Wat is iedereen toch negatief over shakes. Ik heb alles geprobeerd tot en met een maagballon aan toe. De laatste optie was een maagverkleining maar dat zag ik niet zitten. Ik ben toen in overleg met de huisarts begonnen met Cambridge en ik ben inmiddels sinds 1 september 22 kilo kwijt. Makkelijk is het zeker niet, de eerste week is echt afzien. Maar ik ben nu zo blij!!! Ik laat iedere 1,5 maand mijn bloed controleren bij de huisarts en dat ziet er perfect uit. Ben van maat 52-54 naar maat 46-48. En na kerst ga ik vol goede moed verder met de volgende 20-25 kilo.
Meid ik ben meer dan 30 kilo afgevallen met shakes je kan pas over succesvol praten als je weer normaal eet en na een jaar nog steeds eraf is (met normaal eten en ja dat houd ook in een frietje, uit eten e.d. hoort bij het leven) daarom zijn veel mensen negatief omdat maar een paar mensen dat lukt (zeldzaam dus) je bent nog geen 4 maanden bezig dan is alles nog makkelijk...
nou bij deze dan. Ik ben een jaar geleden 40 kilo afgevallen met cambridge en het is er nog steeds af!! Wordt wel wat zwaarder nu door de zwangerschap maar dat moet niet zo'n groot probleem zijn. Maar cambridge is zeker een crashdieet maar wel met alle vitamine en mineralen die je nodig hebt. Voor de een werkt het wel en van voor de andere niet. En voor ELK dieet geld dat je gewoon alle kilos plus extra gewicht gewoon weer terug aan kunt snaaien. Het hele punt is om je eigen eetgewoonte aan te passen. Ik had de shakes nodig om af te vallen en zal er nu alles maar dan ook alles aan doen om ze niet terug te krijgen.
Ik hoop dat je er alles af kan houden na je zwangerschap heel je hormoonhuishouding en metabolisme veranderd dus is niet altijd zo makkelijk helaas... Ik zal ook nooit zeggen dat het niet mogelijk is maar in elk geval wel zelden.
De shakes van de body en fit shop zijn in combinatie met normale tussendoortjes. Dus niet 3 shakes op 1 dag en verder niks. Als je kijkt op de sites staan er voorbeeld maaltijden, dit is gewoon met warm eten en brood etc. En dan in combinaties met de shakes. Ik heb een tijdje mijn brood tussen de middag vervangen voor 1 shake van de body en fit shop. Voelde me hartstikke goed toen. Ik at namelijk best veel brood. Maar goed ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat je de discipline er niet voor hebt en misschien de hulp in moet schakelen van een deskundig persoon