Ervaringen met Remifentanil?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wendy06, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo Allemaal.

Ik ben vorige keer bevallen zonder pijnstilling (was erg pittig) en dit keer stelde de verloskundige van het ziekenhuis (op eigen idee) remifentanil voor.

Maar wil er eigenlijk eerst meer over weten voordat ik beslis of ik het wel of niet wil.

Wat zijn jullie ervaringen ermee?
    Wordt je er inderdaad suf van? Neemt het de pijn weg of zwakt het af? Heeft het invloed op je kindje?

alsvast bedankt voor jullie ervaringen en/of tips!

wen

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

geen invloed op het kindje: de mijne was flink dysmatuur maar had een score van 9 en daarna 10. Dronk ook meteen goed aan de borst.

Versuft was ik niet maar wel heerlijk relaxed

Pijn nam meer af dan bij de ruggeprikken die ik bij mijn oudste 2 heb gehad.

Kan me alles van de bevalling herinneren en wou dat ik bij al mijn bevallingen die pomp had gehad ipv ruggeprik!!!!!!!!!!

3. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Oh dat klinkt inderdaad helemaal goed! :)

Je leest er veel tegenstrijdige berichten over vind ik..en ook dat het soms hartproblemen kan opleveren, nu heb ik een lekkende hartklep en vind het dan toch een beetje eng. Ga het de volgende keer nog eens goed met de vk van het ziekenhuis bespreken of het verder echt geen kwaad kan.

Verder geen mensen ervaringen hiermee?

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja ik!
    Heerlijk spul vond ik het, heb nog gevraagd of wat ik in een doggybag mee naar huis mocht nemen :p
    Je wordt er idd een beetje versuft,stoned van maar je maakt het allemaal heel bewust mee. :D

5. meidenhuis

en zo stoned als een garnaal, heb net een foto terug zitten kijken, ik lag daar met zo'n enorm vreemde grijns op mijn gezicht mijn weeën op te vangen.

Ik ben in 20 min. van 5 naar 10 cm gegaan en dan nog met een grijns op je gezicht de weeën op vangen!!!!!

Ohhhh als ik er alleen al aan terug denk lig ik weer een een stuip van het lachen!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    hahaha precies ik ook hoor, 3 uurtjes tijd voor de 1e, met een pretbek.. :D

7. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Haha, dus wat jullie betreft wel aan te bevelen?! hihi..

Nou ik kijk op dat moment wel! Begreep gisteren van de vk dat ze het toch pas geven als je al wat verder bent. Als ze het in het begin geven dan is het al weer uitgewerkt als je het echt nodig hebt.

Hoop zoooooo dat de bevalling snel gaan beginnen, ben het wel een beetje zat zeg maar! :)

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja klopt ik kreeg het om 14.00 bij 5 cm, en uiteindelijk om 15.00 volledige ontsluitng en om 15.33 is ze geboren ;)
    Maar wat voelde ik me die 1,5uur een koningin :D

Heel veel succes meis, nog even de laatste loodjes maar dat komt wel goed, geniet straks lekker van jullie wondertje.

9. meidenhuis

je krijgt het idd pas bij 5 cm.

Hier om 13.45 mn pompje gekregen, toen had ik 5 cm.
    En om 14.10 volledige ontsluiting toen werd het pompje stopgezet.
    Om 14.11 is mijn meisje geboren (gelanceerd hahahaha).

Ik vond dit echt 1000x beter dan een ruggeprik!!!!!!!!!!

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik ben niet bekend met de ruggeprik maar ik ga echt nooit meer bevallen zonder pompje! :D

11. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Jeetje dat ging snel bij jullie!! Ik hoop dat het bij mij nu ook wat sneller gaat! Bij mijn eerste begonnen de weeen om ca. 03.30 en uiteindelijk is ze pas om 11.20 geboren! Met 2 uur persen...pff...

Maarre hoezo beter dan een ruggeprik?

12. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Opzich nog niet slecht voor een 1e he..;)
    Maar goed het ging bij mij echt heel snel.
    Mijn moeder was van mij ook erg snel bevallen dus had er al wel stiekem rekening mee gehouden maar denk dat het zeker ook komt het pompje.

13. meidenhuis

ik ben bij alle 3 mijn kinderen ingeleid.

bij mijn oudste 2 heb ik een epiduraal gehad, ik ben bevallen in 2 verschillende ziekenhuizen.

Beide keren werkte de ruggeprik niet!

