeten bijleggen..
    Waarna we na duizend berekeningen er tóch achter komend at we wél..blabla..zóóóó lastig!

Deel Deze Pagina