wie trouwt nog meer dit jaar?

Discussion in 'De lounge' started by Iggylover, Apr 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iggylover wat vreselijk zeg :( Wat erg als je moeder zulke dingen zegt. Hoop dat je toch een mooie dag gaat krijgen met je mannetje.

Mama1984 we zijn zo goed als klaar met het regelen. Alleen de huwelijkse voorwaarden nog, dat doen we volgende week.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Kreeg net een mailtje terug van het zaaltje voor de trouwerij. ze rekenen nog geen zaal huur prijs omdat ze beginnend zijn. Ze rekenen 16,50 per persoon voor het eten ( lopend buffet ) en verder dus wat er gedronken wordt.

Moet even gaan rekenen,maar is volgens mij wel een goed idee om het daar te doen..ook lekker dicht bij huis ( 3 min. lopen )

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nou we hebben in totaal 14 eters, dus dat wordt 231 euro voor het eten. Dan komt het drinken daar nog bij.

De receptie is maar 2 uurtjes dus daarin zal niet zo heel veel gedronken worden ( tenzij het een hele warme dag is)

Waar ik een beetje bang voor ben is het volgende:
    Mijn schoonouders en zwager houden nogal van een biertje/wijntje en ben bang dat ze verder niet echt financieel rekening met ons zullen houden en dus lekker gaan doortanken tussen 15.00 en 20.00.

Weet gewoon niet wat voor bedrag ik ongeveer moet inschatten voor alles wat er gedronken wordt.

4. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    @iggylover: kap helemaal met je moeder!
    ze zal je telkens weer teleurstellen.
    nu met je bruiloft en later ook weer met je kind(eren)

ze is je niet waard!
    sta erboven en ban haar helemaal uit je leven.
    dat geeft rust en dat kun je nu wel gebruiken!

heel veel sterkte meisje!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @ inggielover jeetje meis. dat is niet niks wat je moeder zegt; je moeten maar proberen er boven te gaan staan.en je op de mooie dingen te storten.

@ kaatje ik zou met de obers gewoon afspreken rustig aan met drinken.en ik zou vragen wat het gemiden bedrag is en dat ook nog bij ander bedrijven.

@ mandy ik zou die mensne gewoon op bellen en zeggen komen julie nog of niet wnat ik hoor van me moeder(schoon) dan weer van we dan weer van niet.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    @Kaatje, ik zou een drankenarrangement regelen. Dan ben je vaak goedkoper uit. Helaas is het vaak met mensen dat als een ander betaalt, ze opeens 3 x zoveel drinken dan normaal. Hebben wij ook gedaan met de bruiloft. Tja, je hebt wat mensen die 2 uur lang met een Spa rood doen, maar er zaten ook een paar grote drinkers tussen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    @iggylover: oh meid, heel veel sterkte! Zo jammer dat je nu niet optimaal van de voorbereidingen kunt genieten, het hoort zo leuk te zijn. En wat gemeen om dat te zeggen van je bruidsjurk. Ik vind trouwens dat een vrouw bijna altijd er mooi uitziet in haar bruidsjruk, alleen al omdat ze zo straalt!

@kaatje: wij hebben om die reden gekozen voor een all-inclusive prijs. Mijn vriend nodigt zijn voetbalteam ook uit en dan gaat het hard met de drank.

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Kaatje: die 2 personen meer of minder maakt ook niet uit toch op de rekening? dat zal geen honderden schelen lijkt me?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nou dan heb jij nog niet gezien wat mijn schoonvader en zwager naar binnenwerken haha.

Jo.. wat voor drankenarrangement heb je precies in gedachten?

ow ja bij andere bedrijven naar de drankprijs informeren heeft geen zin want hun hebben gewoon hun eigen leverancier

10. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    binnabinna ik ga ze zaterdag even bellen.

zaterdag krijg ik mijn proefkapsel ben heel benieuwd ik weet al precies hoe ik het wil!

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

:) :)

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben een arrangement van 30euro met hapjes en onbeperkt drinken
    ja tis wel veel geld maar je trouwt maar 1 x he hahahah :)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Klopt die 30 euro wel? of moet het 300 zijn?

14. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

@ Kaatje: bij veel locaties kan je een drankarrangement afspreken. Dat wil zeggen dat je een bepaald bedrag betaald per persoon. Je koopt dan de drank en eventuele hapjes af en mensen kunnen zoveel drinken als ze willen. Het voordeel is dat jij van te voren weet hoeveel geld je kwijt bent aan drank en hapjes.

Wij hebben dit trouwens niet gedaan. Dit omdat wij geen feest geven maar een borrel die twee uur duurt. We hebben het uitgerekend en we denken dat we met nacalculate goedkoper uit zijn.

Ik heb gisteren afspraken gemaakt bij de bruidswinkel. Volgende week zaterdag ga ik voor de accessoires op stap en in mei heb ik drie afspraken staan voor het afpassen van mn jurk. Spannend dus!

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    30 euro per persoon he hahaha en der zijn er nu inmiddels 157 mensen uitgenodigd

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    mamma1984... onze receptie duurt ook maar 2 uur. en na het eten ook nog maar iets van anderhalf uur,dus denk niet dat zo'n arrangement iets voor ons is.

Spannend het afpassen van je jurk !

Iggylover..vergeleken met jou vieren wij het heeeel heeeel heeel klein haha

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja nou kaatje iedereen lekker op zijn eigen manier joh
    maarre 1 ding ben ik zo blij.... heb afgelopen veel verdriet gehad vanwege mijn ouders mijn vriend heeft besloten dat 1 van mijn honden (mn liefste vriendje en maatje) bij de foto reportage aan wezig mag zijn
    ben zo blij dat willen jullie niet weten

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zaterdag ga ik voor laatste keer jurk passen en met de goede hoepel eronder....
    :D
    gelukkig gaat mn schoonmama mee ;)

19. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Hi girls,

Wij gaan ook trouwen dit jaar en wel op zaterdag 16 augustus. Hebben een hele tijd zitten denken over hoe we "onze dag" willen invullen en eerst gedacht aan trouwen-diner-feest. Maar omdat we ons meisje (van dan 10 maanden) er ook graag bij hebben en houden, hebben we toch voor een dagprogramma gekozen. We gaan nu om 14 uur trouwen (voor die tijd foto's maken) en daarna champagne. Vervolgens openen wij de high tea (met ook hartige hapjes) door de bruidstaart aan te snijden. Dit duurt tot een uur of zes.
    Bij ons komen er ongeveer 75 personen. High tea incl. bruidstaart, hartige hapjes en champagne kost 30 euro pp. Daar komen de drankjes nog bij, maar dat is niet te vergelijken met het aantal drankjes op een feestavond.

Heb mijn jurk ook al gevonden! Wilde persé een Rembo en had een hele mooie gevonden in Hoogeveen, maar die kostte 1895 euro :confused: . En daar kwamen torselet, schoenen en hoepel nog bij!
    Een week later ben ik geslaagd bij Bruidium in Assen. Die hebben opheffingsuitverkoop en heb dus nu een jurk gekocht van Rembo collectie 2007 met 50% korting! De zaak is nog open tot augustus, dus vermaken ze em zelf nog! Helemaal blij....
    Voor ons meisje hebben we ook al een mega schattig jurkje van Oilily met bijbehorend shirtje, vestje ed!

20. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik ook op 8-8-8 ! :)

Share This Page