Wie uitgerekend juni 2019?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lvdv89, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltaartje1992

    20 nov 2017
    33
    18
    8
    Vrouw

    jaa begrijp je gevoel en onzekerheid en reacties erover.
    maar blijft jullie keuze natuurlijk en nu is zo dus kunnen ze er niet heel veel van zeggen en wat je zeg ze zullen wel weer bij draaien en dan zullen ze het ook weer hardstikke leuk vinden.
    en van je werk os begrijpelijk als je daar nog van herstellende bent en nu zwanger:) maar daar zullen ze het ook mee moeten doen als je vast contract heb.

    ik ken je gevoel hoor ik ben ook beetje bang voor de reactie van mijn moeder.. aangezien ik al dochterje heb uit een vorige relatie..wat best heftig is geweest met de breuk ect... dus ben ook benieuwd hoe haar reactie zal zijn.
     
  2. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik las het inderdaad dat je al een dochtertje hebt van 3 jaar oud.
    Geen enkele breuk is leuk voor een kind maar hoe fijn is het dat er straks een broertje of zusje bij is en jullie een gezin van 4 vormen.

    Vind je dochter je vriend wel leuk/aardig voor zover je het nu al bij haar kan merken?
     
  3. Appeltaartje1992

    20 nov 2017
    33
    18
    8
    Vrouw
    Nee dat is zo ze was 1.5 toen ik me ex verliet.
    en met 2 jaar leerde ze mijn huidig vriend kennen.
    ze zijn echt 4 handen op 1 buik samen gaat super goed en leuk met elkaar.
    Anders was het ook niet zo gelopen hoor ;)haha..
    jaa ze zal het heel leuk vinden om een broertje of zusje erbij te krijgen als alles goed mag gaan:)
    ze weet het alleen nog niet want ze praat zo haar mond voorbij haha
     
  4. Appeltaartje1992

    20 nov 2017
    33
    18
    8
    Vrouw
     
  5. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ja dat heb je met 3 jarige dat ze snel hun mond voorbij praten

    Die van mij is nu net een jaar (15 maanden) en praat wel veel maar dat ik zwanger ben zal hij niet snel zeggen ;)

    Me schoonouders zijn op de hoogte , na de eerste schrik zijn ze echt super blij. Echt veel beter de reactie dan ik had verwacht :)

    Me moeder haalt ons dinsdag ochtend van Schiphol en dan zal ik het haar vertellen
     
  6. tapa87

    tapa87 Lid

    1 mei 2013
    81
    2
    8
    Vrouw
    Gefeliciteerd allemaal met de zwangerschap! Ook ik heb een positieve test gehad (vrijdag)! Wat een verrassing maar zo blij! Mijn dochter is 4 en wil zo graag een broertje/zusje.. we wachten nog wel even met vertellen. Hebben jullie daar al een beetje over nagedacht?
    Ik merk wel dat ik al sneller van alles voel.. last van bandenpijn, aambeien, borsten onwijs groot (maar niet echt pijnlijk), keelpijn?, en weinig trek in dingen (wel honger, maar wat wil ik dan...?). De eerste zwangerschap erg misselijk geweest (zo erg dat ik mijn bed niet uit kon) tot nu toe nog niet (soms in de auto of bij het opstaan 's ochtends) ik hoop zo dat het me nu bespaard blijft..
    Ik vind zo'n tweede zwangerschap op de een of andere manier toch spannender, voel me wat onzeker en bang dat t mis gaat.. ik lijk wel wat bewuster dan de eerste keer.. herkent iemand dat?
    Leuk om ervaringen te blijven delen.. ben wel jaren weg geweest hier dus ik moet weer even wennen :)
     
    isk03 vindt dit leuk.
  7. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Wij hebben het onze kinderen nog niet verteld omdat het zo vervelend was met de miskraam vorige keer. (Dochter van 5 was toen zelfs mee naar de 2e echo)

    Maar goed, nu begon ze vd week; mama, je hebt weer een baby in je buik he..
    en we hebben bewust niet erover gesproken met haar in de buurt
     
  8. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd,

    Ik herken je wel, ik ben bij onze dochter ook zoo misselijk geweest ook een opname gehad in het ziekenhuis. Ik schijt hem nu letterlijk in m'n broek sinds ik weet dat ik zwanger ben. Morgen ga ik de dokter wel bellen om te vragen of ze al iets voor me kunnen doen of eventueel mijn angsten een beetje weg kunnen nemen.
    Ik heb me nu al wel goed voorbereid met extra vitamines en mineralen in te nemen zoals ijzer, magnesium, vitamine d, c en b6. En natuurlijk foliumzuur.
    Hopelijk blijft het ons bespaard die verschrikkelijke misselijkheid en overgeven :)
     
    tapa87 vindt dit leuk.
  9. Appeltaartje1992

    20 nov 2017
    33
    18
    8
    Vrouw

    ik herken je punt wel hoor ik vond bij de 1e ook spannend en was ik onzeker en nu bij de 2e het zelfde daarom wil ik ook niet wachten met echo tot 8 weken.
    dus nu al eerder ook gewoon om te weten hoe ver ik nu echt ben. doe het nu op me eigen reken werk en om gewoon de bevestig te hebben er zit wat in.
    wij hebben gisteren mijn schoonmoeder verteld die reageerde heel leuk.
    de rest wacht ik nog even 1.5 week mee dan is de 1e echo en als die goed is vertellen we het de rest die dicht bij ons staan.
     
