Hallo dames, Ik heb al een aantal keer gezocht als hier een clubje van is maar kan hem helaas niet vinden . Volgende week vrijdag gaat het gebeuren gaat de mirena spiraal eruit. En gaan we proberen zwanger te worden . Zijn er nog meer wat in de eerste fase zitten of een afspraak hebben staan? Ben wel benieuwd hoop dat het verwijderen een stuk minder pijnlijk is dan het plaatsen hihi... Hoelang duurde het bij jullie voordat de ongi kwam en of zwanger werden?? Als iemand een link heeft na het mirena clubje lijkt me heel erg leuk om ervaringen uit te wisselen . Kan nu al niet meer wachten
Ik werd na 2 dagen ongesteld en toen na 2 weken weer. Daarna normale cyclus. Ik heb hem er 28 Mei uit laten halen en half September moet ik ongeveer zwanger zijn geworden.
Oh leuk, hoop dat hier meer meiden mee komen kletsen! Allereerst; maak je absoluut geen zorgen over het verwijderen, dit is echt in no time gebeurd en voel je vrij weinig van! Ik heb mijn mirena 11 feb laten verwijderen, heb op die dag zelf enkele druppels bloed verloren (echt gewoon van verwijderen zelf) daarna helemaal niets meer. Zit nu op dag 26 en nog geen ongi te bekennen. Had met deze mirena ook totaal geen herkenbare cyclus. Met mijn 1e mirena begon ik de laatste 1,5 jaar wel een cyclus te ontdekken, maar deze 2e zat er nu pas 2,5 jaar in.. Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen nu. Vind het erg frustrerend dat ik nu niets kan zeggen over waar ik in m'n cyclus zit.. Hoop snel ongi te worden zodat ik dat dag 1 van een nieuwe ronde kan noemen.. Willen jullie gelijk na verwijderen gaan proberen zwanger te worden? Had jij een merkbare cyclus afgelopen tijd? Ik wilde eigenlijk m'n mirena laten verwijderen en dan voor we echt gingen proberen eerst m'n cyclus afwachten. Maar door omstandigheden is de mirena later dan gepland verwijderd en hebben we besloten om toch enkele maanden eerder er al voor te gaan! Daar was ik wel erg blij mee, aangezien ik al jaren een heel sterke kinderwens heb en het nu eindelijk kan..
Ow wat leuk ook pas dus , toch leuk als je wat kunt uitwisselen en voor de rest van de wereld moet zwijgen hihi. Ja ik maak me daar wel best zorgen over het plaatsen was namelijk echt een hel. Ik kon nog niet meer lopen . Vorig jaar heb ik een echo gehad om te controleren als die nog goed zat omdat ik de touwtjes niet voelde heb ik overigens nooit gevoeld maar ik ben sinds de plaatsing niet meer ongi geweest en dat was een periode van allerlei kwaaltjes dat ik dacht wel eens zwanger kon zijn. Maar ik kan me de echo niet meer zo goed voor de geest halen . Nu zegt mijn gevoel dat we vrijdag pech hebben dat het een verwijzing wordt naar de gynecoloog maar goed dat kan ook tussen de oren zitten en wachten dan maar netjes af hihi.. Wij gaan er meteen voor als hij verwijderd is aangezien ik voor het spiraaltje ook geen fatsoenlijke cyclus had. Vindt het wel zo spannend hihi. Vorige week was ik bij de bruna lag er een boek, ik word moeder, kon het niet laten dacht jaaaaa nu mag ik dus het gaat ook mee hihi.. Maar voor jou is het dus al heel erg spannend, hoop voor je dat je een normale cyclus hebt. Super leuk om zo toch samen te kunnen kletsen . En voor jou al heel veel klus plezier
Bijzonder hoor lenatje.. Zo kan het dus ook gaan hè, maarja als ik jouw onderschrift zie had je met mirena dus ook een goede cyclus. Dat is al heel wat, want ik heb dus echt geen idee.. Van harte gefeliciteerd in elk geval!! Meisje1987 zeker leuk om zo te kletsen, zitten toch een beetje met dezelfde vragen zo hè.. Ik vind het ook wel eens moeilijk dat je er nog niet met anderen over kan praten, al ziet iedereen het bij ons wel aankomen hoor. Toen jij zelf de touwtjes niet voelde, heeft de huisarts toen ook met een speculum gekeken of gelijk doorgestuurd voor echo? Bij mijn 1e mirena voelde ik ze heel duidelijk, maar de 2e voelde ik zelf niet, heb toen laten kijken en gelukkig waren ze wel te zien. Als je touwtjes naar binnen zijn gegaan kan het verwijderen wel wat moeilijk zijn, maar de gyn krijgt vaak nog heel wat voor elkaar.. Je kan eventueel ibuprofen innemen van te voren.. Als ze gewoon het touwtje vast kunnen pakken is het in elk geval peanuts!
