Hoi Sterretje, Ben zelf kapper, ik weet niet hoe het in andere kapsalons is, maar bij ons is het dus niet x3 maar het is wel zo dat er veel tijd, en voor ons dus arbeit in gaat zitten. Dus ook bij ons moet je toch al gauw op 50 tot 75 euro rekenen en dan uiteraard x2 (proefkapsel + de dag zelf). Maar zouden wij de dag zelf bijv. om 7 uur voor je moeten beginnen ipv 8.30 doen we dat ook. Uiteraard is een thuis kapster ook een optie...maar het moet de "mooiste" dag van je leven worden, een bruiloft kost duizende euro's, zou je dan op zoiets bezuinigen? En ik kan je verzekeren dat het niveau waarop een thuis kapster werkt doorgaans al lager is, maar is het bovendien ook nog eens dat je als thuis kapster niet de materialien bij je heb, die je het beste zou kunnen gebruiken. En als je dan halverwege de dag ben en je halve kapsel is al uitgezakt...? Ik geef je alleen maar een advies, waar wij vaak veel problemen zien...uiteindelijk moet iedereen zoiets voor zich zelf weten. En wie weet gaat het wel goed.
Bij mij komt een kennis mijn haar doen. Zij is kapster. Ik zoek eerst wat plaatjes op van wat ik mooi vind. Dan neemt zij de benodigdheden mee, en maakt de proefkapsels. Ik trouw op een maandag, en maandag is de kapsalon gesloten dus kan ze alles lenen.
Wij trouwen op 1 augustus 'de laatste puntjes nu op de i zetten'! ! Straks effe wat bij lezen in deze topic' leuk hoor! !
De meeste thuiskapsters zijn kapsters die jarenlang in een salon hebben gewerkt. Zouden ze dan slechter zijn? Je betaald er minder aan, omdat ze geen kosten hebben aan een salon. Maar het doet niks af aan de kwaliteit hoor! En een thuiskapster heeft alle materialen bij zich die ze nodig zou hebben. Ik ben in oktober getrouwd, dus je kan je de windkracht wel voorstellen. Snachts zat mn haar nog precies zo als de kapster het smorgens had gedaan. En heb trouwens van niemand nog gehoord dat de thuiskapster slecht werk afleverde en ken toch zeker duizenden bruidjes die een thuiskapster hadden. Kies dus gewoon wat je zelf wilt, het ene is niet beter dan het andere, enkel duurder
Gezien je uitleg zou ik haast denken dat je ook wel kapster ben, je lijkt er immers net zo veel verstand van te hebben, dat geeft ook niet, dan hebben we gewoon verschillende opvattingen hierin. Maar waarom zijn het thuis kapsters geworden ? Vaak omdat ze in een kapsalon geen werk meer konder krijgen, we zien zelf dagelijks werkzaam heden van thuis kaster, dingen die wij op moeten lossen, en ik zeg dus, puur uit ervaringen die ik de praktijk meemaak, dat het niveau minder hoog is, een thuis kapster schoolt d'r eigen bijv niet meer bij, dat gebeurd dus bijv in een kapsalon nog wel. Maar goed nogmaals ik leg alleen mijn standpunt uit, ben nu 10 jaar kapper, dus ag aannemen dat ik weet waar ik het over heb.
@Mandy 1 Ik heb misschien wel belang bij je schoenen, heb je een foto? en welke maat heb je? En wat een prachtige jurk....is die misschien ook te koop
De thuiskapsters die ik ken wilden gewoon voor zichzelf beginnen ipv onder een baas te werken. Heel logisch tegenwoordig (zeker met de mamma's die toch nog willen werken! Makkelijk als je je eigen tijd in kan delen) Het is dus zeker niet zo dat alle thuiskapsters niet meer bij een baas terecht konden vanwege slechte prestaties. En ik reageerde erop, omdat het zo'n eenzijdig verhaal was. Alsof alle thuiskapsters slecht werk afleveren en dat wilde ik even tegenspreken. Puur omdat ik uit ervaring weet dat ze lang niet altijd slecht zijn. Maar nogmaals, ieder zn eigen keus toch Iedereen moet doen wat goed voor hem/haar voelt.
foto van de schoenen staat in mijn album het is maat 37,5 maar valt als 38. consider haha alles is te koop , de jurk moet ik nog laten stomen als dat gebeurd is gaat hij de verkoop in.
Nou precies, laten we er dan maar over stoppen, anders krijg je straks nog irritaties...wil ik ook weer niet haha
haj meiden ik trouw ook dit jaar 22 aug 08 ik had me jurk allen al gekocht en toen bleek ik in verwachting te zijn oeps pas nu me jurk nie echt meer, me schoonzusje kom zo kijken als ze er wat aan kan doen. heel veel plezier om een helemooie dag voor iedereen.
@Mandy, schoenen zijn heleaas te klein. Welke maat is je jurk? en was je ook zwanger toen je trouwde?
moet jij hem ook nog naar de stomerij brengen mandy? hahaha hij hangt hier nog steeds op zolder te 'luchten 'hahahaha ga hem niet verkopen ofzo wil hem een x stomen en dan opbergen
Oepsss sorry.....dacht ik omdat je je hand op je buik had op de foto in je album. Helaas zal dat te klein zijn, heb denk ik toch een maatje 40/42 nodig ivm met mijn buik. Maar mijn complimenten voor je prachtige jurk
@iggylover ik ben een beetje laks had hem allang moeten laten stomen! @consider die foto is inderdaad een beetje apart geworden, die heb ik dus ook vergroot gekregen.