  10. Appeltaartje1992

    20 nov 2017
    33
    18
    8
    Vrouw
    Wat fijn de je schoonouders zo goed reageerde erop!!
    super fijn
    oh ja die is dan nog wel stukje jonger idd haha die zal niet zijn mondje voorbij praten. hihihi
     
  11. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hey, hier nog een juni-topic, wat leuk!
    Ik heb afgelopen vrijdag positief getest, volgens mijn eigen berekening ben ik dan 21 juni uitgerekend :)
     
    isk03 en 1986mom vinden dit leuk.
  12. isk03

    isk03 Lid

    25 sep 2018
    57
    82
    18
    Vrouw
    Volgens eigen berekening ben ik 1 juni uitgerekend! Ik ga deze week een afpraak voor de 1e echo maken!
     
    1986mom en Dotjes vinden dit leuk.
  13. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Mooie datum! Gefeliciteerd!
    Mijn trouwdag ;)
     
    isk03 vindt dit leuk.
  14. Pugga

    Pugga Bekend lid

    15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo dames.

    Ik schrijf graag met jullie mee. Ik geloof het nog niet na ongeveer 8 positieve testen. (Nog geen echte knaller gehad) maar ben zwanger!
    Ik ben denk ik 22 juni uitgerekend maar dat zal wel eerder worden.
    Ik heb een zoon van 6 een prachtig meisje in de hemel en nog een zoontje van 1.5 jaar. Dit word dus weer mega spannend. Kids nog niks verteld. Eerlijk gezegd zelfs mn man nog niet
     
  15. Mery88am88

    9 sep 2018
    82
    29
    18
    Vrouw
    Wat een hoop mama's die uitgerekend zijn in juni. Ontzettend leuk. Ik heb nog geen duidelijke klachten. Borsten zijn wat gevoeliger, en mijn benen doen pijn bij het opstaan. Maar buiten dat gaat het nog goed, alhoewel ik wel het idee heb dat het ieder moment anders kan zijn.:roflmao:
    Dit word ons tweede kindje, maar gek genoeg heb ik meer last van angsten dan bij mijn eerste zwangerschap. Ik kan er nog niet aan hechten ofzo. Terwijl ik bij mijn eerste op een roze wolk liep en vanaf dag 1 met mijn hand op mijn buik liep. En daar was ik ook bang. En omdat ik me er niet aan kan hechten heb ik daardoor constant het idee dat het een teken is dat het uitloopt in een miskraam. Ik kan het me ook absoluut niet voorstellen hoe het straks zal zijn. Maar het komt denk ik ook omdat ik nog een mannetje van 2,5 rond heb lopen. Je bent toch druk bezig en heb eigenlijk geen tijd om er elke x bij stil te staan.:oops:
     
    isk03 vindt dit leuk.
  16. 1986mom

    1986mom Actief lid

    13 sep 2018
    166
    91
    28
    Vrouw
    Even een vraagje!!! Ik heb foliumzuur van kruitvat voor zwanger worden en zwanger zijn. Alleen lees overal dat je calcium moet slikken.. Er zit wel vitamine d in.. Maar pakken jullie ook apart calcium?
     
  17. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik drink gewoon melk....
    heb alleen foliumzuur met vitamine d.
    Wist ook niet van extra calcium..

    Hoeveelste kindje is het van jullie allemaal trouwens?
     
  18. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @1986mom, ik slik geen extra calcium. Ik slik nu foliumzuur, vitamine D en een multivitamine. Moet nog even een nieuwe speciaal voor zwangeren halen.

    @Dotjes, het is voor ons ook het derde kindje. Mijn kinderen hebben dezelfde geboortejaren als die van jou, maar ik vermoed dat ze iets jonger zijn (in elk geval mijn zoon, die is op de een na laatste dag van het jaar geboren :D).
     
    Dotjes vindt dit leuk.
  19. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Dit ons 2e kindje, onze dochter is van september 2013 :)
     
    Dotjes vindt dit leuk.
  20. Dotjes

    Dotjes Bekend lid

    17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    @Babynummer2 en @MaLuc
    Leuk! Onze dochter is ook van september 2013

    En onze zoon is van april 2015, die schelen dus 1,5 jaar met elkaar.
     

Deel Deze Pagina