Hallo Dames, Na heel veel gespeurd te hebben op internet kan ik niet echt het antwoord vinden wat ik zoek.. Misschien kunnen jullie helpen. Mijn vriend en ik verwachten in september onze eerste kleine. Nou willen we alles goed geregeld hebben maar ik loop tegen wat punten aan.. Ik heb namelijk een eigen winkel en er wordt me dus afgeraden om te trouwen.. Omdat mocht de zaak ooit failliet gaan, hij dan wordt mee gesleurd de afgang in.. Wij willen wel graag trouwen en kunnen dus best op huwelijksvoorwaarden trouwen.. maar nu hoorde ik van mensen om mij heen dat mijn kind dan automatisch in de huwelijksvoorwaarde valt.. waardoor ik dus nogsteeds moet erkennen enz. Wie weet of dat zo is? en waar ik die informatie kan vinden?
Vraag eens na bij de notaris. Wij hebben net een samenlevingscontract afgesloten, gaan we volgende week tekenen. We hebben een apart testament laten opmaken voor de kleine. Volgens mij kun je bij trouwen op huwelijkse voorwaarden ook alles neerzetten hoe jij dat wilt. Mijn broer heeft ook een bedrijf (familiebedrijf) wij willen niet dat zijn vrouw straks een deel krijgt ofzoiets. Zijn kinderen weer wel. Staat allemaal op papier. Dus... Bel eens met een notaris.
huwelijkse voorwaarden stel je zelf op samen met je advocaat, daarin zou je dan toch gelijk kunnen opnemen dat jullie kindje onder de verantwoordelijkheid van beiden valt?
Ik heb er niet zo veel verstand van hoor (ik ben zzp'er en ben gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd, maar omdat ik niet veel risico loop vond ik het onnodig om met huwelijkse voorwaarden te trouwen). Maar volgens mij kun je in je huwelijkse voorwaarden afspreken wat je wilt. Dus ook dat je kind van jullie samen is. Ik heb begrepen dat je kunt kiezen of je alleen zakelijk of ook prive huwelijkse voorwaarden wil, dus als je alleen zakelijk doet dat dan je privespullen wel nog van jullie samen zijn. Dus het is echt onzin dat je kind dan automatisch ook in de huwelijkse voorwaarden valt. Volgens mij moet je daarvoor gewoon info vragen bij een notaris in jullie woonplaats. Daar moet je ze namelijk ook afsluiten. hier vind je meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huwelijkse_voorwaarden hier ook: http://trouwen.anotaris.nl/index.php?fo ... &file_id=1 Zo vind je volgens mij nog wel meer sites.
Allereerst wat leuk, jij bent ook op 12 September uitgerekend! Normaal gesproken kun je de voorwaarden zo aanpassen zoals je zelf maar wilt. Wij hebben een samenlevingscontract en konden al alles naar onze eigen wensen laten aanpassen wanneer het tot een breuk in de relatie komt. Lijkt me dus geen probleem voor de notaris
Hoi, Ik heb er niet zoveel verstand van. Het enige wat ik wel weet is dat je geen geregistreerd partnerschap moet nemen. Mijn man en ik hebben het gedaan en later wilde we het omzetten naar huwelijk(wat we wel gedaan hebben) Alleen nu blijkt dat het alleen maar geldig is in nederland. Ik ben dus nu alleen getrouwd voor de nederlandse staat. Dat komt alleen door dat we eerst een partnerschap hadden. Een hoop gezeur krijg je er dus mee. Dus ik raar het echt af. Gr Sas
Wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden omdat mn hubbie een eigen bedrijf heeft. Het getrouwd zijn vind ik een fijn idee want het kind is dus ook automatisch van hem De huwelijkse voorwaarden zijn veilig voor als de zaak van mn man op de fles gaat (al gaan we daar nooit van uit!) Deze stel je trouwens op bij je notaris.