wanneer begon bij jullie de melkproduktie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lenka, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Zoals de titel al zegt vroeg ik me af wanneer jullie melkproduktie begon. Ik ben nu een goede 36 weken zwanger maar ik maak nog helemaal geen melk aan (allez dat denk ik toch want heb nog geen lekkende borsten). Is dit normaal?
    Zou graag borstvoeding geven maar dat gaat niet als ik geen melk heb.
    Groetjes

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het hoeft pas na de bevalling op gang te komen, het zegt helemaal niets als je nu nog geen melkproductie hebt.
    Hier sinds een weekje ofzo wel wat vocht uit mijn tepels, maar alleen als ik er een beetje in knijp. Maar ik heb Eva 14 maanden borstvoeding gegeven (ook toen alleen wat vocht, geen lekkende borsten), dus het zal dit keer ook wel loslopen denk ik dan.

3. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    je maakt wel melkproductie aan maar het hoeft niet altijd te lekken... Knijp eens voor de gein aan je tepel, dan zie je dat er vocht uit komt... Mocht het niet zo zijn, geen paniek!:)

Ik lek s'nachts vooral! denk doordat me borst gedrukt wordt.. En als ik erin knijp...

Ik had het vanaf 25 wkn geloof ik!

Succes met de laatste loodjes!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je in je tepel knijpt hoeft er ook niet persé iets uit te komen hoor. Je borsten bereiden zich wel voor op de borstvoeding, maar dat hoeft nog helemaal niet te zeggen dat er voor de bevalling al vocht/melk uit zou moeten komen.
    Bij mij kwam/komt er zo goed als niets uit... maar ik had bij Eva meteen al een superproductie en heb dat ook altijd gehad.

5. Tulli

Tulli Niet meer actief

Onlangs bevallen, en dacht ook dat ik geen melk zou hebben. Geen druppel niets vooraf gehad.
    Na de bevalling kwam het meteen op gang...geen zorgen dus!

6. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat ik niet de enige ben.
    Als ik in mijn tepels knijp komt er ook niks uit, maar zoals ik hier lees moet ik niet in paniek geraken het zal wel komen na de bevalling dan.
    Bedankt voor jullie reacties.

7. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

12 sep 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had al heel vroeg melkproductie ongeveer vanaf 21 weken pffff moest toen steeds met zoogcompressen de deur uit, is voor ieder verschillend.

liefs trotse moeder

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook sinds een week met van die koffiepads in mn bh ;) Ben nu 25 weken zwanger. Zo heel af en toe lek ik wel en dan weer ff niet... maarja, heeeeel vervelend die vlekken die het geeft.

xx sas

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou ben ik al niet normaal :D
    maar heb tot nu 2x een MA gehad
    maar had bij beide keren datik rond week 9/10 vloeibaar/wit iets uit mn borsten kwam alleen als ik er in kneep
    dit deed ik gewoon omdat ik nieuwsgierig was omdat ze zo huge werden maar dat is toch hartstikke vroeggggggggg
    ok het zal wel geen melk zijn maar wat dan wel???

na mk moest ik snacht met zon soort hidrofielluier mn borsten strak vastbinden om me rug heen en dan knoopje erin
    en sochtend zag ik dat het nat was rondom mn tepels
    ook als ik dit niet deed werd mn hemdje nat zon 3x3cm ong.

wat kan dat 'vloeistof' dan geweest zijn zo vroeg?

10. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik had dat ook niet tijdens de jongens hun zwangerschappen, pas nadat ik was bevallen en toen nog moest het allemaal op gang komen (2x sectio gehad)

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb eigenljik helemaal geen zoogcompressen nodig gehad en toch heb ik 15 maanden bv gegeven. Het was ook meteen na de bevalling goed op gang.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier ook niks hoor!
    ja een paar maanden terug eens wat in mijn tepel geknepen en er kwam een beetje wit spul maar daarna niet meer gehad...
    Mijn borsten zijn verder ook helemaal niet gegroeid ofzo!

13. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hier vanaf 28 weken heldere vloeistof uit beide tepels. Droogt wit op. Zeer irritant, was me helemaal suf! Borsten zijn ook erg gevoelig.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier kwam het pas goed op gang na de geboorte van Kyra, en ik geef nu nog steeds bv. Dus maak je geen zorgen want je hoeft nog echt niets te merken.

15. susy26

susy26 Niet meer actief

ik had vorige week ineens last van lekkende borsten,gelig,witte vloeistof...begong s'avonds en s'nachts..niet veel , zo met vlagen...en nu is dat weer over. was dan met 22weken.

16. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Nou het duurde bij mij 6 dagen na de bevalling voordat het eerste druppeltje eruit kwam. En dan kwam omdat ik of mijn zoon of het kolfapparaat er om de 2 uur aanlegde. Wat een drama!!!
    Na 9 dagen kon ik volledige borstvoeding geven en toen was mijn zoontje er al klaar mee! Al dat zuigen en er kwam niets uit... 7 weken gekolfd en toen gewoon op flesvoeding.

Deel Deze Pagina