Bij mijn oudste (3jaar) ben ik eerst 4 dagen ingeleid met gel en kreeg pethedine als pijnbestrijding. Op dag 5 werd mijn water gebroken en kreeg ik 2 uur later het infuus met wee-opwekkers. Ik kwam direct in een weeënstorm terecht en de gyn regelde meteen een ruggeprik. Om 11 uur zat ik op de OK voor een ruggeprik. Deze werd gezet maar alleen mijn linkerbeen was verdoofd. De dosis werd opgehoogd maar dit mocht niet baten, ik moest het er maar mee doen. Daarbij geloofde de verpleegkundige niet dat ik barstte van de pijn omdat volgens haar ik geen echte weeën had maar harde buiken. Ze hebben de dosis wee-opwekkers te veel opgehoogd omdat ze dachten dat ik gewoon heel veel harde buiken had. Later bleek dat de drukkatheter (die inwendig zat om de weeën te registreren) verstopt zat met bloed en slijm. Verpleegkundige heeft ook haar excuses aangeboden. Ik heb 9 uur lang in die weeënstorm gezeten en gegild/gehuild/geschreeuwd van de pijn.
    Ik heb werkelijk waar een hel van een bevalling gehad!

Bij mijn tweede (20 maanden) ben ik dus naar een ander ziekenhuis gegaan vanwege mijn vorige bevalling. Mijn water werd gebroken en 4 uur later kreeg ik het infuus met wee-opwekkers. 2 uur later kwam ik weer in een weeënstorm terecht en had pas 3 cm, ik mocht naar de OK voor een ruggeprik.
    De ruggeprik werd gezet en de pijn werd iets verlicht maar niet genoeg om me niet helemaal suf te puffen. Ik barstte dus nog steeds van de pijn. De anesthesist heeft de dosis 3x opgehoogd en opperde toen 20 minuten later om de ruggeprik opnieuw te zetten, dit bleek niet meer nodig want ik kreeg persweeën en ben dus naar de verloskamers gesjeesd. (ik ben dus in nog geen uur tijd van 3 cm naar 10 cm gegaan) 2 minuten later is mijn dochter geboren.

Bij mijn derde dochter (3 weken) werd ik wederom ingeleid, water gebroken en een uur later infuus met wee-opwekkers. Ik heb toen gevraagd of ze iets van pijnbestrijding konden geven op het moment dat ik het zwaar zou krijgen of in een weeënstorm terecht zou komen. Dit was geen probleem.

Om 13.15 had ik 4 cm en werd het pittig. Om 13.45 5 cm en toen zij de gyn dat ik iets voor de pijn zou krijgen. Ik dacht dus weer een ruggeprik te krijgen maar kreeg juist een extra kraantje op mijn infuus en een knopje in mijn handen. De gyn zei mij dat ik op het knopje kon drukken als deze groen zou oplichten. Dit deed ik dus ook! HEERLIJK!!!!!! Ik voelde alleen de top van een wee en deze voelde aan als het begin van een wee en het duurde minder lang dan een volledige wee. Ik heb lachend mijn weeën opgevangen. 21 minuten later is mijn dochter geboren. Kun je nagaan dat ik in 20 minuten van 5 naar 10 cm ben gegaan en je dit dus best kunt beschrijven als een pittige weeënstorm maar dit heb ik zo totaal niet ervaren. Heb echt een heerlijke bevalling gehad!!!!

14. meidenhuis

#14 meidenhuis, 17 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2010
    Waarschijnlijk zal ik nooit meer bevallen, maar mocht het er toch van komen doe mij maar een pompje. Ik zal voor de grap zo even 3 foto's plaatsen.

Eerste foto had ik 3 cm en waren de weeën goed op te vangen. Tussen de weeën door genoeg tijd om te lachen en vrolijk te zijn dus.
    Tweede foto had ik 4 cm en werd het pittig
    Derde foto had ik net mijn pompje (moet je die rare grijns op mijn gezicht zien en die spleetoogjes van stonedheid:D)

15. meidenhuis

16. meidenhuis

17. meidenhuis

18. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hahaha, ja je ziet er inderdaad een beetje stoned uit!! hihihihi..grappig!!! ;)

Hmm nou klinkt wel errug verleidelijk! Doe mij die pomp maar!!!

19. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Zo was ik met pompje dus ook heerlijk ontspannen ;)
    Het pompje is bij mij goed 'bevallen'

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

wat is dit voor soort pijnstilling dan? En kan dat alleen in het ziekenhuis??

Deel Deze Pagina