Oh en ik heb ook een muesli erbij gegooid. Dat werd hier helemaal niet opgegeten. Lekker, maar wel een stuk droger
Hier staat de broodmachine werkloos in de kast aangezien ik het gewoon met de hand maak. Het deeg kneed ik wel in een keukenmachine anders wordt het een beetje zwaar maar vind het zoveel lekkerder. In het weekend maak ik meestal stokbroodjes en die vallen altijd goed in de smaak en zijn ook superlekker. Wat ik over heb vries ik in en de volgende keer hoeven ze alleen maar even opgewarmd te worden in de oven en ze smaken en kraken weer als vers gebakken.
Ik gebruik altijd de mix van Welkoop (ook wel boerenbond volgens mij) van Soezie. Ik maak het brood wel met de hand en dan gewoon in de oven, Maar nog nooit een ingezakt brood gehad.
Als je tijd hebt om met de hand deeg te maken kan ik dit boek van harte aanbevelen! bol.com | Deeg, Bertinet, R. | Nederlandse boeken Er zit zelfs een dvd bij met kneedtechniek, ik word er helemaal zen van Ik kan nu helaas even niet zelf in de keuken staan, maar zo gauw het weer kan ga ik weer fougasses, baguettes en kaasbroodjes maken, schandalig lekker, absoluut niet droog maar zacht van binnen en knapperig van buiten en lekker luchtig. Ik haal mijn meel trouwens bij de molen hier in de buurt, ze verkopen daar ook verse gist (maar kan ook met gedroogd ).