Verwijderen voel je echt niks van hoor. Sowieso echt niet te vergelijken met het plaatsen. Ik heb mijn Mirena in oktober laten verwijderen, na 3 weken direct een regelmatige cyclus en in juli werd ik zwanger. En volgende maand beval ik
toen ik mijn mirena heb laten verwijderen, werd ik 2 weken later ongesteld en toen 3 maanden niet... Duurde dus even voordat het op gang kwam. Ik ben nog steeds onregelmatig ongesteld. Verwijderen voelde ik wel iets van, maar zo gebeurd.
Hey meid, Mijn spiraal is na een jaar verwijderd. 18december was de dag, reden van verwijdering was omdat ik ineens drie maanden achter elkaar menstrueerde. De eerste cyclus was heel kort. 1 tm 3 januari heb ik heel licht gemenstrueerd. De volgende keer was 8 februari. Deze cyclus begonnen met tempen en fertility friends heeft geen ei gespot en ik had veel last van ontspiralen veel krampen opgeblazen gevoel misselijk gespannen borsten. Deze cyclus loop veel beter heb alleen pas op dag 28 mijn eo gespot dus mijn cyclus is nu wat langer.
ik heb hem in november laten verwijderen bij de huisarts. Eruit halen viel me mee, ik voelde wel een pijnscheutje heel laag in mn onderbuik, maar toen was ie er al uit. Ik was in de periode dat ik de mirena had, niet 1 keer meer ongesteld geweest (5 jaar), dus was echt benieuwd of alles nog werkte zoals t hoort. 3/4 Dagen na het verwijderen verloor ik een paar dagen oud bloed, een soort onttrekkingsbloeding van de mirena. Daarna kwam mn gewone cyclus weer op gang. Wanneer zwanger weet ik nog niet, we zijn nu in de 2e ronde bezig
Ik heb hem een week geleden laten verwijderen! Viel reuze mee als je het vergelijkt met plaatsen, ik kon toen 2-3 dagen niet lopen... TIP: Laat de HA zeggen dat je moet hoesten op het moment dat hij eruit gaat, scheelt reuze, ik voelde het amper. Hierna 2 dagen kleine bloeding gehad, daarna niets meer. We zijn nu flink aan het klussen maar mijn cyclus is zo onregelmatig (altijd al geweest) dat ik r geen peil op kan trekken. Net heftige steken in mijn onderbuik dat hield een paar minuten aan. Ga me nu vanalles in mn hoofd halen, zou zomaar een innesteling kunnen zijn geweest, maar ook mn darmen.. Iemand ideeen?
Hi, Ik heb m eind aug laten verwijderen. Duurde ff bij mij toen mn eerste cycles op gang keam. Duurde 50 dgn tot ik eindelijk ongi werd, maar dat is blijkbaar niet ongewoon en kan voorkomen. Mn mannetje en ik zijn sindsdien aan t klussen, maar is nog niet raak gewenst. Misschien maar goed ook omdat eind dec bleek dat ik een cyste had. We zijn nu de eerste ronde na de operatie weer aan het klussen. Mn cycles is nog een beetje aan het rommelen, maar niet extreem.
yinxy, na die eerste 50 dagen is je cyclus op zich wel mooi op gang gekomen.. MuscleMe, hoe was jouw cyclus voor je begon met hormonale anticonceptie? Ik baal er nu wel van dat ik de mirena niet eerder heb laten verwijderen zodat ik mn cyclus weer kon leren kennen voor we echt zwanger wilden worden. Maarja dat is nu eenmaal zo gelopen. Hoop snel ongi te worden zodat er een nieuwe ronde kan beginnen.. nu dag 29
Ik heb na 3 jaar, vorig jaar de mirena laten verwijderen ivm kinderwens.ik had vrij snel weer mijn eien cyclus en de 3e ronde zwanger wat helaas een mk werd.
