Na lang wikken en wegen hebben we besloten om huishoudelijke hulp in te schakelen en heb ik me ingeschreven bij een bemiddelingsbureau. Daar hebben ze een kandidaat gevonden, maar nu begin ik mijn twijfels te krijgen. Er staat niks negatiefs ofzo, maar ze is 23 jaar en ik vraag me af of dat niet wat jong is of heb ik dan toch een verkeerde kijk? Toen ik 23 was keek ik heel anders tegen het huishouden aan dan nu. Dat hoefde allemaal niet zo nauwkeurig enz. En ik wist toen totaal niet hoeveel een kind vies kon maken. Nu we een dochter hebben weet ik dat wel en daarnaast ben ik ook kritischer in het huishouden geworden en ik vraag me af of een 23 jarige er net zo kritisch in is als ik nu ben. Wat is jullie mening, zal ik deze dame uitnodigen voor een kennismakingsgesprek of vinden jullie 23 jaar ook wat jong? BTW, ik wil alle dames van 23 of jonger niet kwetsen hoor, er zullen zeker genoeg 23-jarigen zijn die dat perfect zouden kunnen, maar het gaat me om het gemiddelde want je weet op voorhand nooit wat voor vlees je in de kuip hebt.
Leeftijd zegt helemaal niks, ik heb iemand gehad poetsen jaren terug van 16 en daarna iemand van 40 nou geloof me maar die van 16 leverde beter werk en vergat ze eens iets en ik zei netjes van als je dat nu doet en je doet even dat of dat erbij dan werd het daarna nooit weer vergeten die van 40 wist het zogenaamd allemaal wel . Dus ik zou zeggen gewoon voor gesprek laten komen
ik zou dat niet te jong vinden hoor de ene 23 jarige is de ander niet! gewoon uitnodigen en kijken hoe zon gevoel je erbij krijgt denk ik
Ik denk dat leeftijd er niet zo veel mee te maken heeft hoor. De ene 23-jarige is de andere niet en er zijn ook genoeg 43-jarigen bij wijze van die van het huishouden geen kaas gegeten hebben. Ik zou gewoon eens een kennismakingsgesprek regelen en dan kijken hoe je gevoel er bij is. Ik had op m'n 23e al 2 kids, dus ik wist toen al heel goed hoeveel ze vies maken .
Ik denk dat wanneer je haar duidelijk uitlegt wat je allemaal schoongemaakt wil hebben en duidelijk benadrukt dat je het graag netjes gedaan wil hebben, dat dit geen probleem moet zijn. Je weet nooit hoe schoon en kritisch iemand is, een vrouw van 40 man het net zo goed allemaal niet zo nauw nemen. Ik zou haar dus gewoon uitnodigen!
Leeftijd zegt niets, ken ook dames die een stuk ouder zijn en het allemaal niet zo nauw nemen met het huishouden Overigens toen ik zelf 23 was was ik ook een pietje precies met alles en toen woonde ik ook al op mezelf.
Lijkt me ook dat leeftijd hier helemaal niks zegt. Ik zou haar gewoon uitnodigen voor een kennismakingsgesprek!
Ik heb ook als bijbaan bij mensen thuis gepoetst, ik was toen een jaar of 19/20 en ze waren erg blij met mij. Ik woonde toen zelfs nog thuis dus was ik ook nog niet eens verantwoordelijk voor mijn eigen huishouden. Ik poets bij een ander beter dan thuis. Ik zou haar dus zeker een kans geven.
Ik heb toen ik 16 was poets baantjes gehad in het zwart ( erg he ) en als ik tijd over had deed ik altijd extra dingen uit mezelf ( tegels wc, ramen lappen) die vrouw was heel blij met me en vraagt nu nog steeds of ik niet terug kom. Dus het kan wel. Er zijn genoeg mensen van 40 die echte viespeuken zijn in het huishouden hoor.
Ik was 21 toen ik als huishoudelijke hulp werkte het ligt niet zo zeer aan de leeftijd, meer aan mentaliteit en opvoeding. Ik zou haar dus gewoon uitnodigen voor een gesprek!
hahaha, nou gelukkig dachten de mensen waar ik werkte niet zo. ik deed op mijn 16de 3 huishoudens per dag en ik deed zeker niet slechter dan een ouder iemand. ik ben erg perfectionistisch en heb nooit een klacht gehad. kreeg ook gewoon 10 euro per uur. 23 is echt niet jong hoor. veel meides van 23 hebben al een eigen huis en zelfs gezin. ik ben 21 en heb al 2 kinderen
Dus omdat je zelf een sloddervos was ga je er van uit dat andere mensen ook zo zijn Mijn poets was 19, en deed het super
Leeftijd zou ik nooit als criterium gebruiken. Ik ben nu 41 en nog net zo'n slechte huishoudster als 18 jaar geleden Natuurlijk kan iemand van 23 een even goede huishoudelijke hulp zijn als iemand van 50. Dat het in je opkomt alleen al....
Op mijn 16e had ik een schoonmaakbaan bij de thuiszorg. Heb er nog lang en veel gewerkt. De mensen waren blij met me omdat ik zo jong al zo goed kon schonmaken. Bovendien was ik lekker lenig dus kon overal goed en snel bij. Vind het wel een vooroordeel hoor. Blij dat de mensen waar ik werkte niet zo dachten.
Ik ben zelf 24 en was op mijn 19e gastouder, poetste hun huis, deed boodschappen en kookte regelmatig alvast.. Uitnodigen voor een gesprek en dan kan je altijd beslissen hoe of wat.
Ik was huishoudelijke hulp toen ik 21 (ben nu 24) was, en klanten waren meer dan tevreden over me, heb er anderhalf jaar gewerkt, toen ging ik verhuizen. Nou ben ik zelf wel een perfectionist, ook thuis wat dat betreft. Gewoon uitnodigen voor een kennismakingsgesprek! Dan kun je zelf oordelen.
Een beetje een vooroordeel, sorry.. Als je zelf ergens afgewezen zou worden om je leeftijd terwijl je verder wel de gevraagde kwaliteiten hebt, hoe zou dat voelen denk je? Niet iedereen is hetzelfde en als ik in mijn ongeving kijk hebben de meeste vrouwen het keurig netjes in huis
Een van de jongeren die ik begeleid heb, deed dit als bijbaantje en die maakte beter (en sneller) schoon dan ik... Dus nee, denk niet dat leeftijd iets zegt. Iemand kan dit goed of niet, dat heeft meer met karakter, opvoeding en interesse te maken