@ pommepom, ik ben ook erg blij dat het goed op gang is gekomen! Het had anders kunnen zijn. Wat me wel opviel en blijkbaar kan gebeuren, is dat mn cycles voordat ik aan de pil en daarna mirena op 28/29 dagen zat en nu is ie korter
Oh jeetje volgens mij heb ik wat gemist in mijn mailbox. Wat super zoveel reacties . @pommepom...nee ik ben toen meteen doorgestuurd voor een inwendige echo, omdat ik totaal niet mezelf was en ontzettende buikpijn had. Dachten ze dat het wel eens een bbz kon zijn. Maar dat was gelukkig niet zo. Het verschilt zo te zien bij iedereen wel heel erg bij iedereen. Hoop echt dat het niet dezelfde ellende gaat geven als voor het spiraaltje. Toen was ik meer ongi dan niet, hopeloos was het. Hoop dat het dat niet wordt maar helaas dat hebben we niet zelf in de hand. Ik heb de duivels in ieder geval niet gemist , zal wel weer wennen worden de eerste keer. Ik heb al van maandag iedere keer steken in mijn rechter onderbuik, als ik in bed lig wordt het erger, gooi het maar op mijn darmen hihi. Al denk ik zelf dat ik me nu al een beetje te druk maak over vrijdag. Vrijdag is mijn vriend jarig, komt dan uit de nachtdienst en om 8.10uur afspraak bij de huisarts wel bijzonder op zo'n dag hihi. Hoop dat het lukt en niet doorgestuurd wordt anders duurt dat natuurlijk weer een tijdje voor je terecht kan, dat zou heel erg balen zijn. Zaterdag gaan we als verassing een overnachting naar egmond aan zee, dus meteen ontspanning . Dus fingers crossed dat het allemaal goed gaat! Ik ben wel heel erg benieuwd heb het gevoel dat ik aan het wachten ben op 'de eerste keer' hihi. Vindt het een heel bijzonder idee dat als ie verwijdert is te klussen. Of draaf ik nu door?? Haha och wat zou het ook. Hoop in ieder geval dat het vrijdag allemaal gaat lukken en het overleef zonder van het bedje af te vallen haha. Super dames toch al zoveel reacties, we zijn niet de enigste. Vindt het wel fijn dat je zo vanalles met elkaar kunt delen.
Dit topic was ik naar op zoek! Ik heb mijn Mirena 8 februari laten verwijderen nadat ik deze een jaar gehad heb. Voorheen had ik altijd een mooie cyclus van 28 dagen maar ik wacht nu nog steeds op mijn ongi. Alleen wat bloedverlies gehad bij het verwijderen en daarna niet meer. Vorige week een testje gedaan voor de zekerheid maar ik ben er niet veel wijzer van geworden. Ik leek een heeel licht streepje te zien maar ik gok dat het een indroger was. Als ik dit weekend nog niet ongi ben ga ik nog een testje wagen. Het verwijderen was hier geen pretje. Er moesten allerlei tangen en het echoapparaat aan te pas komen omdat ze hem in eerste instantie niet kon vinden doordat de draadjes omhoog gekruld waren.
@tetta..ik was er ook al een tijdje na op zoek maar kon niks vinden. Dacht begin gewoon met een oproep mocht er al ene zijn horen we het vanzelf wel. Oh ja je durft zo snel ook niet positief te hopen. Hoop voor je dat het toch raak is en anders dat je snel een normale cyclus hebt. Jeetje was dus horror voor jou! Ben er ook zo bang voor dat het zo gaat. Zal voor je duimen. Ook nog geen kwaaltjes dus?